بازدید 24346
کیوسک بین الملل تابناک

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفتگو با رسانه ترکیه‌ای، نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی، واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران، رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات و شتاب گرفتن تمایل کشور‌های عربی به ارتباط با سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵ 27 September 2021

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

کیوسک بین الملل تابناک: اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفتگو با رسانه ترکیه‌ای، نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی، واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران، رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات و شتاب گرفتن تمایل کشور‌های عربی به ارتباط با سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در مصاحبه جدید خود با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، ایران را مورد اتهام قرار داده و مدعی شده است که کامیون‌های ایرانی قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گیرد، منظم و غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با اتهام‌زنی به ایران گفت: «این اولین باری نیست که کامیون‌های ایرانی، غیرقانونی به منطقه قره باغ سفر می‌کنند. این چیزی است که مداوم در جریان دوران اشغال (قره باغ توسط ارمنستان) رخ می‌داده است.»

وی ادامه داد: «ما اطلاعاتی داشتیم اما قطعاً مثل زمان حال، اطلاعاتمان واضح نبود. با توجه به این موضوع، ما از کانال‌های مختلف نارضایتی خود را از عبور غیرقانونی ابراز داشتیم اما این رویه ادامه داشت.»

آناتولی مدعی شده است که حدود ۶۰ کامیون ایرانی بدون مجوز در بازه زمانی ۱۱ آگوست (۲۰ مردادماه) تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) وارد قلمرو قره باغ کوهستانی شده‌اند.

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

وی سپس با اظهار اینکه آذربایجان از ایران خواسته بود که کامیون‌ها وارد خاک قره‌باغ نشوند، گفت: «ما کنترل جاده‌ای را از طریق سرزمین (جمهوری) آذربایجان آغاز کردیم و ارسال کامیون‌های ایران به منطقه قره باغ متوقف شد.»

علی‌اف ادامه داد، در صورتی که ورود کامیون‌های ایران به قره باغ ادامه پیدا کند، باید مالیات پرداخت کنند.

اتهام‌زنی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان علیه جمهوری اسلامی در حالی مطرح شده است که پیش از این در اردیبهشت ماه سفارت ایران در باکو، ارسال هرگونه کالا از سوی کامیون‌های ایران به قره باغ از مسیر لاچین را رد کرده و انتشار فیلم‌های منتسب به حضور کامیون‌های ایران در قره‌باغ در شبکه‌های اجتماعی را نادرست خوانده بود.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان همچنین در خصوص رزمایش‌ نظامی ایران در مرز جمهوری آذربایجان اظهارنظر کرد و گفت: «این یک رویداد بسیار تعجب‌آور است. هرکشوری می‌تواند هرگونه رزمایش نظامی را در قلمرو خود انجام دهد. این حق حاکمیتی آن‌هاست؛ اما چرا حالا و چرا در مرز ما؟ چرا زمانی که ارامنه در جبرائیل، فضولی و زنگلان بودند، چنین رزمایش‌هایی در کار نبود؟ چرا پس از آزادسازی این زمین‌ها پس از سی سال اشغال برگزار می‌شود؟»

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و با میانجیگری روسیه، این جنگ با توافق آتش‌بس پایان یافت.

طبق بند هشتم این توافق ده بندی که بیستم آبان ماه ۱۳۹۹ سران روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان امضا کردند، بر لزوم مبادله و آزادی اسرای جنگی تاکید شده اما مقام‌های ایروان، باکو را متهم کرده‌اند که اسرای جنگی ارمنستان را آزاد نکرده است.

مقام‌های ارمنستانی طی هفته‌های اخیر، بارها درباره وضعیت منطقه و تنش‌ها در مرز با جمهوری آذربایجان اظهارنظر کرده‌اند.

«لیلیت ماکونتس» سفیر ارمنستان در آمریکا هفته گذشته طی یک مصاحبه ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای ایجاد صلح در منطقه، خواستار آزادی اسرای ارمنستانی از زندان‌های جمهوری آذربایجان شد.

نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی

در پی انتشار گزارش غیر دقیق رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیرسازنده اعتراض شده است.

کمالوندی توضیح داد: آقای گروسی و همکاران ایشان به خوبی می دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی شد.
وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط آقای اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را به دنبال داشت.

کمالوندی اضافه کرد که درج واژه «مشخص شده» در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارت های حافظه صورت گرفته است.

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات
سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد، در دیدار وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربین های مجتمع کرج را مطرح کرد، آقای اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارت های حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولان این سازمان بین المللی با پرهیز از موضع گیری های هدفمند سیاسی، گزارش های غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده به دنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکند.

لازم به ذکر است مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که بازرسان آژانس در واپسین روزهای شهریور، تجهیزات نظارتی آژانس در ایران را سرویس کردند.

در این بیانیه آمده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربین‌های نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران

سه کشور اروپایی عضو برجام روز دوشنبه در واکنش به گزارش جدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راستی آزمایی اجرای موافقتنامه‌های پادمانی از سوی ایران، خواستار همکاری کامل و فوری تهران برای شفاف‌سازی در این زمینه شدند.

 در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، آمده است: ما کامل از راستی آزمایی حرفه‌ای، مستقل و بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تعهدات پادمانی ایران حمایت کرده و به آن اعتماد داریم.

انگلیس، فرانسه و آلمان در این بیانیه عنوان کردند: ما اهمیت ارزیابی تمام اطلاعات مرتبط با مسائل پادمانی را که با فعالیت‌های استاندارد (آژانس) همسو است مورد تاکید قرار داده و این سازمان را به ادامه این روند تشویق می‌کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز یکشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ تا ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است.

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

تروئیکای اروپایی در بیانیه خود نسبت به فرازهایی از گزارش ادعایی آژانس، مبنی بر اینکه ایران توضیحات فنی معتبری را درباره وجود ذرات اتمی ساخت انسان ـ که نخستین بار در فوریه سال ۲۰۱۹ شناسایی شد ـ ارائه نکرده عمیقا ابراز نگرانی کردند. آن‌ها در این بیانیه عنوان کردند که این نگرانی پادمانی در حالی است که بالغ بر ۱۸ ماه از تعاملات فشرده میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گذرد؛ بنابراین ما قویا از ایران می‌خواهیم تا کامل با آژانس همکاری کرده و به گونه‌ای معقول، فنی و بدون فوت وقت این مساله را شفاف‌سازی کند.

تروئیکای اروپایی در ادامه این بیانیه از اینکه ik,c مساله تولید فلز اورانیوم در ایران - که سوژه گزارش پیشین آژانس بود - باید شفاف‌سازی شود ابراز نارضایتی کردند. «پاسخ فوری ایران و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی اضافه آژانس که در این زمینه ضروری است فوق‌العاده حائز اهمیت است. ما این مساله را دنبال خواهیم کرد و منتظر به روزرسانی‌های بیشتر از سوی آژانس هستیم.»

بیانیه یادشده می‌افزاید: آژانس در گزارش خود به شناسایی ذرات اورانیوم ساخت انسان در مکان‌های سوم و چهار اشاره کرده است. ما متوجه هستیم که آژانس در ژانویه ۲۰۲۱ خواستار شفاف‌سازی جامع و بموقع از ایران شده بود. با توجه به سوالات فزاینده پادمانی، این عمیقا نگران کننده است که ایران تصمیم گرفته اجرای پروتکل الحاقی و تدابیر شفاف‌سازی را ذیل برنامه جامع اقدام مشترک از ۲۳ فوریه تعلیق کند. اجرای پروتکل الحاقی برای اینکه آژانس از نبود ذرات و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران اطمینان حاصل کند حیاتی است.

انگلیس، فرانسه و آلمان در ادامه بیانیه یادشده از تمایل ایران برای توقف اجرای کد ۳.۱ اصلاحی ترتیبات فرعی موافقت نامه پادمان (برای اظهار زودهنگام تاسیسات هسته ای به آژانس) عمیقا ابراز نگرانی کردند. «ما در این زمینه با موضعی که مدیرکل آژانس در گزارش خود بیان کرده و قبلا هم مورد تائید شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت مبنی بر اینکه اجرای این کد طبق موافقتنامه جامع پادمان تعهد قانونی است و ایران نمی‌تواند یکجانبه آن را اصلاح یا متوقف کند، اشتراک نظر داریم.»

بنابراین سه کشور اروپایی از ایران خواسته اند تا کد ۳.۱ اصلاحی ترتیبات فرعی موافقت نامه پادمان و تمام تدابیر شفاف سازی مندرج در برجام، از جمله پروتکل الحاقی را اجرا کند.‌ آن‌ها عنوان کردند: «موضع ما کاملا روشن است. ایران باید از هرگونه اقدامی که مانع فعالیت‌های آژانس شود، خودداری و برای شفاف‌سازی و حل و فصل تمام مسائل باقی‌مانده پادمانی بدون فوت وقت با آژانس همکاری کند.»

رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

نیروهای ویژه مصر در کنار نیروهایی از عربستان و امارات در تمرینات مشترک "هرکول۲۱" در یونان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه سخنگوی نظامی مصر، در تمرینات "هرکول۲۱" یونان که برای اولین بار در منطقه پیرائوس آغاز شده و چند روزی ادامه دارد، جمعی از نیروهای ویژه مصر، یونان، عربستان و امارات شرکت کردند.

نیروهای شرکت‌کننده در هرکول۲۱، نبرد در فضاهای ساختمانی و باز، نجات گروگان‌ها، انتقال پزشکی، مدیریت عملیات جنگی مشترک را تمرین کردند.

همچنین نیروهای ویژه عملیات سریع و گروه‌های چترباز اجرای عملیات هلی‌برن و فرود در دریا و نیز حمله را تمرین کردند؛ علاوه بر این تمرینات، همایش‌های نظری و عملی در زمینه مبارزه با تروریست‌ها برگزار شدند.

شتاب گرفتن تمایل کشورهای عربی به ارتباط با سوریه

یک هیات وزارتی سوریه امروز (دوشنبه) برای انجام دیدارهای مشترک جهت بحث و گفتگو درباره برخی موضوعات از جمله انرژی و آب به اردن سفر می‌کند.

به گزارش روزنامه عربی۲۱، طبق گزارش رسانه‌های اردنی هیات سوری که قرار است امروز وارد اردن شود، شامل وزرای انرژی، آب، کشاورزی و حمل‌ونقل سوریه خواهد بود و نشست‌های دو روز آتی این هیات در اردن به موضوع حمل‌ونقل در وزارت صنعت و تجارت اختصاص خواهد داشت.

اتهام‌زنی‌های گستاخانه علی‌اف به ایران در گفت‌وگو با رسانه ترکیه‌ای/ نامه ایران به آژانس و اعتراض به گزارش گروسی/ واکنش تروئیکای اروپایی به گزارش آژانس درباره فعالیت‌های اتمی ایران/ رزمایش هرکول ۲۱ با مشارکت یونان، مصر، عربستان و امارات

صخر دودین، سخنگوی دولت اردن پیشتر گفته بود که "دیدارها با حضور وزرای سوریه و اردن در امان، پایتخت اردن برگزار خواهد شد و به بحث و گفتگو درباره مسائل اقتصادی دو کشور اختصاص خواهند داشت".

محمد المومنی، عضو مجلس اعیان و وزیر پیشین این کشور درباره همگرایی امان-دمشق اظهار کرد: آغاز تجارت میان دو کشور یک منفعت متقابل برای دو طرف است؛ یک منفعت اقتصادی و نیز یک منفعت سیاسی هماهنگ با رویکرد اردن برای بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی و اتحادیه عرب.

المومنی به عربی۲۱ گفت: گشایش اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی یک حالت اعتماد متقابل ایجاد می‌کند که موجب تقویت ثبات می‌شود؛ بنابراین، در اینجا منافع سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

روابط امان-دمشق که چندین سال به دلیل موضعگیری اردن نسبت به تحولات سوریه متوقف شده بود، اکنون شاهد بهبود آشکاری است و اردن با همکاری مصر و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب تلاش می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۴۵
نتیجه دیپلوماسی منفعلانه میشه توهین‌های هر روز جمهوری آزرباییجان به ایران و ایرانی
ارمنستان با این که کشور اسلامی نیست بهترین همسایه ایرانه...از لحاظ نظامی آسیب پذیره...یه قرارداد خوبه نظامی می شه باهاش بست از خداشم هست ایران حمایتش کنه ...ارمنستان تصعیف بشه ترکیه و آذربایجان دم در می یارن .....
آذربایجان بد ترکیه بد عربستان بد عراق و اقلیم کردستان بد افغانستان بد امارات بد ؛ فقط ما خوبیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
خدا شفات بده
دست این آقا زیادی بازه (جناب علیف رو میگم) .....بسیاری از ایرانیان ترک و دوستان ترکم از رفتن به آذربایجان می گن تا فقط چند صباحی آرامش داشته باشند ....از این همه فشار استخوان خرد کن همه جانبه اقتصادی و سیاسی و طبیعی و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
ارامش اونم تو اذربایجان جعلی؟
کسی نیست تو این مملکت جواب این بده ببخشید اقا الهام
ترکیه و آذربایجان خیلی سال دارن گستاخی میکنن خیلی وقت دارن فرهنگ و هویت و مشاهیر مارو مصادره میکنن بدتر هم خواهد شد.
حق با آذربایجان است
در افتادن با آژانس به نفع ما نمی باشد،، اینکه ما به گزارش گروسی ایراد بگیریم و برای وی تعیین تکلیف کنیم، یک حرکت غیر حرفه ای است که در هر محکمه ای محکوم خواهد بود
نباید از انصاف دور شد...... کجای حرفهای علی اف غلط و غیر واقعی است؟
ما تا بحال در مرزهای آذربایجان مانور نظامی برگزار نکرده بودیم ولی چندی پیش برای اولین بار اقدام به اینکار کردیم. آیا این مانور در این مقطع زمانی سوال برانگیز نیست؟
کلا شده یه رسم تکراری، ایران از هر کی حمایت می کنه آخر سر برمیگرده یه لگد به عنوان هدیه به ایران میده
تاریخ نشون داده به نفع ایرانه از ارمنستان حمایت کنه و هر خائن داخلی هم حرفی زد باید سر جاش نشونده بشه یا بره همون جایی که بهش تعلق داره
اشتباه تاریخی ایران در عدم حمایت از ارمنستان، سالهای سال برای ایران آزاردهنده خواهد بود و چه بسا به نتایج بسیار شوخی هم ختم شود
لطفاً با همسایه ها درگیر نشین به اندازه کافی به خاطر تحریم ها بدبختی داریم.
اخ جون تحریم قیمت دلار بالاتر و سنجش عیار منم
مطمئن باشید در میان مدت خطر این آذربایجان برای ایران بسیار بیش از سعودی و اسرائیل و عراق و حتی طالبان است، به ویژه که مزدورانی سر سپرده هم دارد و ترکیه نیز همراهش است. ا
کجایند آن ۴ امام جمعه شمالغرب ایران که حمایت همه جانبه خود را از جمهوری جعلی آذربایجان اعلام کردند بدون آنکه از مردم اجازه چنین کار را گرفته باشند ؟؟؟
تابناک سه چهار روز پیش سفیر ایران در جمهوری آذربایجان تأیید کرد که برخی از کامیونهای ایرانی که معلق به یک شرکت خصوصی بودند، وارد قره باغ میشدند که به آنها تذکر داده شد...
چقدر سخت است که یک آدم مثل الهام علی اف گستاخ درباره قره باغی که یک زمان خاک این مملکت بوده چنین ا .... به زبان بیاورد
به اراضی بین المللی کشور همسایه احترام بگذاریم، تردد با اجازه دولت کشورها قابل انجام است. علی اف در مصاحبه تاکید داشت ایران کشور دوست و برادر است.
به اراضی بین المللی کشور همسایه احترام بگذاریم، تردد با اجازه دولت کشورها قابل انجام است. علی اف در مصاحبه تاکید داشت ایران کشور دوست و برادر است.
خیلی باحاله، چند ماه پیش رییس آژانس اومد ایران و برای یکی دو ماه ( اگه اشتباه نکنم) یک توافهمی رو امضا کردند. توجه کنید که این تفاهم موقت بود. همین مجلس انقلابی چه شلوغ کاری ها که نکرد علیه سازمان انرژی اتمی و روحانی و ...! حالا رییس جمهور عوض شد و رییس آژانس باز هم اومد ایران و ظاهرا یک توافق بدون مدت زمان هم انجام دادن! نه مجلس انقلابی و نه اون شریعتمداری و دوستانش جیکشون در نیومد و تقدیر هم کردن!! حالا همون رییس آژانسی که باهاش قرارداد بستین اومده و گزارش علیه ایران داده!! ببینم شریعتمداری و مجلس انقلابی! این بار چه میکنن؟! اگه همین اتفاق در دوره روحانی افتاده بود چه ها میکردند!!!
اون موقع که در جنگ با ارمنستان طرف آذربایجان و حق مسلم این کشور برای گرفتن سرزمینی که بیشتر ساکنانش ارمنی هستند را گرفتید باید فکر این روزها را می کردید البته روزهای بعدی هم در جریان خواهد بود که فقط محدود به این جریان نمیشه، شعر خوانده شده اردوغان در باکو باز هم ادامه خواهد داشت. امیدوارم از این خواب بیدار شوید
ائمه جمعه های استاهای اذربایجان شرقی وغربی و... الان پاسخ را بدهند وقتی حمله شد ائمه جمعه ها بخاطر زبان اذربایجان ترکی بود احساسی بیانیه دادند وبعضی ها گفتند اذربایجان پاره تن اسلام هست
من مصاحبه و دیدم. تقزیبا همه رو درست می گفت
الهام علی اف خیلی ریزتر از اینه که بخواد حتی اسم ایرانو به زبون بیاره چه برسه اظهار نظر کنه
اگر ۴۴ روز جنگید با ارمنستان مطمن باشه ایران مدت ۴ روز خاک قدیمی خودشو پس میگره
این معلومه حسابی سبیل نداشته شو صهیونیستها چرب کردن که اینحور ا در طراحی دشمناای ایران بازی میکنه ، فقط بای بهش گفت حواستو جمع کن دشمن ما آمریکاست و او را بزانو در آوردیم تو مواظب رفتارت باش یوقت مزدوری چشم و گوش بسته کار دستت نده !!!!!!
سفیر ایران بابت عبور کامیونها و نقض حاکمیت آذربایجان عذر خواهی کرد و گفت که به شرکتهای نقض کننده تذکر داده است
اشتباه استراتژیکی کردید موقع جنگ دو کشور ارمنستان و آذربایجان باید تمام مرز با ارمنستان را در اختیار می گرفتید و علت آن را دور ی از جنگ در مرز ایران می گفتید و بعد از آرامش به شما پس خواهیم داد ولی در عمل قطعه جدا شده به ایران برمی گشت،و هچ چیری پس داده نمیشد
از کی حرف حق گستاخی شده
تابناک همون موقع که طرفداریشون می کردی تو جنگ با ارمنستان باید انتظار همچین روزی هم می بودی
گستاخانه چیه وقتی جنگ بود فقط بخاطر اینکه مسلمان هستند طرف شان را گرفتید حالا چوب سادگی را بخورید
رژیم سفاک و نامشروع اسراییل هر غلطی میکنه و هیچ کس خبری نمیتونه داشته باشه ولی ایران باید جزییات رو هم شفاف کنه ...نظام ظالم جهانی یعنی این
اینهم نتیجه حمایت از آذربایجان در جنگ با ارمنستان
قابل توجه افرادی که از علی اف در زمان حمله به قره باغ حمایت میکردند و پیش از آن منابع آذربایجان را در اختیار اسراییل قرار میداد.
او در زمان قدرت ، بریشه ایران میزند و در زمان ضعف دست بدامان کمک ایرانیها.
تعامل با چنین موجودی اشتباه استراتژیک است.
در خصوص،گزافه گوئی های الهام علی‌اف،فراموش نشود،این اظهارات یک رئیس جمهور است،پاسخ نیز باید،قدرتمندانه وصرفا توسط رئیس جمهور،اقای رئیسی داده شود،محکم وقاطع،بدون ترس ومحافظه کاری واحیاناً موضوع اخیر،عضویت درپیمان شانگهای.مصاحبه با اناتولی ترکیه،هدفمند است،مراقب موضوع پان ترکیسم وتندروی های ترکیه باشید.اگر زمانی که افغانستان حق‌ابه سیستان وهیرمند را قطع کرد،درست مقابل ان تصمیم برخورد می‌کردیم،بعد از چند سال مجبور نبودیم،برای گرفتن حق ابه،به فاجعه‌ای مثل طالبان امتیاز بدهیم،دیر بجنبیم،پشیمان خواهیم شد.
مانور نظامی هر زمان که بخواهیم انجام میدهیم. تو چرا میترسی؟ اینهمه فعالیت اطلاعاتی با اسرائیلی ها داری کسی چیزی میگه یا این همه پایگاه در اختیار آمریکایی ها قرار دادی چیزی مگه گفتیم؟ از چی میترسی ؟ فقط حواست باشه زیادی پاتو از گلیمت دراز کنی ....
مگه قره باغ خاک اسلام نبود؟
اگه واقعا کامیون ها و تریلی ها بدون اجازه وارد نشدند چرا سفیر ایران معذرت خواهی کرد؟
آقای علیف فردا پس فردا ادعای گیلان و گلستان و مازندران و کرج و تهران را نکند صلوات.
آذربایجان جنوبی جای خود دارد.
كجاي حرفهاي علي اف اتهام زني است؟؟؟
خب كاميونهاي ايراني بار به قره باغ ميبردند و در بارنامه كاميونها هم اين موضوع ذكر شده است
هرکی بگه بالا چشمت، ابروست، میشه اتهام گستاخانه
گفته کامیون ها باید مالیات بدن. شما از کامیون های عبوری عوارض دریافت نمی کنید؟
با سلام . ارمنستان هنوز قره بتغ را جز خاک خود می داند . و تلاش نمی کند که در خاک خود جاده احداث کند . .و به بهانه های مختلف تلاش می کند که ایران را رودرو جمهوری اذربایجان قرار دهد .
الهام علی او واقعیات را گفته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار