بازدید 20400

تست دوپینگ ۱۰ ورزشکار ایرانی مثبت اعلام شد

کد خبر: ۱۰۷۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 29 September 2021

از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تا ۸ سپتامبر (۱۱ دی ۹۹ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰) از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) در مجموع ۶۵۲ نمونه دوپینگ در ۲۱ رشته ورزشی و نیز رشته‌های پارا اخذ شده که از این تعداد ۱۰ مورد مثبت اعلام شد.

بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده است، در این مدت از رشته‌های بوکس ۱۰ نمونه، تنیس ۸ نمونه، دوچرخه‌سواری ۴۰ نمونه، شمشیربازی ۹ نمونه، فوتبال ۱۷۵ نمونه، قایقرانی ۲۰ نمونه، کاراته ۹ نمونه، هندبال ۱۲ نمونه، وزنه‌برداری ۷۰ نمونه، بسکتبال ۳۱ نمونه، سه گانه ۱۲ نمونه، شنا ۶ نمونه، تیرکمان ۱ نمونه، بدمینتون یک نمونه و تنیس روی میز یک نمونه اخذ شد که هیچکدام دارای ورزشکار با نتیجه تست دوپینگ مثبت نبودند.

اما رشته کشتی به نوشته ایسنا با ۵۷ نمونه تست دوپینگ دارای یک نمونه مثبت، والیبال با ۲۹ نمونه تست دوپینگ دارای یک نمونه مثبت، دو و میدانی با ۴۸ تست دوپینگ دارای ۲ نمونه مثبت، پرورش اندام با ۱۶ تست دوپینگ دارای ۲ نمونه مثبت، تیراندازی با ۱۴ نمونه تست دوپینگ دارای یک نمونه مثبت، تکواندو با ۳۰ نمونه تست دوپینگ دارای یک نمونه مثبت و رشته های پارا با ۵۳ نمونه تست دوپینگ دارای ۲ نمونه مثبت بودند.

باید خاطرنشان کرد از ۱۰ نمونه تست مثبت ورزشکاران، شش مورد قطعی که در ذیل آورده شده است و چهار مورد هم‌چنان در دست بررسی قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
آخه پروپرانولول که مال اعصاب قلب! چه ربطی به دوپینگ داره؟ یعنی کسی پروپرانولول بخوره دوپینگ میشه بدنش؟ چرنده این طرز فکر.
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
ضربان قلب رو پایین میاره و در تیراندازی اینموضوع خیلی مهمه چون ضربان قلب باعث میشه دست تکان بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
بله استاد، شما از یک کمیته ادم متخصص بهتر میفهمی ظاهرا
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
@ali نمی دونستم... اما اگر واقعاً اینطور باشه که شما میگید ممکنه کمکگر باشه و این کمک غیر قانونی بله دوپینگ حساب میشه.... ممنون عزیزم
ماشاءاله به ردیف 4 خودش به اندازه یه تیم مواد خورده.
ردیف 4 کلا آباد کرده همه رو
ردیف پنج بی موقع رفته بوده مهمونی پارتی احتمالا طفلک
پروپراونول هم برای ورزشهایی که تمرکز لازم دارد دوپینگ حساب میشود مثل تیراندازی چون دقت را بالا مبیرد برای تیر اندازی حتی الکل هم دوپینگ حساب میسود
ماشاله سقایی خودش داروخانه ای هست
ردیف ۴ بنده خدا دوره مصرف و دوره پاکسازیش هر چی بوده ازش استخراج کردن الخصوص دورهای استروییدی با استر بلند و مدت این داروها در خون همون بلدنون شش ماه تو خون ردیابی میشه یا نوردآندروسترون از خانواده نورد ۱۹ تا دو سال توی خون فعاله…این طفلک چقدر کودن بوده مثل نقل و نبات فقط خورده
یارو معتاده و متادون مصرف میکنه اما چون جانبازه صرفا توبیخ میشه ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار