بازدید 3899

نحوه معرفی گروه‌های خاص برای تزریق واکسن آنفلوآنزا

رئیس اداره آنفلوآنزای مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: افراد شناخته شده مانند کادر درمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فراخوانده می‌شوند و افرادی که در گروه‌های پرخطر هستند برای تزریق واکسن معرفی‌نامه دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 16 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، در سال‌های گذشته واکسن آنفلوآنزا به‌راحتی در داروخانه‌ها قابل دسترس بود. اما از سال قبل که کرونا شیوع پیدا کرد سبب شد تقاضا برای تزریق این واکسن افزایش پیدا کند. طوری‌که ‌میزان واکسن‌های وارداتی جوابگوی تقاضای عمومی نبود و فقط کسانی‌که شرایط خاص داشتند توانستند واکسن خود را دریافت کنند. زنان باردار، افرادی که نقص سیستم ایمنی بدن دارند، کادر درمان و همچنین بیماری‌های خاص در این لیست بودند.

اما این‌که این افراد چگونه باید برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشت معرفی شوند، پرسشی بود که دکتر حمیدرضا نجاری، رئیس اداره آنفلوآنزای مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پاسخ به آن به خبرآنلاین گفت: «معمولاً این‌طور است که پزشکان و مراکز درمانی که بیماران پرخطر را تحت درمان دارند این گروه‌ها را به مراکز بهداشتی درمانی جهت واکسیناسیون معرفی می‌کنند، کادر درمان و پرسنل بهداشت درمان هم که شناخته شده هستند، مادران باردار هم شناخته شده محسوب می‌شوند چراکه در سامانه بهداشت پرونده دارند. بنابراین افراد شناخته شده مانند کادر درمان برای تزریق واکسن فراخوانده می‌شوند و افرادی که در گروه‌های پرخطر هستند برای تزریق واکسن معرفی‌نامه دریافت می‌کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار