بازدید 11956

برخورد يک شي‌ء عجيب به سياره مشتري

اخيرا دو ستاره‌شناس آماتور موفق به ثبت تصويري از لحظه برخورد يک شي‌ء مرموز به سياره مشتري شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 17 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسن از ديلي ميل، اين هفته يک شي‌ء مرموز به مشتري برخورد کرد و باعث درخشش نوري شد که اين لحظه توسط دو ستاره‌شناس و از فاصله ۳۸۲.۷۶ ميليون مايل دورتر ثبت شده است.

"هارالد پالسکه"، ستاره شناس آلماني يکي از آن دو فرد بود و هنگامي‌که در حال مشاهده سايه قمر آيوي مشتري بود، ناگهان متوجه اين برخورد احتمالي شد.

او در گفت‌وگو با Space Weather گفت: درخشش لحظه‌اي نور من را شگفت‌زده کرد.

در صورت تاييد، اين هشتمين برخورد ثبت شده به اين غول گازي خواهد بود. اولين مورد در سال ۱۹۹۴ شناسايي شد.

"پالسکه" افزود: پس از ديدن آن نور روشن که به مدت دو ثانيه قابل مشاهده بود، به تمامي فريم‌ها نگاه کردم تا منشأ اين نور را دريابم.

ستاره‌شناس آماتور ديگري در برزيل نيز اين رويداد را ثبت کرده است. "خوزه لوئيس پريرا" تجهيزات خود را در سائو کتانو دو سول در ايالت سائوپائولو در جنوب شرقي برزيل در ۱۲ سپتامبر مستقر کرد و سپس به مشاهده مشتري پرداخت.

"پريرا" در اين باره به پايگاه خبري اسپيس گفت: در کمال تعجب در اولين ويدئو متوجه درخشندگي متفاوتي در اين سياره شدم، اما توجه زيادي به آن نکردم، زيرا فکر مي‌کردم ممکن است مربوط به برخي پارامترها باشد و به طور معمول به تماشاي خود ادامه دادم و به دليل آنکه در کارم متوقف نشوم، اولين ويدئو را بررسي نکردم. صبح روز چهاردهم، نتيجه را بررسي کردم و سپس اطلاعات را براي "مارک دلکرو" از انجمن نجوم فرانسه ارسال کردم و او تاييد کرد که اين رويدادي که در فيلم قابل مشاهده است، يک برخورد است و اين رويداد روز دوشنبه در ساعت ۶:۳۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زماني شرقي رخ داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر