بازدید 4997
۸

انحصار در تربیت پزشک مشکل ساز می‌شود

یک نماینده مجلس معتقد است که محدودیت در پذیرش دانشجوی پزشکی برای مردم مشکل ساز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 21 September 2021

به گزارش «تابناک»، جعفر قادری، در گفتگو با خبرنگار مهر، خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد که محدودیت‌ها در پذیرش دانشجوی پزشکی به عنوان یک ایراد برطرف شود چرا کاهش تعداد پزشکان در آینده می‌تواند مشکلات جدی برای مردم ایجاد کند.

نماینده مردم شیراز در خصوص تلاش عده ‎ای برای محدود نگه داشتن ظرفیت تربیت پزشک در کشور، گفت: محدودیت‌هایی که برای پذیرش پزشک متخصص در کشور ایجاد می‌شود چیزی جز انحصار نیست که نتیجه آن بروز مشکلات متعدد برای مردم است.

وی اضافه کرد: نتیجه این انحصار از دست دادن فرصت‌ها است. مثلاً کشور شرایطی دارد که می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخل با توسعه گردشگری سلامت نیاز کشورهای دیگر را هم برطرف کند اما این محدودیت‌ها در پذیرش پزشک مشکل ساز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۸
اکثرپزشکان یاباسهیه یابا دورزدن کنکور وتبدیل دکتری خارج به داخل وخریدصندلی دکترمی شوندوزارت بهداشت هم به خاطرکارنادرستی که سال1364 انجام شد وآموزش پزشکی را به بهداری دادند دراختیارپزشکان است،بنابراین ریشه این مفاسدفقط باانتزاع آموزش پزشکی ازبهداری خشک می شود.تاوقتی که بهداری می برد ومی دوزد ومی پوشداین وضع عجیب ادامه دارد.
انحصار باعث ایجاد رانت خواهد شد
در همه چیز و همچنین در تربیت پزشک
کاش کنکور برداشته میشد و همهمتقاضیان رشته های پزشکی امکان تحصیل در این رشته را داشتند
ولی با ایجاد راهکارهایی نظیر آزمونهای جامع سالانه فیلترهایی درست میشد تا بتدریج کسانی که شایستگی این رشته را ندارند ریزش کنند و در نهایت به افراد متخصص واقعی می رسیدیم.
الان این فرصت در اختیار همگان نیست و در اختیار رانت خواران هست.
دانش آموزان ممتاز بسیاری را می شناسم که بدلیل نداشتن فرصت برابر نتوانستند در رشته پزشکی درس بخوانند و بجای آنها افراد کم لیاقت تری با داشتن فرصت رانت الان در دانشگاههای پزشکی تحصیل می کنند.
شما سهمیه ها را بردارید بقیه پیشکش
یک نماینده مجلس اگر صداقت دارد کاری برای رشته های فنی بکند که با مدرک دکتری باید کار کارگری انجام دهد و به حقوق ناچیز راضی باشند و توسط سرمایه داران و آقازادگان به برده گی برده شوند.
احتمالا فرزندانشان برای پرستاری نیاز به پزشک متخصص آن هم با حق و حقوق ناچیز دارند که همه کارشان را رها کرده اند تا ظرفیت را افزایش دهند و رشته پزشکی را هم مانند رشته های فنی و مهندسی عقیم کنند
لابی سنگین پزشکان سال های سال است که مانع افزایش سهمیه رشته های پزشکی شده است و همواره وزارت علوم و شخص وزیر بهداشت در اختیار این مافیا بوده است. نباید اجازه دهیم حقوق یک پزشک بیشتر از یک اقتصاددان و معلم و نظامی و ... باشد. همه دنیا همین است آقایان پزشک که دنیا دیده اند بهتر می دانند! سالیانه چقدر ارز بابت تحصیل در رشته های پزشکی از کشور خارج می شود؟! وزرای دولت اگر نمی توانید جلوی این مافیا بایستید استعفا دهید. اولین قدم هم """افزایش چند برابری رشته های پزشکی""" است. حق کسی هم پایمال نمی شود نترسید تنها حق مردمه که سالهاست توسط این مافیا پایمال شده است.
سلام
وقت بخیر
ظاهرا اصلا مطالعه ندارید.
بعد 40 سال متوجه شدید صحت خواب
لابد باید بدن به پیام نور و آزاد تا خروار خروار فارغ التحصیل بدن بیرون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان