بازدید 7961

دلیل اصلی بیشتر مرگ‌های کرونایی

نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که بیشتر موارد کُشنده کووید ۱۹ به دلیل واکنش های ایمنی ضعیف و افزایش سلول های MAIT است.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 21 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیکال نیوز، محققان دانشگاه آکسفورد انگلستان ناهنجاری‌های ایمنی مرتبط با بیماری‌های حاد و مرگ در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در بخش مراقبت‌های ویژه مورد بررسی قرار دادند و ایمونوفنوتیپ سازی واکنش‌های سلول‌های T اختصاصی آنتی ژن ویروسی را همراه با مطالعات خنثی سازی آنتی بادی‌ها و پروتئین‌های سرم انجام دادند.

تیم تحقیق این یافته‌ها را با مجموعه‌ای از بیماران مبتلا به آنفلوانزای شدید مقایسه کرد.

نکته حائز اهمیت این است که تیم مطالعه فعال سازی سلول‌های T مرتبط با مخاط (MAIT) را به عنوان عامل پیش بینی کننده مستقل و مهم مرگ در کووید ۱۹ شناسایی کرد. فعال سازی سلول MAIT با چندین اقدام ایمونولوژیک مرتبط با مرگ و میر از جمله افزایش سطح سایتوکین ها و شیمیوکین ها مانند GM-CSF و CXCL۱۰ مرتبط است.

فعال سازی سلول MAIT همچنین پیش بینی کننده شدت بیماری در آنفلوانزا است.

یافته‌های مطالعه ارتباط بین واکنش‌های التهابی سیستمیک و افزایش مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ را نشان می‌دهد.

اگرچه آنتی بادی‌ها و سلول‌های T نقش مهمی در محافظت در برابر بیماری‌های ویروسی ایفا می‌کنند، اما نقش دقیق پاسخ سلول‌های T و آنتی بادی‌ها در عفونت کووید ۱۹ نامشخص است.

تیم مطالعه دریافتند که عفونت‌های کُشنده کووید ۱۹ با واکنش‌های سیستماتیک ضعیف مرتبط هستند و افزایش فعال شدن سلول‌های مخاطی (MAIT) قوی‌ترین عامل پیش بینی کننده احتمال مرگ است.

سلول‌های MAIT، زیرمجموعه ای از سلول‌های T در سیستم ایمنی را تشکیل می‌دهند که ویژگی‌های ذاتی و مشابه را نشان می‌دهند. در انسان، سلول‌های MAIT در خون، کبد، ریه‌ها و مخاط یافت می‌شوند و در برابر فعالیت میکروبی و عفونت دفاع می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر