بازدید 4815

تزریق واکسن کرونا به بیش از دو میلیون خوزستانی

شهرستان بهبهان با تزریق ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ واکسن دُز اول و دوم مقام اول واکسیناسیون کرونا در استان را به خود اختصاص داده و شهرستان شادگان با تزریق۲۱ هزار و ۲۸۴ دز اول و دوم مقام آخر استان را از لحاظ واکسیناسیون کرونا به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 14 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تا پایان روز یکشنبه هفته جاری ۴۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان خوزستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲ میلیون و۹۶هزار و ۷۶ نفر در استان تا روز یکشنبه واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۴۰هزار و ۴۸۱ نفر معادل ۴۱ درصد دُز اولی و ۷۵۵هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۲۱/۳ درصد دز دومی بوده اند.

وی گفت: شهرستان بهبهان با تزریق ۱۳۷ هزار و ۶۴۵ واکسن دُز اول و دوم مقام اول واکسیناسیون کرونا در استان را به خود اختصاص داده و شهرستان شادگان با تزریق۲۱ هزار و ۲۸۴ دز اول و دوم مقام آخر استان را از لحاظ واکسیناسیون کرونا به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: همچنین مردم شهرستان‌های حمیدیه، کارون، اندیکا، دشت ازادگان و هویزه استقبال کمتری نسبت به شهرستان‌های دیگر استان از طرح واکسیناسیون کرونا داشته اند.

وی گفت: خوشبختانه در اهواز هم استقبال خوبی از واکسیناسیون کرونا شده به طوریکه تا روز یکشنبه در شرق اهواز ۳۷۶هزار و ۸۴۵ نفر و در غرب اهواز هم۲۹۹هزار و ۴۴ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند.

به گفته وی در شرق اهواز ۵۷/۶درصد جمعیت بالای ۱۸سال دز اول و ۳۲/۸درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ابول نژادیان اضافه کرد: در غرب اهواز هم ۵۰/۷درصد جمعیت بالای ۱۸سال دز اول و ۲۷ درصد هم دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: طرح واکسیناسیون افراد بالای ۱۸سال استان با قوت در استان در حال انجام است و هیچگونه مشکلی در زمینه تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

وی گفت: تمامی افراد ۳۲سال و بالاتر از آن می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسیناسیون مردم در مقابل کرونا نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع این ویروس دارد و اگر مردم برای دریافت واکسن خود اقدام کنند کمتر شاهد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود.

وی گفت: خوشبختانه تمامی واکسن‌های موجود در کشور ایمنی بالایی برای افراد ایجاد می‌کنند و قطعا جلوی مرگ و میر را خواهند گرفت.

ابول نژادیان اضافه کرد: کسانی که واکسن کرونا دریافت کنند ممکن است بعدا به کرونا مبتلا شوند، ولی هیچگاه کارشان به ای. سی. یو و مرگ و میر نخواهد کشید.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۲ شهرستان در خوزستان در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی هستند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان