بازدید 3201

تاکید دمشق بر ضرورت لغو تحریم‌ها علیه مردم سوریه

سام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه بر ضرورت رفع تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم این کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸ 16 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه که در جلسه شورای امنیت سخن می‌گفت، افزود: تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا همانند مجازات دسته جمعی و تروریسم اقتصادی است که به صورت گسترده به تلاش‌های دمشق در زمینه بشردوستانه و عمران آسیب می‌زند و مانع از آن می‌شود که شهروندان سوری نیاز‌های اساسی خود را تأمین کنند.

صباغ گفت که ترکیه و مزدوران آنکارا مانع ورود کاروان کمک‌های بشردوستانه به منطقه "الاتارب" هستند که این کار پس از آن صورت می‌گیرد که دولت دمشق موافقت خود را با ورود کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه اعلام کرده است.

نماینده دائم سوریه همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری با نهاد‌های بین‌المللی و دیگر متحدان دمشق برای بهبود وضعیت انسانی و فراهم آوردن خدمات و حمایت از نیازمندان در اقصی نقاط سوریه اعلام کرده است.

وی افزود، تحریم‌های غرب علیه سوریه موجب کمبود غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، برق و سوخت شده است.

صباغ گفت: بهبود وضعیت مردم مشروط بر آن است که حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و این همان اصلی است که تمام قطعنامه‌های شورای امنیت بر آن تاکید دارند.

وی در پایان بر لزوم پایان یافتن حضور نظامی غیر قانونی خارجی در خاک سوریه و توقف جنایات نیرو‌های اشغالگر آمریکا و ترکیه و حمایت آنان از تروریسم و چپاول ثروت و منابع اقتصادی سوریه تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان