بازدید 3654

آمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۳۰ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا سه شنبه شب به ۲۳۰ میلیون و ۴۷ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 22 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۴ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر رسیده است.

آمریکا که در ماه های گذشته توانسته بود با واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا را تا حدودی کنترل کند، مجددا با شیوع ویروس جهش یافته دلتا و بازگشایی مراکز تجاری و افزایش ترددها با روند افزایش مبتلایان و مرگ و میر مواجه شده است و تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۷ نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا به ۴۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۲۸ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۶۹۴ هزار و ۷۱۲ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در کنار آمریکا، روند ابتلا و مرگ و میر کرونا در روسیه نیز هنوز صعودی است بطوریکه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۸ نفر به علت ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و فرانسه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی‌های حوزه بهداشت در سطح جهانی است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری‌های آمریکا، ۸۰ درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین روال باشد. بر اساس آمار، این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود بیشتر موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان