بازدید 23528

نامه به سردار اشتری درپی احضار جوانان هنرمند دزفولی

آیا فرمانده انتظامی دزفول فکر کرده است که مردم او و پلیس را تحسین می کنند که توانسته یک گروه موسیقی شناخته شده را که همه اطلاعاتشان عیان است، به سرعت شناسایی کند؟ مگر یک باند مخفی تبهکاری را ۲۴ ساعته کشف کرده اند که این گونه با ذوق زدگی از سرعت عملشان می گویند؟
کد خبر: ۱۰۷۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 13 September 2021

در پی اظهارات فرمانده پلیس دزفول مبنی بر شناسایی و احضار اعضای یک گروه موسیقی در این شهرستان، جعفر محمدی سردبیر سایت عصرایران در نامه ای به فرمانده پلیس کل کشور از وی خواست اجازه ندهد نیروهای تحت امرش با اقدامات و اظهارات این چنینی، چهره ای مخدوش از پلیس به نمایش بگذارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از عصرایران، متن نامه به شرح زیر است:

برادر ارجمند سردار سرتیپ حسین اشتری
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

در خبرها آمده بود، فرمانده انتظامی دزفول که از نیروهای تحت امر شماست، از شناسایی اعضای یک گروه موسیقی در این شهرستان خبر داده است.

مسحضر هستید که ماجرا، بسیار ساده است: طبق آنچه در فضای مجازی منتشر شده است، اعضای یک گروه موسیقی شناخته شده، قطعه ای نواخته و همخوانی کرده اند؛ هیچ جرمی هم مرتکب نشده اند، نه موسیقی شان خارج از عرف موسیقیایی جامعه و حتی نظام بوده است، نه شعرشان حاوی مضامین مجرمانه بود، نه پوشش و سر و شکل اعضای گروه چیزی متضاد با هنجارهای عرفی جامعه ایران بود، نه حرکات موزون و غیرموزونی در میان بود و نه حتی تک خوانی زنان را شاهد بوده ایم.

آنچه اتفاق افتاده، کاملا با استانداردهایی که هم اکنون در اجراهای موسیقی در تهران و شهرهای دیگر رخ می دهد، منطبق بوده است.

فرمانده محترم ناجا

همکاران شما در سراسر کشور، به طور شبانه روزی عهده دار تامین امنیت هستند و روا نیست مجاهدت های بی وقفه نیروهای پلیس با رفتارها و گفتارهایی مانند آنچه در این قضیه شاهدش هستیم، خدشه دار شود.

ملاحظه بفرمایید: فرمانده تحت امرتان گفته است که دزفول دارالمومنین است و اجازه نمی‌دهد وجهه و آبروی آن مخدوش شود.

انصاف دهید کار هنرمندانه و زیبای چند جوان مستعد آبروی دزفول را مخدوش می کند با برخورد قهرآمیز با هنر و هنرمندانی که هیچ جرمی مرتکب نشده اند؟

اصلا این کلمه دارالمومنین چیست که در هر شهری می خواهند برخوردی انجام دهند، بدان متمسک می شوند؟ مگر مردم سایر شهرهای این مملکت مسلمان و مومن نیستند؟!

و اساسا برخورد یا یک عمل غیر مجرمانه، در کجای وظایف پلیس تعریف شده است؟

سردار ارجمند

در شرایطی که مردم برای پیگیری یک پرونده، مدام بین مراکز پلیس و‌ مراجع قضایی در رفت و آمد هستند، وقتی می بینند که فرمانده تحت امر شما، ظفرمندانه از شناسایی و احضار یک گروه موسیقی در کمتر از ۲۴ ساعت خبر می دهد، خودتان فکر می کنید چه حالی به ایشان دست می دهد؟

آیا فرمانده انتظامی دزفول فکر کرده است که مردم او و پلیس را تحسین می کنند که توانسته یک گروه موسیقی شناخته شده را که همه اطلاعاتشان عیان است، به سرعت شناسایی کند؟
مگر یک باند مخفی تبهکاری را ۲۴ ساعته کشف کرده اند که این گونه با ذوق زدگی از سرعت عملشان می گویند؟
خودتان به عنوان یک پلیس قضاوت کنید آیا چنین ادبیاتی وهن پلیس نیست؟

فرمانده محترم پلیس ایران

در شرایطی که قضیه طالبان و قرائت های متحجرانه و کوته بینانه آنها از اسلام، بار دیگر در کانون توجه افکار عمومی است، اجازه ندهید افرادی در لباس پر ارج پلیس و به اسم مقدسات، چهره ای طالبانی از پلیس زحمتکش و ارزشمند کشورمان - که امنیت مان را وامدارش هستیم - به نمایش بگذارند.

توفیقات شما و نیروهای تحت امرتان در خدمت به مردم بزرگ ایران را از درگاه احدیت خواستارم.

با احترام
جعفر محمدی
سردبیر عصرایران

 

گفتنی است، روز گذشته فرمانده انتظامی دزفول خوزستان از احضار و تشکیل پرونده برای مشارکت کنندگان در یک موزیک ویدئو خبر داده است.

این موزیک‌ویدئو کاری از گروه «سل‌لا» است که سرپرستی آن را پیمان یوسفی از مربیان موسیقی به عهده دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶۵
زنده باد آزادی
و درود بر این آزادمرد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
پلیس ایران اصلاً محبوب نیست و اگر خواستید یک نظرسنجی کنید
100 درصد موافقم
زمانی که هواداران گروه تروریستی طالبان در پارک ملت تهران و مشهد و جاهای دیگر تجمع می کنند، از دادستان های مقتدر خبری نیست، ولی وقتی چند نفر به هم آب می پاشند یا رقص هپی می کنند یا خدای ناکرده زبانم لال روم به دیوار اقدام شاد دیگری انجام می دهند 15 دقیقه ای از آسمان بر سر مردم فرود میآیند.
مگر :
... نه موسیقی شان خارج از عرف موسیقیایی جامعه و حتی نظام بوده است، نه شعرشان حاوی مضامین مجرمانه بود، نه پوشش و سر و شکل اعضای گروه چیزی متضاد با هنجارهای عرفی جامعه ایران بود، نه حرکات موزون و غیرموزونی در میان بود و نه حتی تک خوانی زنان را شاهد بوده ایم.
جرم هست؟ هنر باید افشا کننده باشد.
امام جمعه را به خاطر افشای زمین خواری در لواسان برکنار می کنند.
جوانان را به جرم شادی زندانی می کنند.
یک زن مجرد سرپرست خانواده هستم کسانی کپی کارت مرا تهیه و مبلغ زیادی از پس اندازم را در یک طلافروشی برداشت کردند پلیس اگر خیلی مهارت دارد امثال این باند کلاه بردار را دستگیر کند که ازادانه به کارشان ادامه می دهند نه چند هنرمند جوان شناخته شده را.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
20 هزار نفر 13 ساله شكايت كردن و مالباخته زمين هاي كلاهبرداري شده توسط مديران نظام اسلامي شده اند هنوز به زمين هاشونو نرسيدن . شنا ها عدالت محورين شما ها به فكر مردميد؟
کلا هیچ وقت نتونستم پلیس رو درک کنم.
پاسخ ها
Peyman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
بیخیال
دیگه هم درک نخواهی کرد
رییس پلیس دزفول فکر کرده خودشیرینی میکنه با اینکارش و ترفیع درجه میگیره.
عزلش کن جناب سردار تا بفهمه خودشیرینی یعنی چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
اتفاقا ترفیع میگیره. مطمئن باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
دقیقاً
در بیشتر مواقع میبینیم کادر پلیس خیلی کاسه داغتر از اش میشن و این به وجهه پلیس ضربه زده
پلیس دزفول خوب کاری کرد که این مطرب ها رو دستگیر کرد.البته به همینها اگه بگی مطرب بهشون بر میخوره ولی مگه غیر از اینه؟ به اینها اگه رو بدن بدتر از این کارها رو هم انجام میدن. اهالی دزفول مردمی متذین و با ایمان هستند و وجود چنین چیزهایی رو در شهرشون قبول نمی کنند
پاسخ ها
Gholamreza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
الله اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
تو خوبی و خانواده محترمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
توکی هستی ازطرف مردم دزفول حرف میزنی؟ برن جلودزداواختلاسگرای مملکت بگیرن که مردم به خاک سیاه نشوند؟
Peyman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
اوملی دیگه
چی بهت بگیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
عادل خان بلوف نزن دیگه تدین رفت کنار دین گریزی جای تدین را گرفت من دزفول 10سال خدمت کردم لطفا تدین تدین نکن
من خیلی وقته از دیدن نیروهای نظامی و انتظامی مملکتم احساس ترس میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
ترس نه متاسفانه احساس نفرتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
من هم احساس تاسف میخورم براشون. یجورایی حس میکنم با ساواکیها ملاقات میکنم
در درگیری با سارقین مسلح در اهواز دچار مصدومیت شدم اما چون سارقین نتوانستند چیزی از من بدزدند نیروی انتظامی حتی حاضر به تشکیل پرونده و پیگیری ماجرا نشد!!! به بازرسی کل استان هم مراجعه کردم اما بجز مکاتبات خسته کننده چیزی انجام نشد و اخر ماجرا هم بدلیل دوندگی زیاد از ادامه پیگیری منصرف شدم. ای کاش اهواز هم دارالمومنین بود تا سارقین مسلح در روز روشن جرئت خلاف را نداشتند و مومنین می توانستند نفس راحتی بکشند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
بله عزیزجان. دو سال پیش سه سارق از بالکن وارد خونه ما شدن. میخواستن با شکستن در وارد بشن که دزدگیر خونه صدا میده. خودم از سرکار مثل فشنگ رفتم خونه. قبلشم به پلیس زنگ زدم. پلیس بعد از یک ربع بعد از من اومده میگه چیشده. میگم دزد اومده. میگه چی برده. گفتم هیچی ترسیدن در رفتن. میگه خب خداحافظ شما نمیتونی شکایت کنی آخه دزدی نشده هنوز!!!!!
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
همین اتفاق واسه منم افتاد، اشتباه کردم گفتم چیزی نبردن، اینجا باید حتما دروغ بگی که اینا پیگیری کنن، اینا میگن بزار اول بکشنت بعد ما پیگیری می کنیم
خوب مهارتی داشتند مورد تشویق و استفاده شود در جاهها مراسم ها مناسیت ها زحمت کشیده بودند
جای بسیار تاسف است این اقدام
علت این همه خلاف و ناهنجاری در کشور همینه. پلیس و دولت و قوه قضاییه وقت خودش و پول بیت المال رو هدر می کنه برای چیزی که نه خلافه نه گناهه و اگر هم باشه ارزش رسیدگی نداره. بعد باقی معضلات ریز و درشت رو ول کرده هر کی هر غلطی می خواد می کنه. همینه که سریالهایی مثل گاندو در ایران در حد یه داستان علمی تخیلی برای بیننده تلقی میشه. چون تصور من بیننده از پلیس و نیروی امنیتی همین واقعیت های اجتماعیه مبارزه با جوانان بی گناهی که دنبال علاقه خودشون رفتن و رها کردن هزار جور خلاف کار و گناهکارو اختلاسگر و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
مرسی
تندروی‌ است پلبس مطابق کدام‌قانون وبه درخواست کدام مقام‌قضایی بازداشت کرده؟
افرین به این برخورد محکم سریع جدی و انقلابی با این گروه...
درسته با ویروس کرونا نشد برخورد جدی کنن ولی با هم نوع خودشون که میشه...
ای کاش همه به عنوان صدای واحد
صدای جوانان سر خورده وطنمان شویم
درود بر اقای محمدی که با تذکر به جا پلیس را به وظایف خود ارجاع داده
انجا که باید ارامش باشد برای جامعه و نه تهدید و ترس
متاسفانه به نظر می رسد اموزش کافی ندیده اند این فرماندهان و زود جو گیر می شوند.
دزفول برای من با این جوانانش زیباتر و خواستنی تر است. این را بفهمید!
خیلی ظفرمندین دزدها بگیرین که 1 دقیقه ای مال و جان مردم رو میگیرند
امان از بعضی از این مردم .اگر پلیس کاری انجام نده میگن بر عرضه اگر انجام بده میگن زورگو .همش باید جلو قانون واییستیم دیگران رو متهم کنیم .والله بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
مردم وقتی به پلیس متعرض میشن که نمیتونه یه جیب بر ساده رو بگیره!! خیالت راحت عبدالمالک. کسی از دستگیر نکردن این جوونا به پلیس اعتراضی نداره
متن عالی بود. هیچ مشکل شرعی اخلاقی و .... ویدیو ندارد. ذوق زدگی پلیس در این مورد اعتبارش را از بین می برد.
کسی منکر زحمات برادران نیروی انتظامی نیست ،موسیقی هنر است و این گروه حتما مجوز دارد،متاسفانه همه چی را به اسم اسلام و مومنین گره میزنن،این جوانان اگر موسقی یاد نگیرند پس بروند حشیش و تریاک بفروشند و کسب روزی کنند، بهتر است و یا چند جوان را با خود معتاد کنند و آن وقت شروع به دزدی و جنایت کنند و با سلاح جنگی همین ماموران و مردم را میکشند که نمونه اش را چند روز پیش را در آبادان دیدید که سارق حرفه ای یک سرگرد فداکار نظام را با اسلحه جنگی شهید کرد ،پس بهتر است برادرانمان در نیروی انتظامی با عملکرد خودشان هزینه برای مردم و نظام نتراشند که همانا هر انحرافی برای خودشان و نظام هزینه دارد ،جوان بیکار اگر کلاس موسیقی نرود و خود را تخلیه نکند از فرط بیکاری روی به سرقت و مواد مخدر می آورد و این یعنی هزینه برای همه،پس بر برادرانمان در نیروی انتظامی واجب است بینش خود را نسبت به مسائل بازتر کنن و واقعیات روز جامعه را هم مد نظر قرار بدهند که برگزاری کلاس هنری تشویق دارد نه تنبیه،سرهنگ پاسگاه فرض کند فرزندش کلاس موسیقی میرودو در جشنواره موسیقی شرکت میکند، آیا او را بازداشت میکند؟اسلام یک دین شاد و تساهل و تسامح است ،عبادت در جای خود و هنر در جای خود
پاسخ ها
Peyman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
من اون زمانی که دانشجو بودم و وقایع کوی دانشگاه رو تا حد زیادی از نزدیک درک کردم امیدم رو به این پلیس از دست دادم چون با چشمان خودم دیدم که فرمانده پلیس از ضرب و شتم کنندگان دانشجویان دستور میگرفت
خیلی ازکسانی هستندکه به ناحق موردظلم وستم قرارگرفتن وازترس جان خودشون به کشورها اروپاوامریکاپناهنده شدند،واقعاجای تاسف داره،اتفاقا کیس پناهندگی خوبی پیداشدکه ماهم ازاین کشورفرارکنیم.
کم کم انگیزه ام برای مهاجرت بیشتر می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
انگیزه کافی نیست. متاسفانه بنده خودم برای دو کشور استرالیا و نیوزیلند اقدام هم کردن اما انقدر چهره بین المللی خوبی برامون ساختن آقایون که همه این کشورها حاضرن از اتیوپی مهاجر بگیرن از ایران نه!!!
Peyman
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
گلمآره داداچ تو که میتونی برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
لطفا زودتر برو
کاش یک نفر به این ها تفهیم می کرد که اساساً در همه جای دنیای متمدن
" کار نیروهای انتظامی و پلیس اجرای قانون است نه اجرای سلایق و علایق شخصی"
و اگر غیر از این است رسماً به ملت اعلام کنید.!!!!
مگر اینجا افغانستان است
نیروی انتظامی برگشته به عصرطالبان جدیدا ارباب رجوع رابالباس آستین کوتاه راه نمیدهن
متاسفانه ما خیلی زود قضاوت می کنیم قبل از قضاوت باید دید جرمشان چه بود ؟
هرچند یک عدد تتلو ها را از انزوا در آوردند
چطور است یک عدد دوست دارند بامجوزها زیرزمینی شوند
مه فشاند نور و...
جای تاسف داره برای پلیس یه مملکت که رسالتش بجای مبارزه با دزد و دانه درشتها، برای به زندان انداختن هنرمندان باد به غبعب میدن گویی سلطان دلار و سکه رو گرفتن.....
متاسفم نیروی پلیس
متاسفم برات اشتری و سرداران بیسواد
مرگ بر طالبان.
متاسفم از نامه پليس محترم كه در دوساعت توانسته گروه مخوف موسيقي را كشف نمايند انكار كه هرويين وترياك باقاچاقچيان كلان گرفته است سالها ميگذرد پليس هنوز أسيد پاشهاي أصفهاني كه چشمان دختران أصفهاني را كوركردند را ،. نخواسته ويانتوانسته بگيرد .
یعنی مسولین و پلیس و خانواده‌های آنها با موسیقی قهر هستند گوش نمی دهند
یکی از اثرات طرفداری طالبان!
ای کاش این رئیس پلیس محترم با یک معذرت خواهی موضوع را ختم به خیر کند .
واقعا متاسفم برای افرادی که اینجور دربار پلیس قضاوت میکنند ..باشما ها در ایران زندگی نمی کنید یا از هیچ کار پلیس در ایران خبر ندارید واقعا متاسفم براتون
عجب معنای تعهد رو هم فهمیدیم ... با این ابتذال ی ساز گرفتن دستشون میگن این هنره و ما هنرمندیم ... البته ی عده هنر رو تو ابتدال میبینن ... دم نیروی انتطامی گرم اینا نام هنر رو خراب کردن ...
باز هم عدم سواد رسانه ای عده ای را صاحب نظر کرد !!!
آورده اند که :
شخصی شکایت به همسایه برد که بز تو گل‌ها ی باغچه ی ما را می‌خورد
همسایه گفت سوما
برای باغچه خود حصاری بکش تا بز ما گل‌ها ی شما را نخورد!!
دوماً:
بز من گل دوست ندارد بخورد
اولاً:
مرد حسابی من اصلاً بز ندارم!!!!
حال شده است حکایت بی سوادان فضای مجازی که هر چیزی را با تکرار قبول میکنند و نظر هم میدهند!!!
سوما و دوماً را بگذریم
اولاً: مدیر گروه موسیقی از زیر بنا احضار و برخورد نیروی انتظامی را را تکذیب کرد!!!!!!¡!¡!!
سلام پلیسی که درست به هدف زدی
مطرب های کثافت مگر محرم نیست نامردها
اگر مردید بگذاری خواهر و مادرتان هم با جوانهای دیگر بنوازند و بخونند
واقعا شرم اور است که با هنر مندان این گونه برخورد شود زنده باد عدالت
وقتی نهادهای مجری قانون نقش قانون گذار رو بازی میکنن و برای خوش‌آمد یک مسئول محلی هر کاری انجام میدن نتیجه میشه این...رئیس پلیس دزفول اگر مرد قانون از پروند متجاوز به کودکان توسط ...... صحبت کنه که الان بعد چند سال چه شد
ب نظرم کار درستی کرده
این مصداق آخر ب معروف و نهی از منکری
اگه از همین الان جلو این بی اخلاقی ها گرفته نشه بعداً خیلی بد تر از این ها میشن
اون پلیس ب وظیفش عمل کرده
ما هم ک مسلمونبم وظیفمون اینه ب دخترای بد حجاب تذکر بدیم
آمار طلاق بالا رفته چرا
چون یکی از دلایلش همین بد حجابی هاست چون آدم های متاهل میان زنشوتو با این دخترا مقایسه میکنن
قدیمترها به اینها مطرب میگفتند، همان آباو اجداد بزرگوار همه ما . ولی بعد از انقلاب متاسفانه به بازیگر و مطرب لقب هنرمند دادند. و بزرگشان کردند . جشنواره ها گذاشتندو جایزه ها دادند. چرا آن کفاش محترم کنار خیابان که با دستان پینه بسته اش سوزن میزند و یا آن باغبان و رفتگر زحمت کش و یا آن زن روستایی قالی باف ووووو و دیگر زحمتکشان جامعه هنرمند نامیده نمیشوند؟؟!!
سرپرست گروه موسیقی دزفولی: بازداشت نشده‎ایم

یک پلیس بی ظرفیت زحمات دیگر همکاران را زیر سوال میبرد؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی