بازدید 5375

۵ صیاد به دنبال شدت طوفان در «پسابندر» مفقود شدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: ۵ صیاد دو لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر «پسابندر» از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 03 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عطاالله رئیسی اظهار داشت: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندرصیادی وارد دریا می.شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می‌کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: متأسفانه طوفان ۲ لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن ۲ لنج شکسته و غرق می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه ۱۶ سرنشین ۲ لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می‌زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان تصریح کرد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.

رئیسی گفت: متأسفانه طوفان حاره ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت‌های بنادر صیادی و سوله‌های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه برآورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یکهزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.

وی گفت: هشدارهای لازم هواشناسی درخصوص منع تردد شناورها به صیادان داده شده و لنج و قایق‌ها به مکانی امن انتقال داده شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی