بازدید 5195

۳ سال حبس در کانون اصلاح و تربیت تاوان قتل اشتباهی

کد خبر: ۱۰۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 28 September 2021

پسر نوجوانی که متهم است در یک درگیری دوستش را اشتباهی به قتل رسانده به پرداخت دیه و حبس در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از پاییز سال ۹۹ به‌دنبال وقوع یک درگیری در کارواشی در شهریار آغاز شد. پس از حضور مأموران و تحقیقات مشخص شد که درگیری میان صاحب کارواش و دو مشتری رخ داده و پسر جوانی به‌ نام مسعود به‌علت شدت خونریزی ناشی از بریدگی سفید ران جان سپرد. پس از آن متهم بازداشت شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده پدر و مادر مسعود درخواست قصاص کردند.

سپس متهم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: من با دوستم مسعود به کارواش رفتیم اما وقتی با صاحب کارواش درگیر شدم، او ضربه‌ای به سرم زد که سرم خونریزی کرد و خون جلوی چشمانم را گرفته بود و جایی را بخوبی نمی‌دیدم. چند نفر روی سرم ریخته بودند و مرا کتک می‌زدند می‌خواستم هرطور شده خودم را خلاص کنم که همان موقع یک نفر از پشت پیراهنم را کشید و فکر کردم یکی از کارگران کارواش است به همین خاطر با چاقو ضربه‌ای به او زدم؛ اما بعد متوجه شدم دوستم را زده‌ام. او قصد میانجیگری داشت که با اشتباه من کشته شد.

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: موکلم هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته و پزشک قانونی نیز اعلام کرده است که در رشد عقلی او شبهه وجود دارد. از این‌رو تقاضا دارم تا طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی از قصاص معاف و به مجازات قانونی محکوم شود.

با پایان دفاعیات وکیل، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و نظریه پزشکی قانونی، وی را از قصاص معاف کرده و به پرداخت دیه و 3 سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر