بازدید 45994
پیمانه اقتصادی

هزینه ۶۰ میلیون تومانی دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی/ تعدیل نیروی ۲ هزار نفری در یک شرکت خودروسازی/ کاهش دوباره قیمت سیمان در بازار/ قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون اصلاح شاخص بورس طبیعی است؟ ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ۱۰ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، وعده وزیر اقتصاد درباره صورت‌های مالی عملی شد، چه کسانی نمی‌توانند کارت هدیه بگیرند؟ چین رسما در تجارت آزاد آسیا پاسیفیک درخواست عضویت داد و جهش سولانا در میان رمزارز‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹ 19 September 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون اصلاح شاخص بورس طبیعی است؟ ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ۱۰ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، وعده وزیر اقتصاد درباره صورت‌های مالی عملی شد، چه کسانی نمی‌توانند کارت هدیه بگیرند؟ چین رسما در تجارت آزاد آسیا پاسیفیک درخواست عضویت داد و جهش سولانا در میان رمزارز‌ها را در بر دارد.

بورس بازهم نزولی شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش  ۳۷۹۹۱ واحدی معادل ۲.۵۵ درصد به یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۲۱ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت 24 هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

اصلاح شاخص بورس طبیعی است؟

حسین عبدی کارشناس بازار سرمایه به افت اخیر شاخص بورس و عوامل تاثیرگذار بر روند فعلی معاملات بازار اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در چند وقت گذشته، سهام شاخص ساز بازار به دلیل افزایش قیمت ارز، افزایش قیمت ها در بازار جهانی و محصولات شرکت های پتروشیمی و فلزات اساسی رشد قابل توجهی را تجربه کردند؛ بنابراین روند اصلاحی بازار در هفته اخیر طبیعی بود و سهامداران نباید نگران روند ایجاد شده در معاملات اخیر بازار باشند. وی اظهار داشت: سهام اغلب شرکت های بزرگ و شاخص ساز بازار برای مدتی تحت تاثیر وضعیت قیمت های جهانی در مدار صعودی قرار گرفتند؛ اما  هفته گذشته با توجه به رشدی که تجربه کردند، وارد فاز اصلاحی شدند که این امر طبیعی بود. در روند هفته گذشته معاملات بورس، شرکت های کوچکتر و تک سهم هایی بودند که روند خود را از مسیر معاملات بازار جدا کردند و بازدهی مثبتی را در اختیار سهامداران قرار دادند.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۳ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳.۲ درصد معادل ۴۶۵ هزار و ۲۴۴ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۳۸۳ تومان رسیده است.

سقوط ارزش سهام عدالت ادامه دار شد | ارزش سهام عدالت همچنان در کانال ۱۳ میلیون

هزینه ۶۰ میلیون تومانی دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۳۱ میلیون تومان است که درنتیجه قیمت یک واحد ۵۰ متری، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود؛ لذا وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن می‌تواند تنها حدود ۳۱ درصد (کمتر از یک سوم) قیمت یک واحد مسکونی در تهران را پاسخگو باشد؛ ضمن اینکه با تسهیلات مذکور (۴۸۰ میلیون تومانی) زوجین می‌توانند حداکثر ۱۵.۵ و مجردها (وام ۲۸۰ میلیون تومانی) ۹ متر از یک واحد مسکونی با متوسط قیمت هر متر ۳۱ میلیون تومان را در پایتخت خریداری کرد.

هزینه ۶۰ میلیون تومانی دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی/ تعدیل نیروی ۲ هزار نفری در یک شرکت خودروسازی/ کاهش دوباره قیمت سیمان در بازار/ قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

برای دریافت وام مسکن انفرادی در تهران (۲۸۰ میلیون تومان) متقاضیان باید ۵۶۰ برگه خریداری کنند که با احتساب هر برگه ۶۳ هزار تومان، ۳۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان باید بپردازند. همچنین زوجین تهرانی که قصد دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی را دارند باید ۹۶۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با احتساب هر برگه ۶۳ هزار تومان، ۶۰ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان هزینه این وام خواهد بود. /مهر

۱۰ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم

منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی غیر محرمانه که عصر دیروز ۲۶ شهریور با موضوع «مسکن و صنعت ساختمان» با حضور عزیزالله مهدیان سرپرست سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بیت الله ستاریان کارشناس مسکن و مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک، از شبکه دو سیما پخش شد، درباره شرایط کنونی بازار مسکن گفت: شاید نیاز و مطالبه عمومی مردم به مسکن قریب به ۱۰ میلیون واحد مسکونی باشد و حدود یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر واحد مسکونی نیاز سالانه می‌باشد. بنابراین هر سال اگر واحد مسکونی ساخته نشود به این رقم اضافه خواهد شد، در حالی که حجم تولید میانگین سالانه واحد مسکونی ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار واحد است. وی شرایط کنونی را نامناسب دانست و گفت: بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه نیز وجود دارد که با طرح مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس گفته‌های وزارت مسکن و کارشناسان این رقم کاهش یافته است.

آرامی با بیان اینکه با کمبود مسکن مواجه هستیم، افزود: وقتی تقاضا باشد و عرضه مناسبی صورت نگیرد، با افزایش نرخ روبه رو خواهیم شد. به همین دلیل، طرح جهش تولید مسکن در مجلس مطرح شد و تکلیفی برای دولت در این قانون قائل شدیم. در هر صورت کمبود مسکن، خود به خود بر نرخ مسکن تأثیر گذاشته و این موضوع برای همه یکسان است؛ بنابراین، چاره‌ای جز ساخت مسکن وجود ندارد. زمانی که مسکن مهر شروع شد با تمام اشکالات و ایرادات موجود، حجم زیادی خانه ساخته شد و بویژه در شهرهای بزرگ تأثیرگذار بود. قشرهای آسیب پذیر باید مدنظر قرار گیرند و از دهک‌های محروم جامعه حمایت شود و در اولویت قرار گیرند.

وعده وزیر اقتصاد درباره صورت‌های مالی عملی شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: یکی از ساز و کارهای اساسی برای بهبود عملکرد شرکت‌ها و همچنین کاهش فساد و اتلاف منابع که در برخی شرکت‌ها وجود دارد، استفاده از ابزارهای عمومی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌هاست. این نظارت‌ها باعث می‌شود، شرکت‌هایی که اموال مردم در دست آنهاست با وسواس بیشتری مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد. وی افزود: یکی از روش‌هایی که تاکنون برای نظارت بر شرکت‌های دولتی مغفول بوده، همین انتشار صورت‌های مالی است که تاکنون بخش زیادی از عملکرد مالی شرکت‌ها پنهان بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در عین حال شرکت‌هایی که در بورس اوراق بهادار ثبت شده‌اند عملکرد آن‌ها از طریق سایت کدال قابل بررسی است و صورت‌های مالی ۶ ماهه و یکساله منتشر می‌شود و سوء عملکردها و استفاده نادرست از منابع زیر نظر دقیق سهامداران قرار می‌گیرد، اما در خصوص شرکت‌های دولتی چنین رویه‌ای وجود نداشت. وزارت اقتصاد تصمیم گرفت با اصلاح این رویه، نظارت کارشناسان و فعالان اقتصادی بر عملکرد زیرمجموعه‌های خود را شروع کند. بر اساس وعده‌ای که در چهاردهم شهریور داده بودیم، تلاش کردیم به سرعت و پیش از موعد مقرر صورت‌های مالی آن دسته از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد را که آماده شده بود در سایت کدال بارگذاری کنیم. هم اکنون و با مراجعه به سایت کدال، می‌توان صورت‌های مالی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرد. در هفته‌های آینده با نهایی شدن صورت‌های مالی سایر شرکت‌ها به تدریج این فهرست افزایش پیدا خواهد کرد تا بدین وسیله در دولت سیزدهم با افزایش نظارت‌های عمومی، شاهد بهبود عملکرد شرکت‌های دولتی باشیم.

تعدیل نیروی ۲ هزار نفری در یک شرکت خودروسازی

رویترز: شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد با حرکت به سمت خودرو‌های برقی و استخدام نیرو در موقعیت‌های شغلی دیگر، ۲۰۰۰ نیرو‌ی مهندسی و پشتیبانی خود را در فرانسه کاهش می‌دهد. این گروه خودروسازی زیان ده، که پیش از این حدود ۴۶۰۰ کاهش نیرو را به عنوان بخشی از بازسازی گسترده خود در این کشور اعلام کرده بود، در بیانیه‌ای نمود در حال مذاکره با اتحادیه‌ها در مورد آخرین برنامه‌هاست.

چه کسانی نمی‌توانند کارت هدیه بگیرند؟

جدیدترین دستورالعمل بانک مرکزی درباره صدور کارت هدیه و بن کارت توسط بانک‌ها حاکی از آن است که افراد دارای چک برگشتی رفع سوء اثر نشده، کسانی که حق دریافت خدمات بانکی را ندارند و اشخاصی که حساب آن‌ها مسدود شده است، نمی‌توانند کارت هدیه یا بن کارت دریافت کنند. 

قیمت سیمان پاکتی کمتر از ۲۵ هزار تومان شد

سید رضا فاطمی امین در جلسه ویدئوکنفرانسی با رؤسای سازمان‌های صمت و مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با موضوع بررسی مسائل مرتبط با صنعت سیمان، بیان کرد: تمامی فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات خرید و فروش در سامانه افق هستند. وی با بیان اینکه موضوع سیمان در قالب یک برنامه سه ماهه به صورت مداوم رصد و پایش خواهد شد، اضافه کرد: قیمت سیمان در بورس با اجرای این برنامه متعادل شد و قیمت سیمان در بازار نسبت به هفته گذشته باز هم کمتر شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: قیمت سیمان به صورت پاکتی به زیر ۲۵ هزار تومان رسید و قیمت سیمان فله هم حدود ۱۸ هزار تومان ارزان‌تر شد.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی

جدیدترین قیمت‌ها در صرافی‌های بانکی سطح کشور نشان می‌دهد، نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در این صرافی‌ها ۲۶۲۴۰ تومان و نرخ فروش هر اسکناس دلار به متقاضی دریافت ارز نیز به رقم ۲۶۷۷۰ تومان رسیده است.

چین رسما در تجارت آزاد آسیا پاسیفیک درخواست عضویت داد

راشاتودی: دومین اقتصاد بزرگ جهان، چین، درخواستی رسمی برای پیوستن به توافق جامع مشارکت ترانس پاسیفیک (سی‌پی‌تی‌پی‌پی) که در حال حاضر شامل یازده کشور است، تسلیم کرده است. طبق اعلام وزارت تجارت چین، این کشور طی نامه‌ای به وزیر تجارت نیوزلند، دامین او کانر، درخواست خود برای پیوستن به توافق تجارت آزاد را تقدیم کرده است. توافق سی‌پی‌تی‌پی‌پی در سال ۲۰۱۸ بین ۱۱ کشور شامل استرالیا، کانادا، شیلی، ژاپن و نیوزلند امضا شد. اقتصادهایی که در این توافق شرکت دارند نماینده حدود نیم میلیارد مصرف‌کننده هستند و ۱۳.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در دست دارند. این توافق تجاری ورژن به روزرسانی شده‌ای از توافق مشارکت ترانس پاسیفیک است که به عنوان وزنه اقتصادی مهمی در مقابل نفوذ منطقه‌ای چین مطرح شده بود. مذاکرات این توافق توسط دولت اوباما انجام شده بود اما دونالد ترامپ آمریکا را از آن خارج کرد. ژاپن که امسال ریاست سی‌پی‌تی‌پی‌پی را به عهده دارد اعلام کرد برای پاسخ به درخواست چین با دولت‌های عضو مشورت خواهد کرد. وزیر اقتصاد چین، یاسوتوشی نیشیمورا، گفت: ژاپن معتقد است که لازم است ببینیم چین که درخواست عضویت در سی‌پی‌تی‌پی‌پی را ارائه داده حاضر است استانداردهای بسیار بالای آن را رعایت کند یا خیر.

کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهان به علت پاندمی

مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی فیتچ اعلام کرد به علت اختلالات به وجود آمده در زنجیره‌های تأمین جهانی تحت تأثیر تداوم بحران کرونا در بسیاری از کشورها، چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد جهان در ۲۰۲۱ را کاهش داده است. طبق چشم‌انداز جدید این مؤسسه که در ماه سپتامبر منتشر شده است، تولید ناخالص داخلی جهان در سال جاری ۶ درصد رشد خواهد کرد. این در حالی است که در چشم‌انداز قبلی که در ماه ژوئن منتشر شده بود، میزان رشد اقتصادی جهان ۶.۳ درصد پیش‌بینی شده بود.

در گزارش این مؤسسه آمده است: اختلال در زنجیره تأمین سرعت ریکاوری اقتصاد جهان را محدود کرده است. سهم بیشتر رشد تقاضا در افزایش قیمت‌ها منعکس و در این چشم‌انداز دوباره تورم آمریکا افزایش داده شده است. فیش تخمین رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری را از ۶.۸ درصد به ۶.۲ درصد کاهش داد و تخمین زد، اقتصاد چین هم به جای ۸.۴ درصد ۸.۱ درصد رشد کند. در همین زمان پیش‌بینی رشد اقتصادی اروپا از ۵ درصد به ۵.۲ درصد افزایش داده شد. فیچ در گزارش خود نوشته است: پیشرفت توزیع واکسن در اروپا باعث شده است تا تأثیر موارد ابتلای جدید بر فعالیت‌های اقتصادی این منطقه کاهش یابد، اما در مناطق دیگری که نرخ واکسیناسیون پایین است، پاندمی همچنان به بازار کار فشار آورده و بر رشد اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

جهش سولانا در میان رمزارزها

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۱۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۳۷ درصد بیشتر شده است.

در حال حاضر ۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۵ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۷ هزار و ۸۸۸.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۴۸ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۳۸۳.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۲ درصد افزایش

۳- کاردانو

قیمت: ۲.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۰ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۴۰۸.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۱.۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۲ درصد کاهش

۷- سولانا

قیمت: ۱۵۸.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۲۶ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۳۴.۴۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۲۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۱۲ درصد افزایش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۴۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۹ درصد کاهش

۱۰ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
البته سیمان ۱۰۰۰۰ تومانی ادعاشده ۲۵۰۰۰ تومان شدیعنی نسبت به چندماه پیش ۱۵۰/ رشد باعث خوشحالی است که دوبرابرونیم بیشترنشده البته علت آن میتواندرکودسنگین ساخت وسازدرکشوروبخصوص دربخشهای خصوصی باشد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
این سیمان 25 تومنی کجاست ؟! ما که امروز چند پاکت خریدیم خیلی بیشتر بود. سیمان خزر 45 سیمان دیلمان 65 و سیمان جوین 75 تومن
نکنه باید بریم سر کوچه وزیر اینا خرید کنیم
بورس افتاد؟؟؟؟

خخخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
بووووووورررررررررسسسسسسس
وااااااای وااااااای
اگر سالی یک میلیون مسکن ساخته شود صدرصد قیمت مسکن پایین میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
البته با اسباب بازیهای لگو میشه این تعداد ساخت.مگر بچه بازی هست ساختمان ساری با این قیمت مصالح
همانطور که دست خدا در جماعت است چشم خدا هم در جماعت است یعنی تمام نهادهای دولتی و نهادهایی که از پول مردم فعالیت می کنند باید در مقابل چشم مردم فعالیت کنند و صورت وضعیت مالی و فعالیت ارائه بدهند از کمیته امداد و بنیاد مستضعفین بگیرید تا نهادهایی مثل آستان قدس رضوی و ... و هر گونه مخفی کاری نشانه رانت و زیرآبی رفتن است مگر اینکه موضوع موضوع امنیتی باشد که آنهم باید طبقه بندی محرمانگی شود و بعد از 30 و 40 سال از طبقه بندی خارج و در چشم عموم مردم قرار داده شود
کسی این وامها رو نمی گیره!
خوب بود خودرو سازهای ما میرفتند با رنو قرارداد میبستند بنده خداها ورشکست نشن !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
خخخخخخخ
باورتون نشه کجاسیمان کیسه ۲۵هزارتومام میدن من برم بگیرم
قیمت اوراق مسکن حدود 12.5 درصد وام مسکن می باشد از طرفی بانک مسکن بابت وام مسکن ، 17.5 درصد سود میگیرد یعنی جمعا سی درصد سود!!! که وام گیرنده را به خاک سیاه می نشاند ....
وای چقدر خوشحال شدیم بریم وام بگیریم تا هژارسال دیگ قسط بدیم راحت دگ خونه دار میشیم ممنونم از زجماتی که میکشید... خدا اجرتون بده...
البته با اسباب بازیهای لگو میشه این تعداد ساخت.مگر بچه بازی هست ساختمان ساری با این قیمت مصالح
سیمان توی بندرهباس ۴۵۰۰۰ تومانه نه ۲۵
وقتی باید وام را گران از بانک بخریم و قسط سنگین بدهیم چه کسانی میتوانن وام بگیرند در خارج همه جوانان که کار میکنن میتوانن یک واحد کوچک بخرن واز حقوق قسط بدهند چون بیشتر پول خانه را بانک میدهد بدون سود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی