بازدید 4598

بارش باران در استان‌های ساحلی دریای خزر

کد خبر: ۱۰۷۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 03 October 2021

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی امروز و فردا برای استان‌های اردبیل و گیلان و همچنین مناطقی از مازندران و گلستان بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا جمعه بارش‌ها در اردبیل و سواحل دریای خزر ادامه پیدا می‌کند و با کاهش دمای ۳ تا ۷ درجه‌ای در این مناطق مواجه هستیم، افزود: تا پایان هفته در شمال غرب کشور از جمله شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز و فردا برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود، دریای خزر طی این روز‌ها مواج و متلاطم خواهد بود و مجددا از روز سه‌شنبه تا پایان هفته انتظار این شرایط را برای دریای خزر داریم.

رفیعی با بیان اینکه طی ۲ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان در برخی ساعات وزش باد افزایش پیدا می‌کند و از این رو احتمال خیزش گرد و خاک در این مناطق وجود دارد، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی که از اقیانوس هند به دریای عمان می‌آید و تاثیری که این سامانه بر روی مناطق جنوب شرقی کشور دارد، امروز در جنوب سیستان‌وبلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان بارندگی و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز طی این مدت مواج و متلاطم است که این امر موجب شد تا هشدار سطح قرمز را برای این مناطق داشته باشیم، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و برای آن غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۷ درجه است و حداقل دمای آن فردا به ۱۸ درجه بالای صفر می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل