بازدید 12012
سخنرانی ابراهیم رئیسی در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد؛

به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را به جهان می رسانم/از کپیتال­ تا کابل نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است/تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌هاست

من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها، پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصرند، به جهان برسانم. این سه اصل، که وجه مشترک تمام ادیان ابراهیمی است، بدون معنویت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ 22 September 2021

به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را به جهان می رسانم/از کپیتال­ تا کابل نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است/تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌هاست

بین الملل تابناک: سید ابراهیم رئیسی، روز سه شنبه به وقت محلی در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، تاکید کرد: پخش تصاویر تاریخ ساز هجوم مردم آمریکا به ساختمان کنگره و به پایین پرتاب شدن مردم افغان از هواپیمای آمریکایی، از کپیتال­ تا کابل، یک پیام را به جهان مخابره کرد و آن اینکه نظام سلطه آمریکا ـ چه در داخل و چه در خارج ـ بی اعتبار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه استقامت ملت ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست و امروز پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است، گفت: اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده که به جای تغییر «روش زندگی» خود با جهان «روش جنگ» خود با جهان را تغییر می‌دهد.

متن کامل سخنان آیت‌الله رئیسی به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی محمد و اله الطاهرین و صحبه المنتجبین

آقای رئیس

انتخاب جنابعالی را به ریاست هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبریک می‌گویم.

خانم‌ها و آقایان

ایران سرزمین فرهنگ و تمدن است؛ سرزمین دانش و معنویت؛ سرزمین استقامت و استقلال. ملت ایران، ملتی است خداپرست و میهن دوست؛ هویت‌گرا و جهان‌نگر.

ملت ما صدها سال برابر سلطه‌طلبان از حق خود برای تعیین سرنوشت و آزادی، محافظت کرده و پیشروترین کشور در نظام سیاسی انتخابی در غرب آسیا بوده است. انقلاب اسلامی جهشی بزرگ برای تحقق آرمان‌های ملی و اسلامی ملت ایران از جمله آزادی،‌ استقلال و مردم­سالاری دینی بود.

من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها، پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصرند، به جهان برسانم. این سه اصل، که وجه مشترک تمام ادیان ابراهیمی است، بدون معنویت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

آزادی و عدالت، این واژه­گان مقدس و مظلوم، ‌در مقام توصیف بسیار گسترده و فراخ؛ و در مقام عمل، بسیار سخت و با ظرافت است. آزادی به معنی حق اندیشیدن، تصمیم‌گیری و عمل­کردن برای همه انسان‌ها است. صلح و امنیت پایدار در گرو اجرای عدالت است و اساساً هدف از رسالت انبیای الهی این بوده که انسان‌ها به مطالبه حق و عدالت برخیزند. دستیابی به عدالت و آزادی صرفاً از مسیر تأمین حقوق همه ملت‌ها محقق می‌شود و هرگونه نقض حقوق ملت‌ها، بیش از همه چیز صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌افکند.

خانم‌ها و آقایان

در سال گذشته، دو تصویر تاریخ‌ساز شد: ششم ژانویه که کنگره آمریکا مورد هجوم مردم آمریکا قرار گرفت و در اگوست که مردم افغان از هواپیمای آمریکایی به پایین پرتاب شدند، از کپیتال­ تا کابل یک پیام به جهان مخابره می‌شود و آن: نظام سلطه آمریکا بی اعتبار است؛ چه در داخل چه در خارج.

آنچه امروز در منطقه دیده می‌شود بیانگر آن است که نه تنها سلطه‌گر و تفکر سلطه‌گری بلکه پروژه تحمیل هویت غربی شکست خورده است. نتیجه هژمونی‌طلبی، خونریزی و بی‌ثباتی و نهایتاً شکست و فرار است. امروز آمریکا از عراق و افغانستان خارج نمی‌شود بلکه اخراج می‌شود. با این حال، هزینه این عدم بهره‌مندی از عقلانیت را ملت‌های مظلوم از فلسطین و سوریه تا یمن و افغانستان، و از سوی دیگر مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌پردازند.

امروز برای جهان مهم نیست که آیا "آمریکا اول" است یا اینکه "آمریکا برگشته است". اگر عقلانیت در دستورکار تصمیم‌گیران باشد باید بفهمند که استقامت ملت‌ها قوی‌تر از قدرت ابرقدرت‌هاست. اشتباه آمریکا در چند دهه گذشته این بوده بجای تغییر "روش زندگی" خود با جهان، "روش جنگ" خود با جهان را تغییر می‌دهد. راه غلط را نمی‌توان با روش متفاوت به نتیجه رساند.

تحریم روش جدید جنگ آمریکا با ملت‌هاست. تحریم علیه ملت ایران نه از زمان برنامه هسته‌ای و نه حتی انقلاب اسلامی شروع شد بلکه از سال ۱۹۵۱ یعنی زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز گردید و منجر به کودتای نظامی علیه دولت منتخب ملت ایران شد توسط آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها. تحریم، بخصوص تحریم دارو، در دوران کرونا، جنایت علیه بشریت است.

در قرآن کریم یکی از ویژگی­های ظالمان نابودی طبیعت و نسل بشر معرفی می‌شود. جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کند که با معرفی دو مقوله سلامت و محیط زیست به عنوان مسائل انسانی، هرگونه تحریم یا اختلال در زنجیره تأمین آن ممنوع اعلام گردد. همچنین من به نیابت از ملت ایران و میلیون‌ها پناهنده‌ای که میهمان کشورم هستند ضمن محکوم کردن تداوم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بخصوص در اقلام بشردوستانه، خواستار ثبت این جنایت سازمان‌یافته علیه بشریت، به عنوان نماد و واقعیت حقوق بشر آمریکایی هستم.

جمهوری اسلامی ایران در عین اینکه از ابتدا اهتمام به خرید و واردات واکسن از طرف‌های معتبر بین‌المللی داشت، تحریم‌های دارویی مقابل ملت ایران قرار گرفت و لذا از همان ابتدا به فکر تأمین پایدار واکسن از طریق تولید داخلی قرار گرفتیم.

ایران در کنار دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و ماهواره، قطب پزشکی آسیاست و پزشکان و دانشمندان ایرانی مثل ابوعلی سینا در تاریخ بشریت می‌درخشند. دانش مفید برای بشریت تحریم‌پذیر نیست؛ ما سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را که رادیودارو برای بیش از یک میلیون بیمار سرطانی در کشور می‌سازد تولید کردیم؛ در زیست‌فناوری و سلول ­های بنیادین، علیرغم تحریم، پیشرفت‌های خیره­کننده داشته‌ایم. امروز ما هم علیرغم تحریم‌های ضد حقوق بشری به یکی از تولیدکنندگان واکسن کرونا تبدیل شده‌ایم.

همکاری کشورها درحوزه سلامت بخصوص واکسن، کمک به روح همکاری و سیاست الهی- انسانی در روابط بین الملل است. کرونا بانگ بیدارباشی برای کل جهان است که امنیت تک تک انسان‌ها به هم وابسته است. بحران‌های جامعه بشری از جمله خشونت، فقر، بیکاری و فساد اخلاقی و اقتصادی، فروپاشی نظام خانواده، جنگ‌های منطقه‌ای، تروریسم سازمان‌یافته و بحران‌های زیست‌محیطی همگی ناشی از بی‌توجهی به اصول عقلانیت، عدالت و آزادی است.

خانم‌ها و آقایان

اندیشه راهبردی جمهوری اسلامی ایران ریشه در مکتب امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و مفهوم اسلام ناب دارد؛ اسلام عقلانیت، اسلام تدبر و تفکر، اسلام نابی که ثمره آن مقاومت همسو با منافع ملی کشورهاست. سخن گفتن از حقوق ملت‌ها بدون سخن گفتن از تکلیف دولت‌ها،‌ حقوق انسانها را برآورده نمی‌کند. استقلال یک ملت، آزادی آن ملت‌ است. انقلاب اسلامی حامی این آزادی و مانع افراطی­گرایی است؛ و این ماهیت قدرت جمهوری اسلامی ایران است که به نفع همه مردم است.

انقلاب اسلامی ایران الهام‌بخش است؛ و قدرت برآمده از آن نیز، امنیت‌ساز است. الگوی امنیت‌سازی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شکل­دهی به مکانیسم‌های درون منطقه‌ای با محوریت دیپلماسی، و بدون مداخله خارجی بوده است.

سیاست ما حفظ ثبات و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است. اگر قدرت و نقش ایران در کنار دولت و ملت‌های سوریه و عراق نبود و اگر مجاهدت شهید ابومهدی المهندس و سپهبد شهید آقای حاج قاسم سلیمانی نبود، امروز داعش همسایه مدیترانه‌ای اروپا بود. البته، داعش آخرین موج از افراط‌گرایی نخواهد بود.

تلاش جدید برای بلوک‌بندی‌های جنگ سردی یا منزوی کردن کشورهای مستقل کمکی به امنیت انسان‌ها نمی‌کند. رفتار گزینشی راه‌حل معضل تروریسم نیست.‌ تروریسم ریشه در بحران‌های مختلف از جمله بحران هویتی و اقتصادی دارد: تهی بودن زندگی مدرن از معنا و معنویت و همچنین گسترش فقر و تبعیض و ظلم، تروریست پرورند؛ رشد فزاینده تروریسم بومی در غرب، شاهدی بر این واقعیت تلخ است. تلخ‌تر از آن، استفاده از تروریسم به عنوان ابزار سیاست خارجی است. با استانداردهای دوگانه نمی‌توان با تروریسم مقابله کرد؛ یک جا تروریسم را ساخت، مثل ساختن داعش، و جای دیگری با آن مبارزه کرد.

راه حل درگیری‌ها و نزاع‌ها در منطقه ما، بعد از توجه به خداوند متعال، فقط یک چیز است:‌ حاکم نمودن اراده ملتها بر سرنوشت خویش از طریق مراجعه به آرای عمومی آنها. اما تحقق این مهم دو مقدمه اساسی دارد:‌ قطع تجاوزگری بیگانگان و توقف اشغال و همکاری صادقانه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم.

حضور نظامی آمریکا در سوریه و عراق مهمترین مانع برای تحقق دموکراسی و اراده مردم است. آزادی در کوله‌پشتی‌های سربازان بیگانه جای نمی‌گیرد.

اگر در افغانستان، ‌حکومتی فراگیر با مشارکت موثر تمام اقوام اداره کشور را در دست نگیرد امنیت به افغانستان باز نخواهد گشت. قیم‌مآبی نیز همانند اشغالگری محکوم به شکست است.

بحران انسانی یمن بسیار نگران‌کننده است و جهان باید سکوت خود را در قبال جنایت علیه بشریت بشکند. راه‌حل؛ توقف سریع و بدون قید و شرط تجاوز، باز شدن مسیر کمک‌های انسان‌دوستانه و تسهیل گفتگوهای سازنده بین یمنی‌هاست.

رژیم اشغالگر قدس، سازمان‌دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی است که دستورکار آن، کشتار زنان و کودکان در غزه و کرانه باختری است. امروز محاصره همه‌جانبه، غزه را به بزرگترین زندان جهان تبدیل کرده است. طرح معامله قرن نیز مانند سایر طرح‌های تحمیلی قبلی شکست خورد. راه حل یک چیز است: مراجعه به آراء همه فلسطینی‌ها اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در قالب برگزاری یک همه‌پرسی فراگیر. این طرح را رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال‌ها قبل اعلام کردند و امروز طرح جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اسناد رسمی سازمان ملل ثبت شده است.

آقای رئیس

امروز همه جهان از جمله خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که پروژه مقابله با ملت ایران که در دوره اخیر در نقض شکل و محتوای برجام جلوه‌گر شد و با سیاست فشار حداکثری و خروج خودسرانه از توافق بین‌المللی برجام دنبال شد، بطور کامل شکست خورده است. با این حال،‌ سیاست ظلم حداکثری هنوز رها نشده است. ما چیزی بیش از حق خود نمی‌خواهیم. ما خواستار اجرای حقوق بین‌الملل هستیم. همه طرف‌ها باید به توافق هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در عمل پایبند بمانند. پانزده گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پایبندی ایران به تعهدات خود را تایید کرده است. اما آمریکا به تعهد خود که لغو تحریم‌هاست عمل نکرده است، نقض عهد کرده است، از برجام خارج شده است، تحریم‌های بسیار بیشتری را بر ملت من تحمیل کرده است.

آمریکا به اشتباه فکر می‌کرد ما مستأصل می‌شویم اما ایستادگی ما جواب داده و همواره جواب خواهد داد. مقاومت هوشمند و پویای جمهوری اسلامی، برآمده از عقلانیت راهبردی است. ما به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم.

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران طبق فتوای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، حرمت تولید، ‌ساخت و انباشت سلاح اتمی است و سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ندارد. جمهوری اسلامی ایران گفتگویی را مفید می‌داند که نتیجه آن لغو تحریم‌های ظالمانه باشد.

جمهوری اسلامی ایران در عین دفاع قاطع از تمامی حقوق و منافع ملت ایران،‌ به دنبال همکاری و همگرایی گسترده اقتصادی و سیاسی با جهان است. من به دنبال تعامل موثر با همه کشورهای جهان بخصوص کشورهای همسایه هستم و دست آنها را به گرمی می‌فشارم.

دوران جدیدی آغاز شده است.

جمهوری اسلامی ایران آماده است که برای ایجاد جهانی بهتر نقش‌آفرینی کند؛ جهانی مملو از عقلانیت، عدالت، آزادی، اخلاق و معنویت.

از توجه همگان صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمت الله

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳۳
با حمله مجدد به آمریکا فقط باعث خواهید شد فشار به مردم بیشتر بشه و نرخ دلار هم بالاتر بره
شاید خیلیها با امریکا زاویه هم داشته باشن ولی بخاطر منافع کشور و ملتشون سکوت کنن به شخصه اصلا از سخنرانی شما خوشم نیومد
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
منتخب اقلیت البته
بله منتخب ملت بزرگ ایران... سریع فوری انقلابی... .. خدا عاقبت مردم رو تو این قحط الرجال به خیر کنه..
من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها، پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را که سه اصل اساسی برای حیات انسان معاصرند، به جهان برسانم. این سه اصل، که وجه مشترک تمام ادیان ابراهیمی است، بدون معنویت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید
سید بزرگوار منتخب شما اول بدهی خودتان را به خانواده ما صاف بنمایید تا ما شما را حلال کنیم.
صورتحساب سنگین برخی از این صحبتها بزودی دم در افراد زیر خط فقر جامعه تحویل خواهد شد .
در اصل تو منتخب ۲۰ درصد مردم ایرانی
رئیسی : صلح و امنیت پایدار در گرو اجرای عدالت است و اساساً هدف از رسالت انبیای الهی این بوده که انسان‌ها به مطالبه حق و عدالت برخیزند.

البته منظور ایشان عدالت فقط برای خودشان است! ما در داخل کشور خودمان هیچ عدالتی نمی بینیم اول عدالت و برابری را در اینجا برقرار کنید بعد خواستار عدالت در جهان شوید.

رئیسی : اگر در افغانستان، ‌حکومتی فراگیر با مشارکت موثر تمام اقوام اداره کشور را در دست نگیرد امنیت به افغانستان باز نخواهد گشت. قیم‌مآبی نیز همانند اشغالگری محکوم به شکست است.

پ.ن : این راهکار هم فقط برای افغانستان و سایر کشورها است!
از این حرفهای کلیشه ایی میزنید...چه سودی برای زندگی مردم داشته است؟؟ کو مقام مردم؟؟
ی نطق کامل و جامع و منطقی....
این ها... در دنیای امروزی جایی نداره .
منتخب؟؟؟
ای منتخب ای البالو ای شفتالو
حاج آقا تا هر وقت رئیس جمهور هستی حداقل یه دفعه پاشو برو سازمان ملل که ملت فکر نکنن بخاطر تحریمت نمیری.
منتخب ملت چند درصد آرا رو کسب کردن؟
ارزش پول ملی را فورا برگردانید
ارزش پول ملی را فورا برگردانید
احسنت بر رئيس جمهور محترم
چقدر شبیه احمدی نژاد حرف میزنه.
نمی‌دونم اگر برجام بد بوده و سر ایران کلاه رفته و خیانت بوده چرا همه اصرار دارند که آمریکا به آن برگرده؟؟؟!!!
ابراهیم جان با همین فرمان برو تا خاک بر سر ما بریزند.
گويا متن سخنراني رييس جمهورهاي ايران يك متن از پيش تهيه شده است و در چهل سال اخير فقط بعضي كلمات آن تغيير مي كند و از زبان افراد مختلف خوانده مي شود. نه تغييري، نه روزنه اي، نه حرف جديدي
اگر نصف این سخنرانی هم واقعیت داشت بهشت بود ایران
مشکل روسای جمهور ما اینه فقط بلدن سخنرانی کنن و با تاریخ و ظرفیت بالقوه ایران پز بدن
پای عمل که برسه نه چیزی درست میشه نه از ظرفیتی استفاده میشه نه بهبودی تو شرایط حاصل میشه
من همون اولشو خوندم دیگه وقت برای خوندن بقیه اش نذاشتم چون حدس میزنم خواسته بقیه اش رو چی بگه
جانا سخن از زبان ما می گویی!
حرف حساب جواب نداره.
درود بر رییسی!
بسیار منطقی و عالی بود آقای پرزیدنت!
درود بر رییسی!
بسیار منطقی و عالی بود آقای پرزیدنت!
من به عنوان منتخب ملت بزرگ ایران مفتخرم که به نمایندگی از آنها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما ابتدا همین پیام شامل سه اصل عقلانیت، عدالت و آزادی را در داخل کشور محقق کن چون مردم خودمان بیشتر نیاز دارند تا دنیا
منتخب حداقلی .
منتخب!!!!
به عنوان رئیس جمهور اقلیتی از اقلیت مردم درست است!!!
سلام و دروده ملت بزرگ ایران به ریس جمهور منتخب ملت ایران.
سخنرانی این بزرگوار در سازمان ملل هر چند به طور مجازی برگزار شد.
ولی همین سخنرانی مجازی پشت دشمنانه ملت بزرگ ایران را به لرزه در آورد .
که این در خارج از ایران بخصوص در اروپا وامریکا قابل مشهاده چشمگیری بوده است .
در نهایت یک بار دیگر جای دارد از طرف خودم و ‌تعداده از دوستانم

درود بر ریس جمهورمان بفرستیم. ‌آرزوی موفقیت وکامیابی برای شان داشته باشیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی