بازدید 3676

تلاش برای ممانعت از سخنرانی حاکمان میانمار

آمریکا و چین در نظر دارند تا از سخنرانی حاکمان نظامی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 14 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از فارین پالیسی، آمریکا و چین در نظر دارند تا از سخنرانی حاکمان نظامی میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل در هفته آینده جلوگیری کنند.

گفته شده در این ارتباط پکن و واشنگتن توافق کرده اند تا در عین حال نماینده دائم و غیرنظامی میانمار در سازمان ملل سخنرانی تند علیه ارتش میانمار نداشته باشد.

براساس این گزارش، عدم دسترسی ارتش میانمار به تریبون سازمان ملل، تلاش‌های نظامیان این کشور برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان حاکم مشروع میانمار را با چالش روبرو خواهد کرد.

پیش از این نیز، سازمان ملل خواستار توقف فروش تسلیحات به میانمار در واکنش به کودتای خشن نظامی این کشور شده بود. این قطعنامه از نظر حقوقی الزام آور نیست اما وزن سیاسی دارد.

ارتش میانمار با این ادعا که در انتخابات نوامبر تقلب روی داده به دست گرفتن قدرت را توجیه می‌کند. آن کودتا به تظاهرات گسترده دمکراسی خواهان در میانمار منجر شد و نظامیان در واکنش به سرکوب بی رحمانه معترضان، فعالان و روزنامه نگاران پرداختند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی میانمار تا کنون بیش از ۸۶۰ نفر را در جریان اعتراضات و مخالفت‌ها کشته و تقریباً پنج هزار نفر را دستگیر کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست