بازدید 115975

هشدار جامعه‌اطلاعاتی آمریکا درباره ادامه تحریم‌های ایران

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سال ۲۰۲۱ خود اذعان کرد: اگر تهران کاهش تحریم‌ها را دریافت نکند، احتمالاً مقامات ایرانی گزینه‌هایی از غنی‌سازی بیشتر تا طراحی یک رآکتور جدید آب سنگین را در نظر می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 15 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه کیهان، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سال ۲۰۲۱ خود اذعان کرد: اگر تهران کاهش تحریم‌ها را دریافت نکند، احتمالاً مقامات ایرانی گزینه‌هایی از غنی‌سازی بیشتر اورانیوم تا طراحی و ساخت یک رآکتور جدید آب سنگین را در نظر خواهند گرفت.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سال ۲۰۲۱ خود درباره تهدیدهایی که مدعی است امنیت ملی ایالات متحده را تهدید می‌کند و هر ساله توسط دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا منتشر و به کمیته‌های اطلاعاتی کنگره ارائه می‌شود، در کنار مسائل فراملی مثل همه‌گیری، تغییرات آب و هوایی، فناوری در حال ظهور، مسائل سایبری، مهاجرت، ‌تروریسم جهانی و همچنین درگیری‌ها و بی‌ثباتی در بخش‌های مختلف جهان از جمله غرب آسیا، به‌طور خاص از ایران در کنار کشورهای روسیه، چین و کره شمالی نام برده است.

در این گزارش که در تاریخ نهم آوریل ۲۰۲۱ منتشر شده و اطلاعات تا این زمان را دربرمی‌گیرد، ادعا شده این ارزیابی بر مستقیم‌ترین و جدی‌ترین تهدیدها علیه ایالات متحده در سال آینده پرداخته است.

به ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا که در این ارزیابی آمده، ایران همچنان تهدیدی متداوم علیه منافع آمریکا و متحدانش در منطقه است، زیرا تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را از بین ببرد و نفوذ خود را تحکیم و قدرتش را به کشورهای همسایه گسترش دهد، فشار بین‌المللی را منحرف کند و تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل برساند.

در ادامه این گزارش، گفته شده که تهران از طیفی از ابزارها از جمله دیپلماسی، گسترش برنامه هسته‌ای خود، خرید و فروش نظامی و آنچه حملات نیابتی و متحدان ایران خوانده شده برای پیشبرد اهدافش بهره خواهد برد.

در این گزارش به رغم حضور غیرقانونی و اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در منطقه غرب آسیا، ادعا شده که انتظار می‌رود ایران ریسک‌هایی را انجام دهد که می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد و منافع آمریکا و متحدانش را تهدید کند.

در گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا پیش‌بینی شده که مقامات ایران احتمالاً تمایلی به مشارکت دیپلماتیک در گفت‌وگوها با آمریکا در آینده نزدیک بدون کاهش تحریم‌ها یا تخفیف‌های مرتبط با مسائل انسان‌دوستانه یا بدون پیوستن ایالات متحده به برجام نخواهند داشت و ایران متعهد به مقابله با فشار آمریکا می‌ماند و در عین حال درخصوص کشیده شدن به یک درگیری تمام‌عیار محتاط است.

پاسخ محکم ایران به بی‌عملی آمریکا

طبق این ارزیابی، ایران مشغول فعالیت‌های کلیدی توسعه سلاح‌های اتمی‌نیست اما به دنبال خروج آمریکا از برجام در مه ۲۰۱۸، مقامات ایرانی برخی از تعهدات ایران را کنار گذاشته و برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر گرفته‌اند که از محدودیت‌های برجام فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش، اگر تهران کاهش تحریم‌ها را دریافت نکند، احتمالاً مقامات ایرانی گزینه‌هایی از غنی‌سازی بیشتر اورانیوم تا غنای ۶۰ درصد (ایران در حال حاضر این میزان غنی‌سازی را انجام داده است) تا طراحی و ساخت یک رآکتور جدید ۴۰ مگاوات آب سنگین را در نظر خواهند گرفت.

در ادامه این مطلب آمده است: ایران به‌طور مداوم از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای خود را به‌عنوان پاسخی برگشت‌پذیر به خروج آمریکا از برجام مطرح کرده و این پیام را داده که اگر آمریکا به تعهدات کامل برجامی خود بازگردد، تهران هم به تعهدات کامل خود بازخواهد گشت.

سپس در اشاره به اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به خروج آمریکا و بدعهدی طرف‌های اروپایی، ذکر شده که از ژوئن ۲۰۱۹، ایران حجم و سطح غنی‌سازی ذخایر اورانیوم خود را فراتر از برجام افزایش داده است. از سپتامبر ۲۰۱۹، ایران محدودیت‌های تحقیقات و توسعه سانتریفیوژ پیشرفته را نادیده گرفته و عملیات غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات زیرزمینی فردو را از سر گرفته است. در ژانویه، ایران غنی‌سازی اورانیوم را تا ۲۰ درصد آغاز کرد و همچنین تحقیق و توسعه را با هدف اعلام‌شده تولید اورانیوم فلزی برای سوخت رآکتورهای تحقیقاتی شروع کرد و در ماه فوریه مقادیر گرمی ‌اورانیوم فلزی طبیعی را در یک تجربه آزمایشگاهی تولید کرد.

اذعان به توانمندی‌های نظامی ایران

در بخشی از ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا به قابلیت‌های نظامی متنوع ایران اذعان و در ادامه گفته شده «رویکرد ‌ترکیبی آن در جنگ- با استفاده از قابلیت‌های متعارف و غیرمتعارف- همچنان تهدیدی برای منافع ایالات متحده و متحدانش در منطقه در آینده قابل پیش‌بینی خواهد بود.»

طبق این گزارش، ایران استراتژی نظامی متعارف خود را نشان داده که عمدتاً بر اساس بازدارندگی و توانایی مقابله به مثل از طریق حمله موشک‌های بالستیک متعدد است و حمله ایران به پایگاه استقرار نظامیان ‌تروریست آمریکایی در عراق در واکنش به ‌ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ژانویه ۲۰۲۰، به‌عنوان نمونه ذکر شده است.

به اذعان جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران بزرگ‌ترین قدرت موشکی بالستیک در منطقه را دارد و با وجود چالش‌های اقتصادی، به‌دنبال بهبود و دستیابی به تسلیحات متعارف جدید خواهد بود.

طبق ادعای مطرح شده در این گزارش، عملیات جنگی غیرمتعارف ایران و شبکه شرکای شبه‌نظامی و نیابتی تهران را قادر می‌سازد منافع خود را در منطقه پیش ببرد، عمق استراتژیک را حفظ کند و گزینه‌های تلافی‌جویانه نامتقارن را فراهم کند. همچنین گفته شده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در مرکز قدرت نظامی ایران باقی خواهند ماند.

‌ترس آمریکا از انتقام ‌ترور سردار سلیمانی

در ادامه این گزارش، به‌رغم ادامه حضور غیرقانونی آمریکا در عراق بعد از آنکه پارلمان این کشور در دی‌ماه ۹۸ طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد، ادعا شده که «ایران همچنان به یک بازیگر مشکل‌ساز در عراق که امسال میدان نبرد اصلی نفوذ ایران خواهد بود، باقی می‌ماند».

درخصوص کشور سوریه هم که آمریکا سال‌هاست در آن علی‌رغم تمایل دولت دمشق به حضور نظامی غیرقانونی خود در جهت دست‌درازی به منابع نفتی این کشور و تامین منافع خود و تداوم بحران داخلی این کشور ادامه داده، ادعا شده ایران به‌دنبال حضور نظامی دائمی ‌و معاملات اقتصادی در سوریه با رو به پایان رفتن درگیری‌ها در این کشور است.

به نوشته این گزارش، تهران تقریباً به‌طور حتم به‌دنبال این موارد است تا نفوذ منطقه‌ای خود را ایجاد کند، از حزب‌الله حمایت و اسرائیل را تهدید کند.

بعد از سوریه در اشاره به وضعیت یمن، اتهامات همیشگی درخصوص کمک نظامی ایران به انصارالله تکرار و بدون‌ اشاره به تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور که بیش از شش سال است ادامه یافته، ادعا شده «ایران به دلیل حمایت از حوثی‌ها- از جمله از طریق تأمین موشک‌های بالستیک و کروز و همچنین سیستم‌های بدون سرنشین، یک نیروی بی‌ثبات‌کننده در یمن باقی خواهد ماند و برای شرکا و منافع ایالات متحده به‌ویژه از طریق حملات به عربستان سعودی تهدید ایجاد می‌کند».

درخصوص رژیم صهیونیستی، تهران تهدیدی برای این رژیم هم مستقیماً از طریق توان موشکی و هم غیرمستقیم از طریق حمایت از حزب‌الله و گروه‌های دیگر که در ادعایی سخیف ‌تروریستی خوانده شده‌اند، تلقی شده است.
در ادامه، به تداوم ‌ترس آمریکا از تهدید ایران به انتقام ‌ترور سردار شهید سلیمانی علیه مقام‌های آمریکایی‌ اشاره و گفته شده ایران پیش از این تلاش کرده به عملیات‌های مرگبار در ایالات متحده دست بزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۷
اگر میخاهیم تحریم لغو بشه باید بریم به سمت 90 درصد اینا گوششون بدهکار نیست و درعین حال مذاکره کنیم و بین شرق و غرب بالانس ایجاد کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
الان کره شمالی بالانس ایجاد کرده با دنیا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
کسی حرف از بالانس میزنه که به سمت چین و روسیه غش نکرده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
اگر بالانس قراره ایجاد بشه باید الان به سمت غرب بره وگرنه الان که کلا به سمت شرقید شما برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
شما بیا برو یه کشور برا خودت تاسیس کن بعد براش تصمیم بگر لازم نکرده برای 80 میلیون ادم که 70 درصدشون زیر خط فقر هستن نسخه بپیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
اگر میخواستیم تحریم نشویم راهش این بود از اول از جیب مردم ماجراجویی نکنیم
الان هم اگر دنبال لغو تحریم هستن بخاطر اینه که منافع خودشون بخطر افتاده وگرنه مردم در این معادلات تاثیری ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
امثال شما که میگفتید مشکل تحریم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دقیقا نظر یه ادم بیسواددر مورد یک قضیه مهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
حالا شما ادا کارشناسو در نیاری کسی بهت نمیگه چرا نظر ندادی
بشین پفک نمکیتو بخور بجای اظهار فضل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
کسایی هی غرب غرب میگن. مگه ایران روابطش را با غرب به هم زد!!!؟ آمریکا با یه قلدر به صراحت پیمان را پاره کرد و اروپا دو سال ایران را معطل اینستکس کرد. آخرش نه تنها صدای ظریف در اومد که شما اروپایی ها صلاحیت اخلاقی و حقوقی ندارید. صدای نماینده اروپا، اشتون و معاونش هم در اومد که این چه افتضاحیه که باید ایران یک طرفه به پیمانش بمونه!!!1
بیکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
آقا بالانسی ، تخم مرغ چقدر شده؟
جنگ بسه خسته شدیم ازاین همه جنگ یک خورده تعامل با دنیا مثل کشورهای دیگر .خودمان حرف بزنیم نه روسیه به جای ما هر کاری دوست دارد انجام میدهد بخاطر منافعش
احتمال انتخاب ترامپ در 3 سال اينده زياد است و سياست بي منطق او در برابر ايران هم مشخص، لذا در صورتي كه تحريمها بخواهد لغو شود و ضمانتي براي عدم بازگشت آنها وجود نداشته باشد خسارت آن براي كشور بسيار بيشتر از زماني است كه تحريمها ادامه داشته باشد.
اگر شرايط كشور در وضعيت ثبات قرار داشته باشد ولو با تحريم، هم مردم و هم سرمايه گذار خود را با اين شرايط وفق مي دهند و بعد از مدتي از اين تنگنا خود را خارج خواهند ساخت ولي اگر شرايط در وضعيت تلاطم باشد، جامعه در شرايط عدم اطمينان به سر خواهد برد و تكليف هيچكس در اين شرايط معلوم نيست لذا كشور هم به لحاظ اقتصادي آسيب خواهد ديد هم به لحاظ رواني
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
دوستانی که طرفدار تعامل با دنیا هستند نتیجه هشت سال تعامل رو ببینند، نظر مذاکره درست است ولی با استراتژی درست و در موضع قدرت برابر، مذاکره ای که یک طرفه باشه
نتیجش میشه برجام که هرچی گفتند انجام دادیم و وقتی غربیها به نتیجه دلخواهشون رسیدن زدن زیر قول و قرار، در تاریخ سابقه ندارد که معاهده های نا متوازن تا انتها اجرا شده باشد. همیشه طرف قوی زده زیر میز و لی در صورت توازن معاهده پایدار میماند، مثل رابطه شوروی و آمریکا
ما باید همیشه مراقب منافع تندروها باشیم تا سفرشون کوچیک نشه.مردم عادی هم که سربار جامعه هستند.لطف کنن یه نون خشکی بندازن جلو سرباران همیشه ناراضی
این امریکا واروپا فقط زبان زور می فهمند وتا غنای 90درصد باید برویم که تهدیدی باشد برایشان
ببینید حالا که دولت سفت ایستاده ومحلی به بر جام واروپا وامریکا نمیگذارد حول شده اند وهی ایران را به مذاکرات دعوت میکنند اگر اخبار را دنبال کنید همی امروز یکی از مقامات اساییل نیز گفته ما برگشت امریکا ولقو تحریمها را درک مکنیم
اینها نتیجه مقاومت است وشل بودن وا دادگی دولت قبلی هیچ نتیجه ای نداشت
مشکل خارج از کشور نیست یک بازنگری و تدوین قانون های سختگیرانه تو کشور باعث درست شدن وضعیت کشور میشه آگه من برخورد اجتماعی را بلد نیستم و از این لحاظ ضربه می خورم و طرد میشم از اجتماع، مشکل از جامعه نیست مشکل از خودم هست باید نقاط ضعف خودم را شناسایی کنم و با تلاش کردن برطرفشون کنم تا زمانی هم که برطرفشون نکنم اوضاع هیچ تغییری نمی کنه پس یه کشور تا زمانی که نقطه ضعف های خودش را شناسایی نکنه و برای اصلاحش اقدام و تلاش نکنه عمرا مشکلات برطرف بشه از قدیم گفتن آگه بخوای به امید همسایه بشینی شب گشنه سرتو زمین می ذاری
این آمریکایی‌های گاوچرون حرف حسابی سرشون نمیشه ، چاره فقط و فقط داشتن کشوری قدرتمند است ، حالا با ساخت موشک و یا فن آوری نوین
دست دوستی صلح و برادری را با جهان بلند کنید و جنگا بزارید کنار با همه متحد ورفیق‌ باشید وقتی یارو تو امریکا نهارشان میخوره یه سرفه بطرف ایران میکنه دلار با سلفش پایین وبالا میره وب من میگه نهار میدونم بخورم یا کمتر یا بیشتر بخورم باید سیاست داشته باشیم خرشون کنیم تا خرمون از پل ردشه همه مان شدیم دزد واحتکار چی میگیم مسلمانیم قراره بریم بهشت واز جوی عسل بخوریم اما اگه بگند پوشک گرون میشه همه صف میبندیم برا احتکار اونوقت پیر زنه نمدونه پوشک بخره ومریضیش بیشتر میشه باید بخدا پناه ببریم همی ما ایرانیان شدیم غرق گناه ومعصیت میخواهیم بدیگران درس انسانیت بدیم حسابمون با کرد م الکاتبینه چرا مااینقدر بد شدیم بدولت ریسی کمک نمیکنیم تا درست بشه کار همه شدند تاجر احتکار ولی ریسی درستش میکنه قویست ومقتدر امریکا را در ظاهر صلح کنید از پشت خنجر مخفیانه بمبا بسازید بگید درود بر امریکا تاکینه اش کم بشه ولی در دل نفرین وهر سلاحی علیه اش بسازید صلاح نیست هرچی میسازیم تو بوق وکرنا کنیم همه چیز مخفیانه دانه چون در زیر گل‌پنهان شود سر او........بگید ترامپ جون دوستت داریم ولی بمب اتما علیه او بسازید کاری کهدهمه میکنند طاهرا حفط کنید اسبتان را برانید ومردما از این ... نجات دهید اخه درسته پراید ۱۵۵ ارابه‌ مرگ واقعا برا ایران خجالت اوره به امید ایرانی قوی با تدبیر ریسی مقتدر وپاک
کشوری که(امریکا) به قلدری وگردن کشی عادت کرده اگر کسی کشوری در مقابل زور گویی هایش نباشد طبق عادت دیرینه میخواهد بتازد.اینجاتگزاس زمان قدیم وقلمرو امریکا نیست.اگرکوتاه بیایم توی سرمان میزنند.مثل افغانستان لیبی عراق سوریه وووو.بااینکه ازنظر اقتصادی تحت فشار هستیم ولی اگرتسلیم بشیم (مثل شوروی) سابق میشویم.پس اگرواقعأ بین باشیم باید مقابل زورگویی بایستیم.وکسانی که بخاطر منافع خودشان وخوش رقصی برای غربی ها غیرتشان رازی واگذاشتند نمی‌توانند برای همه مردم ایران تصمیم بگیرند.خداوندبرحق است و به حق کمک می‌کند ان شاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
تنها دلیلی که آمریکا و طرفدارانش تابحال نابودمان نکرده اند. سودالبته بسیار فراوانی هست که از ایران به دست می اورند. از یک طرف منابع بسیار ارزان از ایران میخورند و از طرفی ایران باعث جنگهای زیادی است که پول صلاحش میره توی جیب امریکا و طرفدارانش. از طرفیطرفی یکو سری جنگ طلب احمق خودشونو به دست هم نابود میکنند و الی اخر
سلام یکی توجه به داخل و استفاده از نخبگان و پرورش برای سالهای اینده 2-کنار گذاشتن افراد فاسد و سست عنصر
3-در مذاکره هم سفت و سخت و گرفتن حق 4-تعامل با بقیه کشورهای دنیا 5-گوش به فرمان رهبری والسلام
اینهایی که میگن با باغربی ها مذاکره بکنیم توی این چند سال غیر از تحقیر چی گیرمان آمد آمریکائی هامثلی دارند که میگن هرقولی که می‌خواهی به طرفت بده ولی هیچ نیاری به عمل به قولت نیست.امیدوارم وزیر خارجه عین وزیر خارجه قبلی گول این نامردها رانخورد
تحریم کشکه اگه دست دزدا روقطع بکنند همه چیزدرست میشه
تنها راه مااینه که مثل خودشون قلدری دربیاریم تابیوفتن ب دست وپامون ولی یه مسئله هست اومدیم وتوافقی شد تا بخوان تحریما بردارن مردم جون بگیرن یدفعه ترامپ دیوانه میاد وخلاص میگه قبول ندارم ولی خوشبختانه ایندفعه جلو ترامپ یه قاضی سخت ایستاده مثل اقای روحانی نیست همش ترسیده بود جنگ بشه پاسپورت انگلیسش باطل بشه ولی درهر صورت اقای رئیسی نه از جنگ ونه زیر بار زور میره مامردم هم واقعا کمک کنیم که این قطار ۱۴۰۰ ب یه سرانجامی برسه نه اینکه تا گفتن تحریم همه چی گرون کنیم وانبار کنیم از ماست که بر ماست ب،،، مردم باید جلو این دلالهای حرومخور از خدا بی خبر که فقط قصدشون نابودی ایران
هست باایستن ونزارن این گرونیها ثبات اقتصادی مملکت وبهم بریزن ،،خیلی بیکارو دلم پره که اینقدر نوشتم خخخخ
امروز سلاح هسته‌ای درست کنیم بهتر است تا فردا
اگر درمقابل آمریکا یکقدم عقب نشینی بکنیم 10 قدم وبیشتر میاد جلو میاید بایدباتدبیر مقاومت کردباکمک خدا پیروزییم
بنظرم هشت سال دیگه مجددا بگیم: علی.....برکت ..... الله....و با غرب جوری رفتار کنیم که دوست دارند، تا شاید دلشون به حالمون بسوزه و گشنه نمونیم، اسمش هم بذاریم تعامل با دنیا تا صورت خوشی داشته باشه
سلام
امریکا خودش داره کم کم تو باتلاق فرو میره. مثل تنه درختی شده که ازداخل موریانه اون رو خورده درختی بزرگ و عظیم اما تو خالی..... منتظر افتادن ایندرخت باشید.. کسی که تو باتلاق فرو میره کمک میخا.د نه تهدید میکنه
اینجا چه تظر الکی میدهید هیچ کس به غیر از مردم ایران بخاطر بهانه تحریم تحت فشار و بدبختی نیست !!!! همه شده سیاسی گرونی پدر مردم را در آورده اونم ۱۰۰۰ درصد تورم!!!!!
اگر شما غربگداها از قدرت کشور خودمان آگاهی داشتید این همه نق نمی زدید آمریکا که الان بدنبال مذاکره با ایران است از قدرت کشورمان است والا همون اول با جنگ کار را تمام میکرد در ضمن شما بفکر مردم عادی نباشید مردم عادی اینقدر غیرت دارد که در برابر
دشمن به التماس کردن نیافتد شما غربگداها فقط به دشمن پالس
بدهید که ما از گرسنگی میمیریم
فقط مقاومت امریکارطبل تو خالیست
تاریخ معاصر رو نگاه کنید ببینید غرب از. دوستانمان بود یا دشمنان.از تاریخ عبرت بگیریم. وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
آره دقیقا. یه نمونش همین روسیه بی همه چیز که به خاک کشورمون هم رحم نکرد
تحریم فقط مردم روله کرد..اونایی که میگن تحریم رومابی اثره شکماشون خیلی سیره..یدون تعامل بادنیا کشوراداره نمیشود....مامردم عادت کردیم به اینکه قربانی سیاست بازی ها شویم.این تحریم واسه خیلیا نعمت بود
آمار مشارکت در انتخابات نشان داد که مردم اصلا از این شرایط راضی نیستن و اصلا به این وضعیت امیدوار نیستن. امیدوارم اینکارا باعث نشه که همون مقدار هم دیگه پای صندوق رای نیان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی