بازدید 3609
۱

آزادی دو تبعه بازداشتی کانادا در چین

دو شهروند کانادایی که در سال ۲۰۱۸ توسط مقامات چین بازداشت شده بودند، در پی صدور حکم آزادی مدیرمالی ارشد شرکت هوآوی از سوی یک قاضی در کانادا، از زندان آزاد و عازم کشور متبوع خود شدند.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 25 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز جمعه از آزادی دو شهروند کانادایی خبر داد که دو سال و نیم پیش در پی بازداشت «منگ وانژو» در خاک کانادا، از سوی مقامات چین بازداشت شده و در زندان به سر می‌بردند.

پس از دو سال و نیم زندان، اکنون خبر آزادی این شهروندان کانادایی در حالی اعلام می‌شود که «منگ وانژو» مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی ساعاتی پیش با حکم یک قاضی در کانادا از بازداشت خانگی آزاد و سوار هواپیمایی به مقصد چین شد.

از سوی دیگر و بنا به اعلام نخست وزیر کانادا، «مایکل کوریگ» و «مایکل اسپاور» دو تبعه کانادایی آزاده شده قرار است اوایل روز شنبه وارد کانادا شوند.

ترودو در یک سخنرانی رسمی در مورد این رویداد گفت: «این دو مرد تجربه بسیار سختی را از سر گذرانده‌اند. اینکه آنها در مسیر بازگشت به خانه به نزد خانواده خود هستند، برای هم ما خبر خوبی است».

گفته می‌شود که این دو شهروند کانادایی به همراه «دومینیک بارتون» سفیر کانادا در چین و پس از گذراندن بیش از یک هزار روز در زندان صبح روز شنبه به وقت محلی سوار هواپیمایی به مقصد کانادا شدند. کوریگ پیش‌تر یک دیپلمات و اسپاور یک بازرگان بود.

گفتنی است، اندکی پس از دستگیری وانژو در فرودگاه بین‌المللی ونکوور در سال ۲۰۱۸ به نیابت از دولت آمریکا که او را به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده بود، این دو شهروند کانادایی در چین بازداشت شدند.

هرچند هر دوی این اتباع کانادایی در چین به جرم جاسوسی محکوم شدند، اما تنها مایکل اسپاور محکوم به زندان شد و کوریگ مشمول هیچ مجازاتی در خصوص اتهامات خود نشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه داستان آشنایی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل