بازدید 5150

قیمت سکه طرح جدید امروز یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰/ یک عامل مهم برای صعود قیمت طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز به علت نبود تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و کاهش نرخ انس جهانی، شاهد افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هستیم، اما نرخ ارز افزایش داشت.
کد خبر: ۱۰۷۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 12 September 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه امروز انس جهانی به ۱۷۸۷ دلار رسیده افزود: هم اکنون هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی گفت: امروز هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان بفروش می‌رسد.

یک عامل مهم برای صعود قیمت طلا

طلا بار دیگر موفق نشد سطح ۱۸۰۰ دلار را بشکند اما تحلیلگران می گویند یک عامل در حال ظهور می تواند این فلز ارزشمند را از بازه معاملاتی اخیرش خارج کند. بسیاری از کارشناسان به سرمایه گذاران درباره ریزش بازار سهام آمریکا هشدار می دهند و این ممکن است همان عاملی باشد که طلا در پاییز نیاز دارد. گلدمن ساکس، مورگان استنلی، سیتی گروپ و بانک امریکا همگی نسبت به بازار سهام آمریکا مضطرب شده و اعلام کرده اند که ارزشگذاریها کاذب شده است. دویچه بانک هم هفته اخیر به بانکهای دیگر پیوست و با اشاره به رشد ۲۱ برابری ارزش سهام نسبت به درآمدها، در پیامی اعلام کرد ریسک اصلاح بازار وجود دارد.

به گفته مایک مک گلون، استراتژی ارشد کالای بلومبرگ اینتلیجنس، نوسان در فضای بازار سهام ممکن است همان چیزی باشد که طلا در حال حاضر نیاز دارد. حتی اندکی ناآرامی در بازار سهام آمریکا برای صعودی کردن طلا کافی خواهد بود.

کالین همیلتون، مدیر تحقیقات کالای شرکت بی ام او کپیتال مارکتس اظهار کرد: در پی نوسان بازار و با توجه به سطح فعلی معاملات، بعید است طلا شاهد ریزش بیشتر قیمت باشد. قیمت طلا همچنان بسیار خوب است. با وجود افت ۶.۵ درصدی که از ابتدای امسال تاکنون داشته، قیمت طلا در بحبوحه کندی رشد اقتصادی چین، ادامه محدودیتهای مربوط به کرونا و سخنرانیهای اخیر جکسون هال و گزارش اشتغال مایوس کننده آمریکا در اوت در حدود ۱۸۰۰ دلار ثابت مانده است. با توجه به بازده واقعی منفی، تنشهای ژئوپلیتیکی و احتمال نوسان بازارهای مالی، پتانسیل اصلاح چشمگیر قیمت طلا نسبتا اندک است.

با این حال قیمت طلا با سلسله ناامیدیهایی شامل عقب نشینی هفته گذشته از سطح ۱۸۳۰ دلار روبرو شده است. بسیاری از تحلیلگران در کوتاه مدت درباره روند طلا نظر خنثی دارند و می گویند طلا در بازه مشخصی خواهد ماند مگر این که موفق شود به بالای ۱۸۳۰ دلار صعود کرده یا به پایین ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

دانیل گالی، استراتژیست کالا در شرکت تی دی سکیوریتیز پیش بینی کرد طلا هفته جاری در حدود ۱۸۰۰ دلار می ماند. فضا برای طلا نه در یک هفته بلکه در سه ماه آینده بهبود پیدا خواهد کرد. در این مدت انتظارات رشد ضعیف شده و انتظارات تورمی به قوت خود می مانند. این فرصت خوبی برای طلا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، هفته جاری همه نگاهها به آمار شاخص قیمت مصرفی در روز سه شنبه و آمار خرده فروشی آمریکا در روز پنج شنبه دوخته شده است.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، سایر آمار مهم شامل شاخص تولید ایمپایر استیت نیویورک در روز چهارشنبه و سپس تولید صنعتی و شمار متقاضیان بیمه بیکاری در روز پنج شنبه و شاخص تولید بانک فدرال فیلادلفیا خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان