بازدید 8090
۱

«مه مغزی»؛ اختلال شایع در بیماران کرونایی

از زمان آغاز همه گیری کووید-۱۹ اختلال «مه مغزی» از جمله عارضه هایی بوده است که بیشتر از گذشته با آن برخورد داشته ایم و در مورد آن صحبت شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 28 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اختلال مه مغزی یکی از علائم اولیه عفونت کروناویروس است که حتی ممکن است برای مدت بسیار طولانی حتی پس از طی شدن مرحله بهبودی باقی بماند. مه مغزی در واقع یک بیماری نیست بلکه اصطلاحی است که برای گروهی از علائم مانند کمرنگ شدن حافظه، ناتوانی در تمرکز، مشکل در پردازش اطلاعات، خستگی و افکار پراکنده به کار گرفته می شود.

جدا از کووید-۱۹، بسیاری از اختلالات و شرایط دیگر مانند استرس و اضطراب میتوانند باعث ایجاد مه مغزی شوند که پس از مدتی به صورت خود به خود برطرف می شود.

روزنامه تایمزآو ایندیا در گزارشی به برخی از علائم شایع اختلال «مه مغزی» پرداخته که آگاهی از آنها ضروری است.

مشکل در تمرکز: عدم تمرکز علامت رایج اختلال مه مغزی است که در حدود ۳۰ درصد از مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده است. در این شرایط ممکن است فرد برای تمرکز روی ساده ترین کارها نیز مشکل داشته باشد. حتی اگر تلاش کنند تا روی کار متمرکز شوند، ممکن است برای آنان دشوار باشد که افکار خود را متمرکز کرده و کار مورد نظر را با نهایت دقت به پایان برسانند.

کاهش قدرت تفکر: هنگامی که بافت مغزی تحت تاثیر کووید-۱۹ و دیگر بیماری‌ها باشد، ممکن است قدرت تفکر شما نیز کند شود. ممکن است برای انجام کاری که پیش از این در ۱۰ دقیقه پایان می‌یافت ۳۰ یا ۴۰ دقیقه زمان صرف کرد.

بروز مشکلات گفتاری: اختلال مه مغزی ممکن است بر مهارت مکالمه و نوشتن فرد تاثیر بگذارد. افرادی که دچار این اختلال می‌شوند ممکن است در پیدا کردن کلمه مناسب برای استفاده در یک جمله دچار مشکل شوند.

مشکل در انجام همزمان چند کار: عدم تمرکز و کاهش قدرت تفکر می تواند انجام چندین کار را به طور همزمان برای فرد دشوار کند. حتی ممکن است بعد از انجام یک کار ساده احساس خستگی کنید. همچنین ممکن است سطح کارآیی و عملکرد فرد کاهش پیدا کند زیرا تمرکز مغز روی چندین کار به طور همزمان دشوار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ممنونم خیلی مفید بود . من پس از کرونا مدام اسامی اشخاص و اشیا یادم میره و در حین مکالمه دچار وقفه میشوم . این مطلب باعث شد با این مشکل آشنا و برای رفعش پیگیری کنم . سپاس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر