بازدید 7478
۸

«موجِ ششم» کرونا آبان از راه می‌رسد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته به احتمال زیاد آبان ماه امسال شاهد بروز موج ششم کرونا خواهیم بود، لذا افراد باید هرچه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 13 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر محمودرضا مرادی با بیان اینکه موج پنجم کرونا در استان قدری آرام گرفته است، گفت: این موج جدید از شرق و جنوب کشور آغاز شد و برای همین با تاخیر به غرب کشور و استان کرمانشاه رسید و به تبع پایان گرفتن آن هم نسبت به استانهای دیگر با تاخیر خواهد بود.

وی افزود: خوشبختانه در هفته گذشته قدری از شتاب این موج کاسته شده و در یکی دو روز گذشته شاهد اندک ثباتی در آمار بستری ها هستیم که نوید این را می دهد از اواخر هفته وارد سیر نزولی این موج شویم.

مرادی گفت: در هفته گذشته 1570 بستری داشتیم که این آمار به حدود 1500 بستری در هفته جاری رسیده و اگر مردم همکاری کنند و پروتکل ها را رعایت کنند این شیب نزولی ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اگر شیب نزولی در اواخر هفته شروع شده و ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد تا اواخر مهرماه بتوانیم از این موج خارج شویم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال افزایش بستری های کرونا در هفته های گذشته، هم اکنون شاهد افزایش مرگ و میر کرونا در استان هستیم و تعداد بیماران با حال وخیم هم به 63 نفر رسیده که احتمالا حدود نیمی از آنها جان خود را از دست می دهند.

مرادی با بیان اینکه امکان بروز پیک ششم در کشور و استان محتمل است، گفت: طبق پیش بینی ها به نظر می رسد آبان ماه شاهد بروز پیک ششم باشیم و باید از هم اکنون برای مقابله با این پیک جدید آماده شویم.

وی در خصوص دلایل بروز پیک ششم گفت: در حال حاضر روزهای پایانی تابستان را سپری می کنیم و متاسفانه بسیاری مردم در این روزها مسافرت می روند و همین امر موجب تشدید گردش ویروس در کشور می شود و می تواند کشور را در معرض بروز پیک ششم قرار دهد.

مرادی گفت: از طرفی از اواخر مهرماه با پایان گرفتن ماه صفر، مراسم جشن و عروسی از سر گرفته می شود و همین امر زمینه ساز بروز پیک ششم در کشور خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مجموع بروز پیک ششم و شدت آن ارتباط مستقیمی با رفتار مردم دارد و هرچه رعایت پروتکل ها کمتر باشد، احتمال بروز پیک جدید و قدرت آن افزایش خواهد یافت.

مرادی یکی از راهکارهای اساسی مقابله با پیک ششم را تقویت روند واکسیناسیون در کشور و استان دانست و از همه افراد فراخوان شده خواست برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: تامین واکسن به میزان کافی در استان صورت گرفته و از طرفی تمام مراکز واکسیناسیون فعال هستند و از تمام گروه های سنی طبق فراخوان های داده شده می خواهیم هر چه سریعتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

مرادی با بیان اینکه تزریق واکسن نقش موثری در کاهش مرگ و میر و موارد شدید کرونا دارد، گفت: انجام واکسیناسیون می تواند موجب کاهش فوتی ها در صورت بروز موج های بعدی کرونا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بذار مردم از اربعین برگردن و با اینایی که رفتن ترکیه، دست در دست هم باعث موج ششم میشن
پاسخ ها
پویان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
وظیفه مسئول پیش بینی مصیبت نیست همه ما کامنت گذاران می تونیم پیش بینی کنیم
مثل همین نمونه دوست بالا
وظیفه مسئول جلوگیری از مصیبت و حل مساله هست
نتیجه: ما حتی یک مسئول هم در این کشور نداریم
وقتی به ادعای خودتون روزی 1-2 میلیون دوز واکسن تزریق میکنید و کلی هم تزریق شده قبلی دارید اگر واکسن ها واقعاً واکسن باشند و کارایی داشته باشند تا آبان ماه به وضعیتی باید برسیم که دیگر از موج ششم خبری نباشد مگر اینکه طبق روال سالیان سال جهت حل مسئله صورت مسئله پاک شده باشد و معلوم نباشد چه چیزی به مردم تزریق میشود تا فقط نمادی از حرکت مثبت رو به جلو باشد و کار انجام گرفته.
به چنان درجه‌ای از عرفان رسیده‌ایم که موج‌ها را یکی پس از دیگری پیش‌بینی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
دلخوش به این نباشید.
مبارک باشه انشالله چه خبر خوبی!!!!
مملکت پر شده از احمق. چه اونهایی که اربعین میرن، چه اونهایی سفر تفریحی!
خیلی امیدوارم این پیش بینی مبنای ریاضیاتی خودش را داشته باشد نه یک صرفا نه یک گمانه شهودی.
اگر اولی باش٬ توصیه می شود این مدیر محترم از پیش بینی کنندگاه بخواهند توضیخ دهد که فرصت دره بین موج پنجم و ششم مورد اشاره ایشان چه فرصت طلایی است تا مرگ و میر های موج ششم را ( حتی بدون در نظر گرفتن اثر واکسیناسیون ها) کاهش داده شوند. لطفا از آنها بخواهید وفق اصول ویایی سامانه ها (System Dynamics) نشان دهند با:
قرنطینه کامل دو سه هفته ای ( فقط دو سه هفته) شهر و روستا ها و حذف قریب به همه اجتماعات از هر نوع و
رد یابی هر مبتلا به عقب تا هر ریشه ای که قابل ردیابی باشد و قرنطینه اجباری همه آنان

چگونه قله و حجم موج ششم کنترل خواهد شد و پس از حصول به نتیجه خوب کاهش فاحش مرگ و میر ها اگر جامعه اقناع به ارزنده بودن گرفت و بنددورو سه هفته ای مذکور نشد ٬ به احاء مقتضی دلجویی اجتماعی به عمل آید

البته حتم دارم که اگر پیش بینی استاد مبنای علمی داشته و توصیه فوق را صحیح تشخیص دهند آنگاه واقف باشند که عملیات کشوری "مهار همه گیری در دره موج " از نیمه یال فرودی موج پنجم شروع شود نه درست از ته دره بین دو موج.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها