بازدید 5269

پاپ: صلیب پرچم نیست که آن را تکان دهید

پاپ فرانسیس در سفر خود به اسلواکی، نسبت به استفاده از "صلیب" به‌عنوان ابزاری حزبی هشدار داد و گفت که صلیب نباید محدود به تندیس و نماد سیاسی شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 15 September 2021

به گزارش تابناک، ایسنا به نقل از آکسیوس نوشت: ، پاپ اغلب بعد از این که سفرش در کشوری به پایان می‌رسد، عادت به انتقاد از آن کشور را دارد. صحبت‌هایش که در اسلواکی اتفاق افتاد، چند روز پس از سفرش به مجارستان، جایی که اکثر احزاب سیاسی صلیب را روی پرچمشان داشتند، منتشر شد.

وی افزود: صلیب همچون یک پرچم نیست که آن را تکان دهید، بلکه منبع پاکی برای شیوه‌ جدید زندگی است. یک مسیحی نباید هم‌نوع خویش را به چشم یک دشمن ببیند، بلکه همه‌ آن‌ها برادرها و خواهرهای یکدیگر هستند.

پاپ به این موضوع اشاره کرد که خیلی از مسیحیان صلیب را به همراه خود یا در منزل نگهداری می‌کنند فارغ از اینکه اعتقاد راسخی به حضرت مسیح داشته باشند.

وی ادامه داد: ما نباید فقط به حضرت مسیح مصلوب شده نگاه کنیم، بلکه باید قلب و وجود خود را رو به آن حضرت باز کنیم. اجازه ندهیم صلیب به یک شی بدل شود که فقط حس تعلق به آن را در ما زنده کند، و یا حتی هرگز اجازه ندهیم صلیب به یک نماد سیاسی، مذهبی و اجتماعی محدود شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر