بازدید 16060
۷

بازداشت کلاهبردار ۱۵ میلیون تومانی در اردبیل

کاربران درصورت مشکوک بودن به هرگونه آگهی و تبلیغات در فضای مجازی می‌توانند موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 30 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: کلاهبرداری که با ادعای کمک به معلولان و نیازمندان در اردبیل اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ علی قهرمان‌طالع روز پنجشنبه افزود: در پی رصد و پایش فضای مجازی و همچنین گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر فعالیت فردی ناشناس در گروه‌های تلگرامی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به افراد معلول و نیازمند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اردبیل قرار گرفت.

وی اظهارکرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، این کلاهبردار به ظاهر خیر با مراجعه به گروه‌های تلگرامی و ارسال تصاویر افراد معلول، به بهانه تامین هزینه‌های درمان و زندگی آنان از افراد حاضر در گروه تقاضای وجه کرده و با اعلام شماره کارت متعلق به افراد غیر معلول از آنان کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: کارآگاهان سایبری بلافاصله با جمع‌آوری مستندات لازم و انجام شیوه‌های فنی و پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ قهرمان طالع اضافه کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه اعلام کرد که با هویت جعلی در فضای مجازی حاضر و با بارگذاریی عکس‌های افراد معلول در شبکه‌های اجتماعی از عواطف انسانی شهروندان سوءاستفاده کرده و با این کار توانسته تاکنون مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از مردم جمع‌آوری کند.

او از مردم خواست که برای انجام کار‌های خیرخواهانه و کمک به افراد محتاج و نیازمند حتما از طریق مراجع معرفی شده توسط نهاد‌های رسمی اقدام نموده و به هیچ عنوان به تبلیغات افراد در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

وی ادامه داد: کاربران درصورت مشکوک بودن به هرگونه آگهی و تبلیغات در فضای مجازی می‌توانند موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری اطلاع دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
فتح الفتوح شده
دزدی های دولتی میلیارد دلاری رو ول کردن اومدن آفتابه دزد گرفتن
چندین سال پیش هم یه آقای که می گفت سید است (400) هزار تومان به پول 10 سال پیش از من کلاهبرداری کرده است
چه سریععععععععععععععععععععععععععععععع.سارقان خزانه مملکت قبلا اطلاع رسانی می شوند تا با فراغ بال بار و بندیلشان را ببندند و از کشور خارج شوند.
واقعا خجالت نمیکشید . میلیارد میلیار میبرند صداتون در نمیاید فقط به حاطر 500 دولار اینهمه نیرو صرف کردید . ایا هزینه پیگیری بالای 15 میلیون نشده
بابا اين بدبخت و ول كنين بريد سراغ دونه درشتايي كه راست راست دارن ميچرخن و صدها ميليارد تومن هستي و نيستي مردم رو خوردن و دارن ميخورن و هيچكي جلودارشون نيست ، خجالت داره
دیگه 15میلیون تیتر زدن داره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار