بازدید 3670

درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا

یک گروه تجاری تولیدکنندگان با هشدار نسبت به افزایش قیمتها و کمبود عرضه گاز در زمستان امسال، از وزارت انرژی آمریکا خواستند به تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) دستور دهد صادرات را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 20 September 2021

درخواست تولیدکنندگان برای کاهش صادرات گاز آمریکا

به گزارش ایسنا، قیمتهای گاز طبیعی امسال تحت تاثیر تقاضای جهانی قوی و افزایش اندک تولید در نیمه اول سال، افزایش پیدا کرده اند. تقاضا برای گاز طبیعی آمریکا قیمتها را بیش از دو برابر کرده و صادرات این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است. گاز آمریکا روز جمعه حدود پنج دلار و ۲۲ سنت به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا (mmBtu) معامله شد که بالاتر از دو دلار و ۵۴ سنت در ژانویه است.

مصرف کنندگان انرژی صنعتی آمریکا که گروه تجاری نماینده تولیدکنندگان شیمیایی، غذایی و متریال است، اعلام کرد قیمتهای آمریکا باید به ۱۰ دلار به ازای هر واحد mmBtu افزایش پیدا کند تا تولیدکنندگان به تولید بیشتر گاز ترغیب شوند و سطح ذخایر به سطح تاریخی سابق برگردد.

نیروگاههای آمریکایی گاز کمتر از حد معمولی برای فصل گرمایش زمستان که معمولا تقاضا برای این سوخت اوج می گیرد، ذخیره کرده اند. ذخایر آمریکا هفت درصد پایین میانگین پنج ساله برای این وقت از سال است.

با این حال یک مدافع تجارت LNG اعلام کرد صادرات گاز به مصرف کنندگان آمریکایی لطمه نمی زند و اکثر خریداران قراردادهای ثابتی با قیمتهای بسیار پایینتر از نرخ محموله های تک دارند.

چارلی ریدل، مدیر مرکز گاز طبیعی مایع گفت: آنچه که مشاهده کرده ایم و بارها و بارها ثابت شده این است که قیمت گاز طبیعی تاثیر منفی از صادرات LNG نپذیرفته است.

گروه مصرف کنندگان انرژی صنعتی آمریکا از وزارت انرژی خواسته است مجوزدهی برای تاسیسات جدید صادرات LNG را متوقف کرده و به تولیدکنندگان دستور دهد صادرات را تا زمان افزایش ذخایر آمریکا کاهش دهند. پل سیسیو، رییس این گروه گفت: خریداران LNG که برای گاز طبیعی با مصرف کنندگان آمریکایی رقابت می کنند، شرکتهای دولتی و نیروگاههای تحت کنترل دولتهای خارجی هستند که هزینه ها را به طور خودکار به مصرف کنندگان منتقل می کنند. تولیدکنندگان آمریکایی نمی توانند با آنها در زمینه قیمتها رقابت کنند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش قیمتهای گاز طبیعی شرکت "سی اف اینداستریز" که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کود در جهان است را ناچار کرده است دو کارخانه اش در انگلیس را تعطیل کند. شرکت نروژی یارا هم تولید آمونیاک در اروپا را محدود کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس