بازدید 5008

سفر به کیش در دوران کرونا چگونه است؟

از روزهای آخر زمستان 98 تاکنون شیوع بیماری کرونا باعث شد تا گردشگران بسیاری سفرهای خود را لغو کنند. به عبارت دیگر صنعت گردشگری در ایران هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر دچار آسیب‌های بزرگی شد. اما با گذشت زمان، شروع واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با آگاهی مردم نسبت به خطرات و راه‌های پیشگیری از بیماری برخی از سفرهای داخلی باز هم امکان‌پذیر شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 15 September 2021

سفر به کیش در دوران کرونا چگونه است؟

با نزدیک شدن به روزهای آخر تابستان، روزهای اول مهرماه و فصل پاییز، بهترین زمان سفر به کیش نیز از راه می‌رسد. اگر می‌خواهید بدانید وضعیت سفر به کیش در دوران کرونا چگونه است و آیا جزیره کیش قرمز است یا خیر، مطالعه این مطلب تی تی بوکینگ را که درباره آخرین وضعیت کیش از نظر اپیدمی کروناست از دست ندهید.

آخرین وضعیت کیش از نظر کرونا، کیش قرمز است یا زرد؟

امروز که این مقاله را می‌خوانید افراد بسیاری با ویروس کرونای دلتا در حال مبارزه هستند و برای بهبودی و تمام شدن روزهای بیماری خود تلاش می‌کنند. با توجه به شدت شیوع و اپیدمی بیماری کرونا در بین افراد جامعه وضعیت بیشتر شهرهای ایران به حالت قرمز درآمده و سفرهای داخلی ممنوع است. جزیره کیش و کیشوندان نیز از ویروس کرونا در امان نمانده‌اند و در پیک پنجم به‌طور متوسط بین 40 تا 50 نفر با تست مثبت کرونا مواجه می‌شدند. بیمارستان‌های جزیره کیش نیز تا روزهای میانی شهریور 1400 به‌طور میانگین بین 30 تا 40 بیمار بستری با شدت‌های مختلف بیماری را پذیرایی می‌کردند.

اما با شدت گرفتن پروتکل‌های اجتماعی آمار به دست آمده از تعداد بیمارهای بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های کیش روز‌به‌روز کمتر شد. تا اینکه در هفته سوم شهریور اخباری مبنی بر ترخیص کامل بیماران کرونایی از بیمارستان‌های این جزیره مرجانی به گوش رسید. خوشبختانه در حال حاضر هیچ بیماری برای درمان کرونا در بیمارستان‌های کیش بستری نیست. اما این موضوع باعث نشده است تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و همچنان کیشوندان و مسئولین به رعایت اصولی‌ترین پروتکل‌ها پایبند هستند.

وضعیت کیش از نظر کرونا شهریور، سفر به کیش در شهریور

روزهای پایانی تابستان و شهریور در راه است و افراد بسیاری جزیره کیش را مقصد تعطیلات تابستانه خود قرار داده‌اند. با توجه به کاهش شدت بیماری‌ و همه‌گیری در کیش، سفر به جزیره مرجان‌ها برای گردشگران امکان‌پذیر شده است. خوشبختانه هتل‌های 4 و 5 ستاره فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و مقررات و پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در همه هتل‌ها رعایت می‌شود. اما اقامتگاه‌های بوم‌گردی همچنان فعالیت نمی‌کنند و امکان پذیرش گردشگر را ندارند. بنابراین بهترین انتخاب برای اقامت در جزیره کیش، هتل‌ها هستند که از نظر بهداشتی نیز مورد قبول‌اند.

با توجه به گرمای هوا امکان انجام تفریحات تابستانی و آبی نیز به‌صورت انفرادی و تکی وجود دارد. البته شاتل‌های 4 و 5 نفره نیز فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. پاساژها و بازارهای کیش نیز پذیرای گردشگران بوده و رستوران‌ها نیز با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی آماده خدمت‌رسانی به مسافران و توریست‌ها هستند.

سفر به کیش در دوران کرونا چگونه است؟

وضعیت کیش از نظر کرونا در مهر 1400، پاییز را در کیش شروع کنید

به‌طور دقیق نمی‌توان وضعیت کیش از نظر کرونا در مهر را پیش‌بینی کرد. اما با توجه به شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شروع گسترده واکسیانسیون امکان سفر به جزیره کیش همچنان پابرجا خواهد بود. در روزهای تابستان جزیره‌های کیش و قشم بیشترین میزان گردشگر را نسبت به سایر شهرهای ایران داشته‌اند و دلیل این موضوع شیوع پایین بیماری در این جزایر بوده است.

آب‌وهوای جزیره کیش در پاییز مطبوع و دلچسب است و از گرمای شدید و شرجی روزهای گرم تابستان خبری نیست. بازدید از آکواریوم بزرگ کیش،‌ شهر زیرزمینی کاریز، دوچرخه سواری در خط ساحلی، بازدید از مکان‌های طبیعی کیش و گردش در مراکز تفریحی جزو بهترین برنامه‌های سفر به کیش در پاییز به شمار می‌روند. البته به‌یاد داشته باشید حتی اگر واکسینه شده‌اید باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا سفری ایمن و پر از آرامش داشته باشید.

نحوه سفر به جزیره با توجه به وضعیت کرونا در کیش هم اکنون

شما می‌توانید همین حالا هم به جزیره کیش سفر کنید. سفر به جزیره با توجه به وضعیت کرونا در کیش در حال حاضر نیاز به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دارد. شستن مرتب دست‌ها با توجه به اصول اعلام شده از طرف سازمان‌های بهداشتی جهان و ایران، ضد عفونی کردن لوازم و وسایل شخصی، رعایت فاصله‌های اجتماعی، حضور نداشتن در مراکز شلوغ و پر ازدحام مانند جشنواره‌ها و بازارهای حراجی، استفاده از ماسک‌های استاندارد و تعویض به موقع آن‌ها و استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی جزو مهم‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای سفر به جزیره کیش به شمار می‌روند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید 2 روز پیش از شروع سفر حتما تست کرونا دهید و در صورت منفی بودن تا زمان شروع سفر در قرنطینه باشید. در صورت مثبت بودن تست کرونا نیز واجب است از سفر خودداری کنید و فرایند بهبودی را در خانه و تحت نظر پزشکان بگذرانید.

واکسیناسیون در جزیره کیش، کیشوندهای بالای 18 سال واکسینه می‌شوند

واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در جزیره کیش یکی از بهترین اتفاق‌های این روزهای پاندمی کرونا به شمار می‌رود. در حال حاضر همه افراد بالای 18 سال می‌توانند در جزیره کیش واکسینه شوند و همین موضوع بیشتر از قبل باعث شروع سفر به جزیره در کنار پیشگیری از ابتلا و همه‌گیری افراد می‌شود.

سفر به کیش در دوران کرونا چگونه است؟

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سمت کیش پرواز کنید

با توجه به اینکه امکان سفر به جزیره کیش وجود دارد اما همچنان ورود وسایل نقلیه شخصی به جزیره ممنوع است. به همین دلیل فقط با خطوط هوایی و خرید بلیط هواپیما می‌توانید به این جزیره زیبا و مرجانی سفر کنید. عده بسیاری نگران ابتلا به کرونا در زمان سوار شدن به هواپیما هستند اما خوشبختانه کلیه شرکت‌های هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی و ضد عفونی محیط هواپیما و لوازم رعایت می‌کنند و به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد.

تی‌تی بوکینگ راه‌ها را برای شما باز می‌کند

بهترین راه برای سفر به کیش در کرونا خرید بلیط هواپیما و رزرو بلیط از شرکت‌های معتبر است. چون اطمینان خواهید داشت که کلیه پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی رعایت می‌شوند. شما می‌توانید همین حالا از وب سایت تی‌تی بوکینگ به آدرس اینترنتی ttbooking.ir بلیط هواپیما و هتل مورد نظرتان را برای روزهای پایانی شهریور و مهر 1400 به مقصد کیش رزرو کنید.

پشتیبانی 24 ساعته تیم تی‌تی بوکینگ از مسافران و گردشگران عزیز مهم‌ترین امتیاز خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از این مجموعه به شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 09020557100 و 91006566-021 تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات و شنیدن نظرات ارزشمند شما عزیزان هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار