بازدید 4410

۸ شهر سیستان‌وبلوچستان تحت تاثیر طوفان قرار می‌گیرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۸ شهرستان چابهار، کنارک، زرآباد، سرباز، قصرقند، راسک، نیکشهر و دشتیاری در جنوب استان تحت تاثیر طوفان حاره‌ای «شاهین» قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 02 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: بلافاصله پس از هشدار هواشناسی مبنی بر بروز طوفان حاره‌ای ستاد بحران سیستان و بلوچستان تشکیل و تمامی دستگاه‌های امدادرسانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و نیروهای مسلح به حال آماده باش در آمدند.

وی ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی گسترده به مردم برای جلوگیری از تردد داده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای تسلط بیشتر اعضای ستاد بحران استان امشب در چابهار مستقر می‌شوند.

وی افزود: تمام شناورهای صیادی به ساحل و اسکله‌ها منتقل شدند و بلافاصله دستورات لازم برای انتقال کالاهای اساسی از کشتی‌ها به انبارها ذخیره با استفاده با تمام توان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای داده شد.

مدرس خیابانی ادامه داد: تقویت انبارهای هلال احمر از نظر مواد غذایی و آماده باش تمامی ماشین آلات سنگین راهداری برای کمک به دستگاه‌های اجرایی از دیگر اقدامات بود که مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: هم‌اینک ارتباط منظم با مدیریت ستاد بحران کشور برقرار است تا مشکلات طوفان حاره‌ای به حداقل برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طوفان حاره‌ای هم‌اینک در حدود ۱۵۰ کیلومتری جنوب بندر چابهار بوده که با سرعت بین ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در حال حرکت است که بر اساس پیش‌بینی‌ها فردا مناطق جنوبی استان را تا عمق ۱۰۰ کیلومتر یعنی ۸ شهرستان ذکر شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: تمام مدارس جنوب سیستان و بلوچستان که به صورت حضوری بودند تعطیل شدند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه جان شهروندان در اولویت ستاد بحران قرار دارد، افزود: تمام پارک‌های ساحلی جنوب استان تعطیل است و از شهروندان خواسته شده ضمن حفظ آرامش از تردد در حاشیه رودخانه‌های محلی خودداری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر