بازدید 32214

گرفتاری عجیب زائران حسینی در سامانه پر اشکال سماح

با اینکه تنها چند روز و چه بسا چند ساعت برای دریافت ویزا و خرید بلیت برای آن دسته از زائران اربعین حسینی که دارای سهمیه هستند، باقی نمانده است، سامانه سماح اجازه تکمیل ظرفیت را به ایشان نمی دهد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 19 September 2021

گرفتاری عجیب زائران حسینی در سامانه پر اشکال سماح

به گزارش «تابناک»، جمع زیادی از زائران حسینی که به صورت گروهی و یا شخصی خواهان عزیمت به کربلای معلی هستند و پیشتر برای ایشان در لیست 60 هزار نفری امسال، ظرفیت دیده شده بود، به دلیل آنچه که عدم امکان تکمیل ثبت نام در سامانه سماح اعلام می شود، قادر به تهیه ویزا و بلیت سفر نیستند.

این دسته افراد که بعضاً به دلیل مشکلاتی که برای ثبت نامی های قبل پیش آمده در حال جایگزین شدن هستند و برای نهایی کردن ثبت نام خود حتماً نیاز به تکمیل ثبت نام در سامانه سماح دارند، به دلیل اینکه قادر نیستند کارت نهایی ثبت نام خود را از سامانه سماح بگیرند، عملاً از سفر اربعین سال جاری باز خواهند ماند و این یعنی جمهوری اسلامی ایران حتی نخواهد توانست از ظرفیت 60 هزار نفری امسال خود نیز به طور کامل استفاده کند.

یکی از متقاضیان سفر کربلا که با مشکلی اینچنینی رو به رو شده است، در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: بنده عصر روز 27 شهریورماه تازه مطلع شدم که از لیست ذخیره وارد لیست اصلی گروه اعزامی شده ام و برای تهیه ویزا و بلیت حتماً باید کارت تأییدی سامانه سماح را داشته باشم.

وی افزود: به رغم اینکه بنده هر دو دوز واکسن خود را زده ام و گواهی های لازم را دارم، سامانه سماح فرایند ثبت نامم را تا انتها پیش نمی برد و به همین دلیل عملاً بنده که می توانم به عنوان زائر جایگزین به کربلای معلی سفر کنم، از این سفر معنوی بازمانده ام.

این متقاضی سفر همچنین اضافه کرد: مطلع هستم که افراد بسیاری مثل بنده در لیست های ذخیره بوده اند و حالا به هر دلیلی مثل انصراف متقاضیان اصلی می توانند وارد لیست های اصلی بشوند، ولی به دلیل مشکلی که اعلام شد امثال بنده عملاً نمی توانیم عازم این سفر معنوی شویم.

علاوه بر مشکلی که اعلام شد همچنین برخی زائران تنها موفق به زدن یک دوز از واکسن کرونای خود شدند که این افراد نیز به واسطه شرط تزریق دو دوز واکسن امکان دریافت تأییدیه نهایی از سامانه سماح را ندارند.

این در حالی است که می دانیم فرایند تزریق واکسن به جوانان به ویژه جوانان دهه 60 و 70 به تازگی آغاز شده است و این شائبه را پیش می آورد که مدیران و متولیان امر به واسطه سالخورده بودن خود، در مذاکرات با همتایان عراقی تنها شرایط خود و هم سن و سال های خودشان را لحاظ کرده اند.

به هر صورت سفر امسال اربعین نیز با برنامه ریزی های دقیقه نودی، اطلاع رسانی های دیرهنگام و مذاکرات و رایزنی های نصف و نیمه مسئولان مربوطه با همتایان عراقی با حواشی و مشکلات فراوانی برای زائران حسینی همراه شده است که امیدواریم در سال های آتی شاهد تکرارشان نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۷
برموانع زیارت لعنت
واقعا هر چه برسر این مردم بیاد بازم کمه

کاش برای همه امور زندگی هم اینگونه بودند


توی وضع بیماری فراگیر و مصیبت های وارده اقتصادی

چه اصرار هست به رفتن برای مراسم اربعین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
.... این سفر بیمه زندگیه از هر چی بلا و بیماری بزرگوار
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
لطفا فضولی موقوف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
متاسفم واستون با این لحن حرف زدن

زیارت امام حسین علیه السلام فرق میکنه با مسافرت های دیگ اینو بفهم
خود امام حسین علیه السلام دعاگوی زائرینشون هستن و از آفات و بلاها حفظشون میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
حالا اگه این حرف وحدیث ها بر سر سفر ترکیه وبقیه جاها بود اصلا نه مشکل اقتصادی در درکار بود نه حرف از مریضی ،روزانه ده ها سفر به ترکیه انجام میشه هیچ کدوم از این اظهار نظر ها نمیشه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
چرا هر چی میشه بعضی ها فقط به مراسمات مذهبی آن فلت دارن.
آقای محترم شما چرا به کنسرت چند هزار نفری ترکیه اشکال نمیکنی
اگه امسال کسی زیارت نره اتفاقی نمیفته، زیارت مستحبه ولی مواظبت از جان و سلامتی واجب !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
زیارت امام حسین واجب چیزی که حالیت نمیشه الکی حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
اگه چیزی رو نمیدونید در موردش صحبت نکنید و مردم رو گمراه نکنید که شرش دامانتون رو میگیره . زیارت امام حسین وا و جب فریضه است و این مطلب در احادیث زیادی گفته شده مثل حدیث زیر ابو ایّوب ابراهیم بن عثمان خزّاز، از محمّد بن مسلم از حضرت ابو جعفر علیه السّلام نقل کرده که آن جناب فرمودند:
شیعیان ما را امر کنید که به زیارت قبر حضرت حسین بن علی علیهما السّلام بروند زیرا زیارت آن حضرت بر هر مؤمنی که اقرار به امامتش از جانب خداوند عزّ و جلّ دارد فرض و واجب می باشد.
کامل الزیارات باب چهل و سوم
سلمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
مواظبت ازجانی که بخواد مذخرف بگه،هیچ وجوبی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
همیشه اینجوری نیست گاهی زیارت سیدالشهدا واجب و مقدم بر سلامتی است اگرچه در راه اهل بیت کسی دچار این مرض نمیشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
ناشناس ۱۳:۴۵ واقعا چقدر باید برای امثال تو تاسف خورد که به دین هم دیدگاه مادی و فرصت طلبانه دارید... یعنی واقعا نمیدونی در حالت عادی هم زیارت امام حسین مستحبه و در حالت فعلی شاید مکروه باشه؟؟؟/ التماس شعور
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
چرت نگو
سلام. خدا پدر و مادر کسیکه این مطلب رو نوشته بیامرزه و رحمت کنه. آقا من برای مادرم که تمام شرایط رو داشتند و دو دوز واکسن زده بودند همون اول که سایت باز شد و اعلام شد اقدام به ثبت نام کردم . تا مرحلیه پرداخت وجه هم رفتم . طبیعتا گفتم اگه توی قرعه کشی انجام بشه (حسب حرف مسیولین بی کفایت ستاد اربعین) و اعلام بشه ایشان اسمشون درآمده برای پرداخت 65 هزار تومن اقدام کنم و بقیه مراحل . اسم ایشان درنیامد و امروز از آزانس مسافرتی پرسیدم و ایشون چک کرد گفت اصلا شما ثبت نام نکردید !! گفتم خودم اقدام کردم ، گفت باید 65 تومن هم پرداخت میکردید گفتم خب اسممون درنمیومد تو قرعه کشی چی !! گفت نمیدونم. هیچ کجای سایت هم شماره تماس برای راهنمایی نگذاشتند و همچنین هیچ کجا هم هیچی ننوشتند که برای ثبت نام موقت تا چه مرحله ای باید پیش رفت.
توی کشور اسلامی و شیعه بجای اینکه همه مسیولین تلاش کنند شیعیان بتوانند راحتتر به زیارت اربعین بروند ظاهرا بیشتر سنگ اندازی میکنند!!
چرا سامانه پشتیبانی نداره ! چرا راهنمای درستی نداره !؟ چرا همه چی غیر شفافه !؟ وقتی خودتون می بینید که تازه توی کشور واکسن اومده چطور شرطی میزارید که مردم نتونند عمل کنند!! نتیجه عملکرد نادرست اینها این میشه که ویزا رو مردم میرن از طرف عراقی با 60- 70 دلار میخرند . نتیجه عملکردشما میشه بازار سیاه و جعل و خروج غیر قانونی که همه مزاحمتها رو شما برای زائرین حضرت حسین ایجاد میکنید.
کار سختی بود شفاف میکردید که برای آقا یا خانم X که ویزا صادر شده بود همین اسم و کد ملی رزرو بلیط هواپیما هم داشته باشه که الان قیمتهای بلیط سر به فلک نکشه و اونیکه ویزا نداره بلیط داره و اونیکه بلیط نداره ویزا داشته باشه .
آقا تورو جون بچه هاتون دست از سر اربعین بکشید خود مردم به بهترین شکل ساماندهی میکنند . فقط دخالت نکنید . همین
برای سفرهای خارجی و کشورهای ترکیه و اروپایی هیچ مشکلی وجود نداره. اما تا نام زیارت میاد همه یاد کرونا و خطرات آن می‌افتند.
فامیلهای ما سه هفته قبل رفتند عراق و الان که برگشتند . همه با کرونا بودند. و دو نفر شان هم رو به موت هستند
با عملکردی که از سازمان حج و زیارت در دوسال گذشته دیده شده است، نبودنشان به مراتب بهتر بودنشان است.فقط بیت المال را تلف می کنند.
سفر معنوی اربعین مشکل دارد یا کنسرت ترکیه با اون وضعیت
سلام‌خدا‌لعنت‌کنه‌باعث‌بانیشو
من‌فقط‌یه‌سوال‌دارم‌در‌برگشت‌زمینی
کرونا نیست
اینا‌همش‌کاسبی‌که‌شما‌راه‌انداختین
وگرنه‌کرونا‌بلای‌است‌که‌به‌خاطر‌گناه‌‌زیاد
ایجاد شده
کربلا‌کرونا‌نیست‌هر‌چه‌هست‌شفا‌وشفاعته
انشاالله امام حسین خودش جواب مسعولین بی کفایت رو بده هروقت یک ستادی زدن نتونستن خوب ساماندهیش کنن بیشتر مردم رو سر در گم میکنن
از بی برنامگی وعدم شفافیت متولیان ثبت نام اربعین انسان حالش بهم میخوره آیا این حق الناس نیست دوروز کامل‌ گوشی از دستم جدا نمیشه تمام شرایط هم‌ دارم ولی درگاه پرداخت باز نمیشه چرا با مردم بازی میکنید جایتان با آبی عبدالله
خداروشکر که سامانه اینطور شده ، وقتی از زائرا جدا میکنید همین هم هست ،ان شااالله سایت خراب بشه و کلن سیستمتون بهم بخوره که اینطور جلوی زائرا سنگ افکنی میکنید ، این کشور شیعه به جای اینکه تمام تلاششو بکنه که راهی رو که دوساله بستس باز کنه پس همون بهتر که خدا هم سنگ بندازه جلوپاتون ... خدا ریشه ی ظلم بکنه
بعضیا انگار نه در کشور دیگه، بلکه اصلاً در سیاره‌ای دیگه‌ای به دنیا آمدن که اینقدر اولویت‌های زندگیشون با اکثریت مردم فرق داره.
سلام بنده ثبت نام کردم، ثبت نامم هم قطعی شده و کارت گرفتم، برای ویزا به دفتر زیارتی مد نظر مراجعه کردم میگن ظرفیت ویزا تکمیل شده.
ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة
پاساژها مملو از جمعیت ،سفر به ترکیه بدون تست و اجباری بودن واکسن ازاد ،این چه عدالتیه که برا کربلا اینهمه قانون و سختگیری جای تاسفه
سفر شمال نرید انتالیا نرید بعد در مورد اربعین اظهار نظر بفرمایید
امسال هم میگذره'ولی بدونید سال آینده هم اربعین داره'کرونا یا یک مانع دیگه هم هست'از الان برنامه ریزی کنید
هر چند یقین دارم کرونا و واکسن و ویزا بهانه هست
دعوت ها با خود آقا ابا عبدلله هست
خیلی برام عجیبه که اونایی که برای اربعین بلبل زبونی میکنن و هی به فکر سلامتی مردم هستن چرا برای ترکیه و... خفه خون میگیرن...
خدا بهمون عقل بده
هی مسئولین بی کفایتی که فقط مانع زبارت میشن

ترکیه کرونا نداره
واکسن نمیخاد
تورش هم نصف هزبنه خرج میبره
باسلام دشمنان زیادودوستان اندک کساای که میگن چه اسراربه کربلا چراگه کشورهای خارجی باشه می‌ریدوکرونانیست همون شمایید که کروناروداخل کشوراوردیدحالا میگی زیارت چه اسراره اولا امام حسین شفابخشه وماهمه بیمه آقا حضرت عباس ع هستیم و کرونا نمی‌گیرم ازمسولین خواهش دارم که راه زمینی روبازکنید نامردم راهت زیارت کنن شمامیگیدهوای مگه توهواکرونانیست ؟؟؟زمان صدام پدران ماازمرززمینی باهرسختی بودخودشونو به کربلا میرسوندن توروخدانزاریددشمنان خوشحال باشن با کنید را زمینی رو
واحب که چه عرض کنم خوب البته احتمالا رفتن به ترکیه بدون کارت واکسن و ... مستحب تره و سلامتی رو هم که اصلا به خطر نمیندازه که از زمین و هوا میشه به ز... تش رفت!!!!
والا حتما ترکیه رفتن واجبه که این‌قدر راحت میرن
سلام افرادی که در سامانه سامح ثبت نام و علی رغم دریافت دو دز واکسن‌کرونا باخطای عدم ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سایت وزارت بهداشت مواجه شده اند فکر کنم باید ابتدا در سایت VCR.salamat.gov.ir درخواست کارت واکسن خود را ثبت و سپس جهت ثبت نام برای سفر اربعین به سامانه‌سامح مراجعه نمایند.
هرچه منیت باشه اخرش اینکه راه امام حسین میبنند اسمشم اسلامه ولی خدا وکلی درسته ماکه نمی گدریم
خاک توسر مسولین بره. سامانه سماح ثبت نام کردم ویزا هم گرفتم اما بلیط هواپیما با نرخ مصوب گیر نمیاد.
سامانه سماح
- خیلی دیر راه اندازی شد
- بد نام است.
- فقط اطلاعات دریافت و قفل می کند.
- ارتباط دو طرفه نیست.
- سر در گم است.
عملا مانعی برای عدم حضور حتی مسافران هوایی است.
- همه علاقه مندان زیارت امکان دریافت واکسن نداشتند
- لینک به وزارت بهداشت آن هم با این سیستم ترم افزاری کاری نادرست بود.
- اگر بنا بر سماح باشد باید پیش از محرم اسامی قطعی و اعلام عمومی شود.
دیر یا زود چوب این کار را خواهید خورد
با دستگاه امام حسین بازی نکنید این دستگاه صاحب دارد اگر نداشت این پرچم ۱۴۰۰ سال با تمام خطرات هنوز پابرجاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل