بازدید 28999

جیب‌بری نوین تاکسی‌های اینترنتی!

مسافران از متغیر بودن قیمت‌ها و سوءاستفاده تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش ناگهانی قیمت‌ها در طول شبانه‌روز شکایت دارند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 15 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، دیر زمانی پیش نبود که مردم برای جابجایی‌های درون شهری خود تلفن را بر می‌داشتند و از تاکسی تلفنی محل خود درخواست خودرو می‌کردند، رفت‌وآمدهای روزمره هم با استفاده از تاکسی‌های زرد معروف انجام می‌شد اما ورود و توسعۀ سریع اینترنت و فضای مجازی به عنوان ابزار تکنولوژیک فضای سایبر این عرصه را نیز از تحولات پر سرعت بی‌نصیب نگذاشت.

تاکسی‌های اینترنتی پدیده‌ای بودند که اوایل دهۀ نود شمسی پای به عرصۀ وجود گذاشتند و در کوتاه زمانی خیابان‌های اغلب شهرهای ایران جولانگاه آن‌ها، البته مقاومت سنتی در برابر برخی از اشکال نوین تکنولوژی سبب شد تا برای مدتی آن‌ها جایگاه تجاری مناسبی نداشتند تا جایی که شائبه شکست و تعطیلی تاکسی‌های اینترنتی نیز در مقطعی مطرح شد اما عواملی مانند پیشنهاد قیمت‌های مقطوع و مناسب بر اساس مبدأ و مقصد مسافران، فعالیت شبانه‌روزی، امکان تضمین نسبی امنیت سفر با استفاده از مکان‌یاب‌ گوشی، پرداخت پاداش به رانندگان و ... سبب شد تا ورق به نفع آن‌ها برگردد و این تاکسی‌ سرویس‌های سنتی باشند که تعطیل را تجربه می‌کنند، قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی به حدی مناسب بود که برخی برای رفت‌وآمدهای خود در مسیرهای کوتاه هم از آن‌ها استفاده می‌کردند و دیگر رانندگان تاکسی‌های زرد معروف نیز به جرگۀ مخالفان آن‌ها پیوسته بودند اما استقبال مردم از شرایط جدید و برخی عوامل دیگر موجب شد که در نهایت رانندگان تاکسی و رانندگان تاکسی‌ سرویس‌های تلفنی مغلوب این نبرد نابرابر شوند و خود نیز به ناوگان رانندگان این تاکسی‌ها بپیوندند.

مشکل به طور دقیق از همین برهه زمانی شروع شد، متاسفانه درست در همین زمان که تاکسی‌های اینترنتی دیگر در بازار برای خود حضور رقیب جدی را احساس نکردند، مشکلات رانندگان و مسافران توأمان با یکدیگر شروع شد؛ امروز به جرئت می‌توان گفت این سکوهای ارائه خدمات ضروری حمل و نقل درون شهری حامی حقوق مسافران نیستند و البته رانندگان نیز اهمیتی برای آن‌ها ندارند، فقط کسب سود بیشتر مهم است!

قیمت‌گذاری کیلویی

مقرون به صرفه بودن یکی از مزایای نسبی تاکسی‌های اینترنتی بود که این روزها دیگر کم‌تر به عنوان یک مزیت قابل بیان است! پیش‌تر مردم همواره با تاکسی سرویس‌های تلفنی یا تاکسی‌های زرد رنگ شهری برای تعیین نرخ سفر خود دچار مجادله بودند که سرویس با چه نرخی انجام شود و هرکس هم برای انجام سفر درون شهری درخواستی مسافر یک قیمتی ارائه می‌داد تا این‌که تاکسی‌های اینترنتی متولد شدند و این معضل برای مسافران رفع شد، علاوه بر این که قیمت پیشنهادی معقولانه بود، رانندگان هم از رضایت نسبی برخوردار بودند؛ چرا که مجادله‌ای با مسافر نداشت و پیش از شروع سفر هم با علم و آگاهی با فشردن دکمۀ تأیید قراردادی نانوشته برای جابجایی مسافر را پذیرفته بود اما هرچه زمان به پیش رفت این اوضاع تغییر کرد تا جایی که امروز هیچ یک از دو عنصر کلیدی و حیاتی تاکسی‌های اینترنتی (رانندگان و مسافران) از خدمات آن‌ها راضی نیستند.

یکی از دلایل تخطی این کسب‌وکارها از منش اولیه خود را می‌توان شیوع پاندمی کرونا دانست! متاسفانه این بیماری تاکسی‌های اینترنتی را نیز به شدت متأثر از شرایط خود کرد همانطور که می‌دانید با شروع کرونا بسیاری از کسبه مجبور به تعطیلی فعالیت خود شدند یا شرکت‌های خصوصی متعددی که فشار تحریم را تحمل می‌کردند، دیگر تاب نیاوردند و به ورطۀ تعطیلی کشیده شدند، اتفاقی تلخ که در اوضاع بغرنج اقتصادی کشور بیش از پیش مردم را دچار بحران‌های معیشتی کرد، پدرها، مادران و همسران بسیاری به اجبار برای حفظ شرافت و آبروی خود به این تاکسی‌ها مراجعه کردند تا گذران زندگی کنند، اتفاقی که در کل مثبت است؛ چرا که مانع از وقوع بسیاری از بزه‌ها شد و خانواده‌های شرافتمند زیادی از این طریق امرار معاش کردند اما وجه منفی ماجرا جایی اتفاق افتاد که این شرکت‌ها با انبوهی از متقاضیان برای پیوستن به ناوگان رانندگان روبرو شدند بنابراین همان خدمات اندکی را هم که این سرویس‌ها به رانندگان ارائه می‌دادند کمرنگ‌تر شد تا جایی که بسیاری از راننده‌ها بیان می‌کنند اگر اعتراضی به شرایط موجود داشته باشند به راحتی شرکت به آن‌ها می‌گوید که اگر ناراضی هستند به فعالیت نپردازند و برای هر سفر هم باید ۲۲ درصد کمیسیون بپردازند!

مسافران و رانندگان هردو از قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی شکایت دارند، مسافران از متغیر بودن قیمت‌ها و سوءاستفاده تاکسی‌های اینترنتی برای افزایش ناگهانی قیمت‌ها در طول شبانه روز به خصوص در مقاطعی که عوامل طبیعی مانند باران یا مؤلفه‌های غیر طبیعی مانند برگزاری مراسم‌ها، شلوغی خیابان‌ها و... سبب افزایش قیمت قابل ملاحظه سفرها می‌شود یا برخی مسافران معتقدند که یکی از این شرکت‌ها اگر متوجه شود شما به طور متناوب در مسیری خاص تردد دارید، خدمات گران‌تری به شما در آن مسیر ارائه می‌دهد!

رانندگان نیز رضایتی از وضعیت کنونی ندارند، افزایش قیمت خودرو باعث شده است که قیمت لوازم یدکی اتومبیل‌ها رشد سرسام‌آوری پیدا کند و بسیاری از آن‌ها را برای نگهداری خودرو دچار مشکل کند، البته که این هزینه‌های نگهداری فقط شامل قطعات یدکی نمی‌شود و امروز رانندگان با بحران‌های دیگری همچون بهای سوخت و بیمه شخص ثالث روبرو هستند که همۀ آن‌ها مخارج واجبی هستند و قابل چشم‌پوشی نیستند، اعمال ۲ درصد مالیات برای هر سفر هم آتشی دیگر بر جان آن‌ها انداخته است؛ بسیاری از رانندگان احساس تبعیض زیادی می‌کنند و انتقاداتی نسبت به این موضوع دارند اما راهکار نزدیک این مسئله چیست؟

درآمد بابت هیچ!

شاید در کانال‌های فضای مجازی این لطیفه به چشم شما خورده باشد که روزی شخصی یک «پارک حیواناتی» تأسیس می‌کند اما هر قیمتی اعلام می‌کند کسی برای بازدید به وی مراجعه نمی‌کند تا این که تصمیم می‌گیرد اعلام کنند بازدید از این پارک رایگان است، بعد از مراجعه پرحجم مردم، درب پارک را می‌بندد و شیرهای گرسنه را میان جمعیت رها می‌کند، سپس پشت تریبون می‌رود و از بلندگو اعلام می‌کند هر کس قصد خروج از پارک وحش را دارد باید مبلغ گزافی بپردازد و مردم هم بابت حفظ جان خود این هزینه را می‌پردازند! اکنون به نظر می‌رسد که تاکسی‌های اینترنتی هم روش مشابهی را در پیش گرفتند، در ابتدا برای مسافر قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای پیشنهاد می‌دادند و راننده نیز بدون پرداخت حق کمیسیون ۲۰ درصدی در این شرکت‌ها فعالیت می‌کرد اما زمانی که رقبا از میدان به در شدند، تاکسی‌های اینترنتی علاوه بر این که برای قیمت‌گذاری قاعده‌ای را رعایت نمی‌کنند، بر خلاف ابتدای فعالیت خود که حق معرفی مسافر از رانندگان دریافت نمی‌کردند برای هر سفر ۲۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کنند.

دریافت حق معرفی یکی از بدیهیات پذیرفته شده است و به طور قطع کسی از این شرکت‌ها انتظار ندارد که بدون دریافت هیچ سودی تعامل میان دو ضلع صنعت حمل و نقل را برقرار کند، اما هر مسئله‌ای قانون و قاعده‌ای دارد، بسیاری از شرکت‌های معتبر در جهان درآمدی حدود ۵ تا ۱۰ درصد را برای خود در نظر گرفته‌اند که راننده‌ها نیز رضایت بیشتری از این موضوع دارند، کاهش کمیسیون سفرها و اختصاص نیمی از آن برای کاهش قیمت سرویس‌ها و مابقی به افزایش درآمد راننده از سفر می‌تواند مرهمی باشد بر زخم رانندگان و مسافران که البته شرکت‌ها اهمیتی به اعتراضات نمی‌دهند به طور قطع بسیاری از شما این تجربه را داشته‌اید که راننده‌ای از شما درخواست داشته تا سفر را لغو کنید و سفر را بدون در جریان قرار گرفتن شرکت با همان قیمت ادامه دهد؛ عواملی که بر شمردیم و بزرگی عدد ۲۰ درصد سبب شد تا راننده رغبتی برای پرداخت این کمیسیون نداشته باشد عواملی که بر شمردیم و بزرگی عدد ۲۰ درصد سبب شد تا راننده رغبتی برای پرداخت این کمیسیون نداشته باشد؛ چرا که متعتقد است مدیران شرکتی درکی از مشکلات وی ندارند و بدون هیچ زحمتی در قبال چالش‌های زیادی که وی در خیابان‌ها تحمل می‌کند، درآمد به دست می‌آورند همانطور که اشاره شد دریافت حق معرفی معقول توسط تاکسی‌های اینترنتی امری بدیهی است، اما معقولانه کردن این رقم می‌تواند بخشی از سرمایۀ اجتماعی آسیب دیدۀ آن‌ها را ترمیم کند!

روابطی که تنظیم نمی‌شود

رانندگان در ادامۀ مطالبات خود معتقدند که شرکت همواره حق را به مسافر می‌دهد؛ چرا که هزینۀ سفر را مسافر پرداخت می‌کند و شأنی برای رانندگان قائل نیستند، در حالی که راننده نیز به اندازۀ مسافر اهمیت دارد و اگر ناوگان رانندگان فعالیت نکند، آن‌ها با مشکلات جدی روبرو می‌شوند از سوی دیگر برخی از نبود امکانات و امتیازات رفاهی برای رانندگان شکایت دارند تا جایی که برخی اعلام می‌کنند حتی گاهی این شرکت‌ها به تعهدات اصلی خود نیز عمل نمی‌کنند، برای مثال اخیراً مواردی از گزارشاتی را دریافت کردیم که یکی از این تاکسی‌های اینترنتی سه ماه است که سهمیۀ بنزین ناوگان خود را پرداخت نمی‌کند، ادعایی که صحت و سقم آن نیاز به بررسی دارد.

مسافران هم گاهی از کیفیت پایین خودروها، خاموش یا روشن بودن تهویۀ هوا، گزینش رانندگان، پاسخگویی با تأخیر شرکت‌ها هنگام تماس با پشتیبانی و ... گلایه دارند که البته ارتقاء برخی از خدمات ممکن است اما تعدادی از گلایه‌ها درست نیست که نیاز به انجام فعالیت‌های فرهنگی به وضوح در این میان احساس می‌شود.

واژۀ مغفولی به نام تنظیم‌گری!

متاسفانه بسیاری از این مشکلات به وجود خلأ نظارتی و تنظیم‌گری روابط میان این شرکت‌ها و مسافران بر می‌گردد، شهرداری اعتقاد دارد که باید بر فعالیت این شرکت‌ها نظارت کند، در حالی که پاسخی برای وجود تعارض منافع خود در مسئلۀ حمل و نقل درون شهری ندارد، البته این مسئله مدعیان دیگری دارد که تاکنون مرجع مشخصی برای این نظارت معرفی نشده است به طور قطع این شرکت‌ها از منظر زیرساختی و خدماتی که ارائه می‌دهند باید ساماندهی شوند و تحت نظارت باشند اما کسی که این وظیفه را بر عهده دارد نباید دچار تعارض منافع در این زمینه باشد.

فقدان قوانین مشخص، جامع و روشن یکی از نقاط ضعف این حوزه است که باید مرتفع شود، متاسفانه گاهی به اشتباه فضای مجازی به چند پیام‌رسان محدود می‌شود و در سایۀ کشمکش‌های فنی و سیاسی که پیرامون آن‌ها شکل می‌کرد مسئلۀ کلان ساماندهی کلی این فضا مغفول می‌ماند، در حالی که بخش بزرگی از فضای مجازی ایران توسط همین استارتاپ‌ها شکل گرفته است و فعالیت آن‌ها در کشور بر اساس قاعده و قانون مشخصی نیست که رضایت هر دو قشر کاربران را در پی داشته است.

البته به نظر می‌رسد مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب ساماندهی فضای مجازی توسط بخشی از تصمیم‌گیران شنیده شده است و امروز لزوم ساماندهی این فضا و تمام سکوهای آن بر کسی پوشیده نیست، قطعاً مدیریت معنایی فراتر از محدودسازی دارد و به معنای واقعی قاعده‌مند کردن نقطۀ مطلوب در تمام عرصه‌ها است، در واقع همانطور که بی نظمی فضای شهری، موجب تشویش خاطر و سردرگمی شهروندان را فراهم می‌کند، بی‌سامان بودن سکوهای فضای مجازی نیز زیست انسان را متأثر می‌کند بنابراین لزوم ساماندهی این فضا از بدیهیات جامعۀ بشری است که یکی از آثار آن برطرف شدن چالش‌های ذکر شده در بارۀ مسائل پیرامون تاکسی‌های اینترنتی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۳
برای من مشخص بودن نرخی که بابت مقصدم پرداخت میکنم خیلی مهم هستش حتی اکر مبلغی بیشتر باشه چون اعصابم راحته که این مبلغ با رضایت میدم و دیگه کل کل و مجادله ای با راننده ندارم .. متاسفانه تاکسی های عبوری یا خطی به هر بهانه ای دنبال گرفتن مبلغی بیشتر هستند .. بهانه هایی مثل این مسیر پرته .بار همراه داری . این وقت شب ..این وقت صبح ..سر ظهره.. وهزاران بهانه جویی هایی گه بیشتر روان ادم رو بهم میریزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دوشنبه حدود ساعت پنج و نیم عصر مسیری رو امتحان کردم قیمت داد ۲۱تومن. یک دبع بعد که خواستم ماشین بگیرم شد ۳۹ تومن. در عرض۵ دقیقه !
عزیز دل به لطف دیتا ساینس طبیعیه که با تحلیل رفتار مشتری سعی کنن سواستفاده کنن و خب اینم از تواناییهای آنالیز دیتا هست. اما به صورت کلی الگوریتم قیمت گذاری بر اساس مسافت، زمان مشخص از روز و البته هفته به علاوه زمان طی سفر تعیین میشه که خب بارون و شرایط جوی هم تاثیرگذاره.
به هرحال هم سود شرکت هم جذابیت پذیرش درخواست برای راننده و هم مسافر باید در نظر گرفته بشه که خب اصولا همه نمیتونن راضی بشن این وسط
با سلام
در اين راستا مي بايست به موارد ذيل تاكيد شود :
1- برخورداري از يك پروتكل كاري براي رانندگان (رعايت بهداشت داخل خودرو - تعريف استاندارد براي روكش صندلي ها - آموزش روابط عمومي و حسن رفتار - لزوم وجود شيشه بالابرها و يا سالم بودن آن ها - و ...)
2- برخورداري از يك پروتكل قيمت گذاري منصف (ارائه قيمت هاي گزاف در برخي از ساعات روز كه حتي در آن مسير ترافيك خاصي نبوده و حجم خودروها مانند بقيه زمان هائي است كه با قيمت پائين تري محاسبه شده است - اجتناب از دو و يا چند برابر شدن هزينه يا تعرفه قيمت يك كورس و مسير در زمان بارندگي ها - بد عادت شدن رانندگان به اوكي نمودن درخواست مسافر با قيمت بالا و پرهيز از پذيرش مسافر با قيمت منصفانه - مدت زمان ماندگاري هزينه پرداختي نزد شركت هاي مربوطه و ترغيب برخي از رانندگان براي اخذ وجه نقد و يا انتقال هزينه سفر به حساب شخصي رانندگان - و....)
اميد است مراجع ذيصلاح متولي و نظارتي اقدام عاجل بفرمايند.
يا علي مدد
متاسفانه قیمت های اسنپ و دیگر اپ ها نجومی افزایش پیدا کرده حالا که آژانس های تاکسی سرویس را بعنوان رقیب از گردونه رقابت خارج کردن واقعا در حال یکه تازی هستند . در ضمن راننده ها سفرهای زیر 40 هزار تومان را انتخاب نمی کنند / گاهی 30 تا 40 دقیقه باید منتظر بمانی تا انتخاب شوی . پس مجبور به انتخاب گزینه عجله دارم میشوی که باز یک هزینه اضافه دیگری بی جهت از مسافر میگیرند . گاهی انتخاب میکنن اما بدنبال مسافر نمی آیند تا 20 دقیقه مسافر را معطل میکنند و وقتی زنگ میزنی که چرا نمی آیی راننده میگوید در خواست را کنسل کن نمی یام. اصلا نظارت بر راننده و امنیت مسافر نیست تنها نکته امنیتی که اسنپ زحمت کشیده این اخطار در اپ هست که می گوید زیر 18 تنها سوار نشود که معنیش حتما اینست : اگر بشود خونش گردن خودشه . واقعا این همه پول را برای چه خدماتی از مردم دریافت میکنن . نظارتی هم که نیست به خودشان سپرده شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
بسیار خوب و منطقی مشکل رو بیان کردین.متاسفانه هیچ نظارتی بر رفتار و عملکرد رانندگان اینترنتی نیست
یک زمانی در هر شهر یک اتاق اصنافی وجود داشت و شما به کاسبی که تخلف کرده بود یا گرانفروشی کرده بود می گفتی میرم اتاق اصناف قالب تهی می کرد و به دست و پات می افتاد چون یک نظام سالم با افراد سالم و کارشناس وجود داشت که کاملا مجری قانون بودند الان به کاسب بگی میرم شکایت میگه برو هر جا دلت می خواد و اگر هم به اتحادیه مراجعه کنی طرف میگه ویلش کن ارزش پیگیری ندارد .من چندین بار خرید اینترنتی کردم و طرف پول را خورده و جنس را نفرستاده به دادگاه مراجعه می کنی میگه پرونده را باید بفرستیم به شهر فروشنده و شما باید چندین بار بری دادگاه شهر مربوطه ده برابر هزینه کنی آخرش هم یا به جایی نرسی یا اصل پولت را در چندین قسط پرداخت کنه .تعزیرات میری میگه به جایی نمیرسی و دنبال طلبت نرو .این وضعیت مملکت بی صاحب هست
شهرداری که بابت هر سفر مبلغی دریافت می کند ، چرا سکوت کرده است !
و در امروز مملکت ما فضای مجازی به تلگرام و اینستاگرام خلاصه می شود همین
هر صنعت و تجارتی که رقیب نداشته باشد به ضرر مصرف کننده است
2000 تومن بیشتر میدم از آژانس محلمون ماشین می گیرم ، خیالم راحته ، تا حالا نشده حتی 1 دقیقه معطل بشم ، دیگه اسنپ سرف نداره
موضوع وشرح آن بایدخیلی کوتاه و گویا باشد .داستانسرایی وقصه گویی را بایدکنارگذاشت . استفاده از روشهای جدیدتصویری در بعضی از مواردبسیارکمک میکند
تاکسی های اینترنتی ورود کردن با قیمتهای پایین و همین باعث شد که افراد تاکسی تلفنی سوار نشن و به این روش عمده تاکسی تلفنی ها تعطیل شدند و وقتیکه رقیبی برای تاکسی های اینترنتی در شهر نبود روز به روزقیمتها افزایش پیدا کرد و الان کمر شکن شده. مسیر کوتاهی که میری 50 هزار تومن کرایه دریافت میشه و به نقل از شما 22 درصد به مدیران تاکسی اینترنتی میرسه!‌چه خبره؟!!!! مردم از یه طرف دارن سر کیسه میشن و از طرف دیگه راننده ها و زندگی شده به کام مسئولینی که پشت پرده این تاکسی های اینترنتی هستن!
پاسخ ها
راننده مشهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
در مشهد اسنپ پوست راننده ها رو کنده برعکس تهران که پوست مسافرها رو کنده قیمت 10کیلومتر داخل ترافیک در مشهد 13تا15تومانه و همون مسیر در تهران 40 تومانه.
با سلام..مورد دیگر و شاید تا حدی خطرناک در مورد این سرویسها وجود دارد که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد و ان عدم امکان پاک کردن تاریخچه سفرها از روی گوشی و وابسته بودن ان به شماره تلفن کاربر است...چند بار که درخواست حذف تاریخچه دادم با پاسخ الزام به حفظ انها بر اساس قانون مواجه شدم...اما قانون بر حفظ این تاریخچه بر روی دیتا سنتر الزام دادرد نه روی گوشی ..در حال حاضر اگر شما شماره خود را بفروشد ... صاحب جدید یکی از این برنامه ها را نصب کند کل تاریخچه سفر شما روی گوشی ایشان ظاهر میشود..حالا مواردی چون گم شدن گوشی و یا دزدیده شدن ان که کلی اطلاعات خصوصی شما افشا میشود بماند..دقیقا نقص حریم خصوصی افراد
اگه هر مطلبی بخواهد اینقد طول وتفسیر داشته باشه یه ادم بیکار میخوادتا وقتشا داشته باشه مطلبتونا بخونه. بابا روده درازی نکن اصل را بگو خلاص .
آنقدر هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو بالا رفته که کار کردن با خودرو هیچ ارزشی نداره و تمام درآمد حاصل از آن صرف خرید قطعات و تعمیرات میشود، ویزیت یک پزشک متخصص در حال حاضر چقدر است؟ چند دقیقه وقت برای بیمار صرف می‌نماید؟ چرا کسی برای پرداخت ویزیت گلایه‌ای ندارد؟ تازه این یک مثال کوچک میباشد. هزینه یک کیلو میوه الان بالای سی هزار تومان میباشد. راننده بیچاره هم وقت و جان و هم مال خود را اختیار مسافر گذاشته و چه بسا در این راه مرتکب تصادف و گرفتاری‌های خاص مربوط به مسافر کشی میشود. تازه هرآنچه بعنوان دستمزد میگیرد باید پورسانت و کمسیون شرکتهای اینترنتی هم بدهد
تاکسیهای اینترنتی با کرایه های خیلی کم و عجیب شروع به کار کردن . طوری که اوایل من از مبلغی که به راننده پرداخت میکردم خجالت میکشیدم انقدر که پایین بود ! به همین خاطر تقریبا آژانسهای تلفنی و تاکسی تلفنیها محو و نابود شدند . بعد از مدتی که مطمئن شدن که رقیبی نیست و دارن یکه تازی میکنن با خیال راحت انقدر قیمتهارو افزایش دادن که به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداره بخوایم از امثال اسنپ استفاده کنیم . مسیری که من اردیبهشت ماه با 15 هزار تومان میرفتم رو روز یکشنبه همین هفته 42 هزار تومان پرداخت کردم !!! کلا این روش به شدت مرسوم شده توی کشور ما که هر کاسبی که شروع به کار میکنه برای جذب مشتری قیمت کالا یا خدماتش رو پایین در نظر میگیره و کم کم میبره بالا که اینکار یکجور دزدیه
مدتهاست اسنپ نمىگىرم نمىصرفه
اسنپ باید یه کرایه ثابت مشخص کنه با این وضعیت بالا پایین رفتن کرایه هم واسه راننده وهم واسه مسافر خوب نیست.
قصه حسین کرد شبستانی تعریف کردیا . توی پنج خط اقای ناشناس در مورد اسنب گفتند که بسیار عالییی و درست بود
اسنت برای راننده و مسافر ترکمانچایه!
مدتهاست از همین تاکسی های عبوری استفاده میکنم و به صرفه تره
متأسفانه سوء استفاده و فرصت طلبی بخشی از فرهنگ شده،بعنوان راننده اسنپ عرض میکنم قیمت گذاری بستگی به شرایط ترافیک و تعطیل وغیره تعطیل و شب و روز وغیره فرق می‌کنه اما دلیل نمیشه طوری عمل بشه که نه راننده راضی باشه نه مسافر....
سلام خدمت دوستان.
من خودم راننده اسنپ هستم. گاهی وقت ها هم خودم مسافر اسنپم.
از دو طرف نگاه میکنم و نظر میدم. احترام دو طرفس. وقت و زمان هم برای هر دو طرف ارزش داره. معمولا وقتی مسافر میگیرم، بهش که میرسم باید کلی منتظر بشم تا بیاد. اکثرا درخواست میزنند و احترامی برای راننده قائل نیستند. این میشه که سفرهای کوتاه ارزش قبول کردن پیدا نمیکنه.
درضمن اگر مسافر متوجه میشد که راننده را نخریده خیلی عالی میشد، از راننده و ماشین انتظار دارن دربست در اختیارشون باشه، آقا اینجا واسا، آقا از این مسیر برو دوستم میخواد پیاده بشه یا سوار بشه تو مسیره، آقا دم عابر بانک بایست پول بگیرم و یا برای این که 500 تا تکتومنی کمتر بدن مسیرشونو کوتاهتر میزنند و درخواست دارن 4تا کوچه جلوتر پیاده بشن و در آخر انتظار دارن ماشینی که سوار شدن مشابه ماشین صفر باشه.
بخدا من اگر مجبور نبودم کف این خیابون تاب نمیخوردم برای 4 ریال پول که باهاش هیچ چیزی نمیشه خرید.
ممنون از دوستان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان