بازدید 40970

خانه مسافر‌ها (سوئیت‌های غیرمجاز) بلای جان شهر‌های توریستی

کد خبر: ۱۰۷۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 13 September 2021

ارسالی از: بیننده تابناک

یکی از فعالیت‌های خلاف و زیرزمینی که از جنبه‌های اجتماعی، اخلاقی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی در شأن شهر‌های خوب کشورمان نیست، تبدیل خانه‌های شخصی بعضی از افراد، به سوئیت‌ها و مهمانپذیر‌های غیر مجاز در سطح شهر‌های توریستی است که به آن‌ها اصطلاحا (خانه مسافر) اطلاق می‌شود؛ کاری که چهره‌ی آراسته‌ی شهر‌ها را می‌آلاید و جلوه‌ی ناخوشایندی به آن‌ها می‌دهد.
این سوئیت‌های غیر مجاز، به چند دلیل در حال رشد سریع و قارچ گونه هستند:

۱-درآمد کلانی که صاحبان این سوئیت‌های غیرمجاز به دست می‌آورند، باعث وسوسه‌ی دیگران شده و آن‌ها را هم به سمت این شغل غیرقانونی سوق می‌دهد.

۲-اشتغال به این شغل، بسیار سهل و آسان است چرا که به دلیل زیرزمینی و مخفی بودن، هیچگونه کنترلی از سوی نهاد‌های نظارتی بر آن‌ها اعمال نشده و هیچ قانونی شامل حالشان نمی‌شود.

۳- صاحبان این سوئیت‌های غیرمجاز، علیرغم درآمد کلانی که دارند، حتی یک ریال مالیات و عوارض پرداخت نمی‌کنند.

۴-اثبات تخلف و فعالیت غیرقانونی این افراد، سخت است و موقع شکایت از طرف همسایه‌ها و یا هنگام مراجعه‌ی مامورین، صاحبان سوئیت‌ها ادعا می‌کنند کسانی که اسکان داده اند، فامیل هایشان هستند.

۵- تبلیغ سوئیت‌ها کاملا رایگان است و هزینه‌ای برای صاحبان سوئیت‌ها ندارد: یا دیوار‌های شهر‌ها را با رنگ و نوشتن شماره‌ی تلفن بد منظر میکنند یا روی خودرو‌های پارک شده در گوشه و کنار شهرها، بنر‌های تبلیغی خود را نصب می‌کنند و یا کودکانی را اجیر می‌کنند که با تابلوئی در دست که رویش (سوئیت یا ویلا) نوشته شده، جلوی خودرو‌های مسافران را بگیرند و آن‌ها را به خانه مسافر‌های غیرمجاز هدایت کنند.

سوئیت‌های غیر مجاز که در حال فعالیت مخفیانه هستند، مشکلات عدیده‌ای را برای اهالی محل هائی که در آن واقع شده اند و نیز برای کل جامعه‌ی شهری ایجاد می‌کنند که به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- مشکلات امنیتی: مسافران، بدون احراز هویت در این سوئیت‌های غیرمجاز اسکان داده می‌شوند.

۲- مشکلات اخلاقی: دغدغه‌ی صاحبان سوئیت‌ها فقط کسب درآمد است و الزامی به اطمینان از محرمیت مسافران و خانواده بودن آنها، ندارند.

٣-مسافرانی که این سوئیت‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی را برای اقامت انتخاب می‌کنند، تعهدی هم به رعایت اصول فرهنگی و عرفی نداشته و مقید به رعایت آداب اجتماعی نخواهند بود به همین دلیل، با لباس‌های غیرمتعارف مثل لباس خانه و لباس خواب از سوئیت بیرون می‌آیند که بسیار زننده جلوه می‌کند و باعث نارضایتی بیشتر اهالی محل می‌شود.

۳- این سوئیت‌های غیرمجاز فاقد پارکینگ هستند و مسافران، خودرو‌های خود را در جاهائی پارک می‌کنند که باعث سد معبر و سختی عبور و مرور خودرو‌های همسایه‌ها می‌شود.

۴- صاحبان سوئیت‌های غیرمجاز، این احساس ناخوشایند را در ذهن اهالی محله‌ها به وجود آورده اند که محله، تبدیل به مکانی برای فعالیت‌های غیرقانونی شده است و به این ترتیب صاحبان سوئیت ها، موجب سلب آرامش روحی و روانی از همسایه‌ها می‌شوند.

۵- اهالی محل موقع اعتراض به صاحبان سوئیت‌های غیرمجاز معمولا با برخورد‌های زننده و گاه درگیری‌های فیزیکی مواجه می‌شوند.

امیدواریم به زودی، یاری مسئولان و تصمیم قاطع ارگان‌های ذیربط در برخورد با این اماکن غیرقانونی که برای شهروندان هم باعث ایجاد مزاحمت هستند را شاهد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۸
عالی بود. ما هم در بعضی از نقاط شهر تبریز با این معضل زشت روبرو هستیم
پاسخ ها
شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
چرا فقط آسیبهاش رو نوشتین؟؟؟؟چرا نمینویسین که خانواده ها نمیتونن هزینه شبی چند میلیونی هتل ها رو بدن و میرن سمت این خونه ها؟؟؟همه اونهایی که میرن خلافکار هستند؟؟؟؟؟؟تو رو خدا کمی انصاف داشته باشید
کجای این پدیده معضل است؟ معلوم نیست نویسنده محترم از چه چیزی ناراحت است؟کسی میخواهد تمام و یا بخشی از ملک خود را برای یک روز یا یک سال به دیگری اجاره دهد. آیا اختیار ملک خود را ندارد؟خیلی از افرادی که اقدام به این کار میکنند صرفا بدلایل اقتصادی و رفع نیازهای معیشتی خود این کار را انجام می دهند. چرا باید به دولت مالیات بدهند؟از طرفی هزینه های هتل سر به فلک کشیده ضمن اینکه هتل راحتی یک خانه و یا حتی یک اتاق از یک خانه را هم ندارد.البته درصورتیکه مسافران این خانه ها برای همسایگان مزاحمت ایجاد کنند باید با آنها برخورد شود اما اگر مزاحمتی ایجاد نکنند صرف اجاره دادن روزانه جرم نیست که با آن برخورد صورت گیرد.ضمنا نویسنده محترم فراموش نکنند الان مدتهاست بدلیل کرونا و محدودیتهای مسافرت، بسیاری از مالکین این خانه ها از این درامد که شاید تنها درامد زندگیشان هم باشد محروم شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
هر گونه در آمد شامل مالیات میشود چطور طرف سرمایه گذاری کرده خدمات هتل میده مالیات بده طرف با یک 4 دیواری بدون خدمات مالیات نده اصلا معنی مالیات میدونی چییه
ali
| United States of America |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
میگه ثبت کن و مالیات بر درآمدش رو بپرداز. همین
ناشناس
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
در کشورهای خارج هم این روش درآمد وجود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
دولت فقط نگران مالیات که پرداخت نمیشه ونگران هیچ چیز دیگه نیست
تا وقتی هتل ها و مهمانسرا قیمت های نجومی دارند و یا قوانین عجیب و غریب برای مسافر مشکل ساز می شوند این سوییت ها و خانه ها رونق دارد
اگر درآمدشان اینقدر کلان هست شما لطف کنید حداقل پنجاه درصد قیمت را پایین بیاورید تا بقیه وسوسه نشوند و در ثانی شما یک اتاق بی کیفیت در یک هتل سه ستاره را به قیمت هتل های پنج ستاره در کشورهای توریستی قیمت می گذارید انتظار دارید تمام این سفره رنگین مال شما شود
انتظار دارید طرف برای یک شب هتل بی ستاره 700 تومان بده.
بخشی از پولو بدن به دولت دیگه بقیه مشکلات مهم نیست.....فقط مالیاتش مهمه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
برای یک شب، خانه مسافر پرستاره(بخوانید پر کک و شپش و آلودگی) چقدر پول میدن؟ بیست تومن؟
نگوئید خانه مسافر، بگوئید مراکز فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
تو نرو
یکی از همسایه های ما خونشو تبدیل به یکی از همین مسافرخانه های غیرمجاز کرده، تمام اهل محل از دستش ناراضی هستند. تازه چون دیده پول خوبی در میاره دو طبقه هم به ساختمانش به صورت کاملا غیراصولی اضافه کرده که با یه زلزله ی 4 ریشتری کاملا میریزه و مسافرهاشو هم می کشه. تمام کوچه رو ماشین های مسافرهای این آقا اشغال می کنن. به کجا باید شکایت کرد؟ کسی میدونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
ظاهرا دولت و مجلس تصمیم گرفتند یه قوانینی رو در .
این مورد بررسی و تصویب کنن
امیدوارم این خبر درست باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
مسئولیتش با خودشه
توی کوچه ما یکی از همسایه ها خونشو تبدیل کرده به یکی از همین مسافرخانه های غیرمجاز. همسایه ها همه شون بدون استثنا شدیدا ناراضی هستند. ماشین های مسافرها همه جای کوچه رو اشغال می کنن و باعث ایجاد مزاحمت میشن. از مسافرها هم شناسنامه نمیگیرن و معلوم نیست کیا میان اونجا. همسایه ها میگن مرکز فساد شده. خدا لعنت کنه مردم آزار رو. جز نفرین و لعن کاری از دستمون بر نمیاد مگر اینکه دولت انقلابی یه کاری کنه و این مسافرخانه های غیرمجاز ریشه کن بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
مگه کوچه روخریدید.به شما چه ربطی داره که کی توکوچه پارک کرده.
فقط پیداست که هتل داری و میخوای برای پول قلم بزنی
وکر نه دلایلت منطقی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
فقط پیداست داری از کارهای غیرمجاز و غیرقانونی دفاع می کنی؟
دست نویسنده واقعا درد نکنه. بسیار منطقی و عالی نوشته. ما هم از دست خانه مسافرها در زجر و عذابیم. اونایی که مخالف این مطلب کامنت گذاشتند صد در صد سوئیت غیرمجاز دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
یه نفرش را کم کن لطفا .
طبیعیست مشکلاتی برای برخی به وجود بیاید اما با نرخ های آنچنانی هتلها برای مردم چاره ای می ماند؟ از خودتان پرسیده اید چرا مردم به راحتی به سمت این مکانها جذب می شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
مکان اقا مکان
اگر قیمت هتلها و مهمانپذیر و مسافرخانه ها مناسب باشد کسی به سراغ خانه های غیر قانونی نمی رود. مگر اینکه کار غیر قانونی داشته باشد.
به نظر من دخالت بی جا در کار مردم نکنیم البته با ایجاد مزاحمت مخالفم
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
راضی هستی همسایه طبقه بالای شما خونه شو مسافرخانه کنه؟
یعنی اون مشکل محرمیت اش منو کشته . هیچ میدونین کل توریسم ایران به خاطر همین یه موضوع فلجه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
غیرت تو هم منو کشته. به درک که توریست های فاسد به خاطر این قضیه نمیان ایران. این افتخار کشور ماست. منطقت هم منو کشته
خدا خیرشان بده کار خوبیه و ما استفاده های خوبی میکنیم و البته اسراف نمیکنیم
کاری به بد یا خوب بودن نداره این شغل ولی ما تو کوچه مون عاصی شدیم از این فعالیت چون کوچه چهارمتری هروز از یه خونه سه الی چهار ماشین پارکه نه میشه رفت امد درست داشت نه خیلی چیزهای دیگه
امنیت زیر سوال میره
بعضی از ادمها فقط به فکر پول دراوردن هستند انکه چه جوری پول دربیاد مهم نیست خصوصا تو فصل تابستونو اعیاد
البته باید قبول کرد هزینه اسکان تو هتل با درامد مهمانان جور در نمیاد
هزینه مسافرت خیلی بالاست مردم مجبورن برای کاهش هزینه از این گزینه ها استفاده کنند .
خب از بی توجهی و بی عرضگی عمدی نظامه
ایجاد زیرساخت ساخت مراکز اقامتی بصورت مجتمع های تفریحی مقوله هایی که دولت اصلا قبول نداره مردم در مراکز تفریحی باید زجر بکشن نه خبری از نگهداری محیط جمع آوری ذباله سرویس بهداشتی هیچی هیچی براشون اهمیت نداره تازه میگن چه لزومی داره برین به محل های خوش آب و هوا فسق و فجور کنید بیایید به مراکز مذهبی ببینید چه امکاناتی فراهمه
کل ۶ میلیارد جمعیت کل دنیا یه طرف ،۲۰ میلیون جمعیت ایران هم یه طرف ،خدا هم مونده با این افراد چیکار کنه ،
واقعن يك معضل بزرگ و سبب بي بندوباري و ترويج فساد و فحشا شده اين موضوع و متاسفانه مسولان ئ نيروهاي امنيتي و پاسگاه هم به اين موضوع ورود نمي كنند
آنکسانی که ازاین طرح کرایه ساعتی و روزانه مسکن حمایت میکنندایا میدانند که چه اتفاقاتی در اینطور مکانها می افتد ؟ ایا میدانند در مکانهایی که هیچ نظارتی بر رویش نیست ،یعنی چی؟
در همین شهر تهران هم سوییت مبله حتی ساعتی هم اجاره میدهند بالا پایین شهر هم دارد هر جا قانون سخت باشد ضداش را هم راحت میسازند. در همین خیابان ماندلا( جردن) برید ببینید چندتاساختمان هست که از صبح تا شب دختر پسرهای رنگ وارنگ از توش میان بیرون و میروند
هتلها (مسافرخانه‌ها) هم بلای جان گردشگران شده‌اند. آنقدر گرانند که گردشگر یا باید در هتل پیاده روها چادرخوابی کنه یا خانه مسافری اجاره کنه. خانه مسافری در همه جای دنیا مرسوم است با نازلترین قیمت در مقایسه با هتلها.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل