بازدید 6624

آمریکا:ترکیه به روابط نظامی خود با روسیه ادامه ندهد

آمریکا روز جمعه در اخطاری به ترکیه اعلام کرد ادامه خرید تجهیزات نظامی از روسیه به قیمت روابط دو کشور و همچنین تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا تمام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵ 02 October 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "فرانس ۲۴"، این بیانیه چند روز پس از دیدار رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و گفتگو در مورد افزایش همکاری‌های نظامی از جمله خرید جنگنده و زیردریایی منتشر می‌شود.
ترکیه که یک کشور عضو ناتو است در سال ۲۰۱۷ بدون توجه به اخطار‌های آمریکا قرارداد خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ را با روسیه امضا کرد.
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا که در سوئیس به سر می‌برد به خبرنگاران گفت: ما در هر سطح و فرصتی از ترکیه خواستیم تا سامانه موشکی اس ۴۰۰ را خریداری نکرده و از ادامه خرید تجهیزات نظامی روسیه خودداری کند. ما همچنان این امر و عواقب آن را به ترکیه گوشزد می‌کنیم. سامانه موشکی اس ۴۰۰ با سیستم‌های ناتو سازگار و قابل استفاده نیست.
آمریکا در واکنش به خرید سامانه اس ۴۰۰ از سوی ترکیه، این کشور را از طرح جنگنده اف ۳۵ کنار گذاشت. چندین شرکت ترک در این طرح شرکت داشتند و ترکیه انتظار داشت ۱۰۰ فروند از این جنگنده را دریافت کند.
رییس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود رابطه خوبی را با جو بایدن همتای آمریکایی خود آغاز نکرده است. بایدن پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا اردوغان را یک فرد خودکامه توصیف کرده بود و از احزاب مخالف ترکیه حمایت کرده بود.
به گزارش ایرنا، سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم‌های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشور‌هایی که دارای قراداد‌های مهم با بخش‌های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل