بازدید 9083

راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه اتمی امارات

مقام‌های اماراتی اعلام کردند که دومین رآکتور از چهار رآکتور نیروگاه اتمی این کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 10 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، دفتر اطلاع رسانی دولت ابوظبی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: راه‌اندازی دومین رآکتور نیروگاه هسته‌ای براکه به معنای انجام گرفتن نیمی از مأموریت این نیروگاه است که ۲۵ درصد از نیاز انرژی برق کشور را تأمین خواهد کرد.

نخستین رآکتور این نیروگاه فرآیند تجاری خود را در آوریل گذشته آغاز کرد و مجوز راه اندازی دومین واحد در ماه مارس سال جاری میلادی صادر شد.

این نیروگاه در صورت کامل شدن که توسط شرکت انرژی برق کره جنوبی در دست ساخت است، چهار راکتور با ظرفیت کلی پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات را در برخواهد گرفت که تقریبا معادل ۲۵ درصد پیک تقاضای برق در امارات را تامین خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی امارات متحده عربی روز سه شنبه سوم فروردین ۱۴۰۰ از تکمیل سوختگیری نیروگاه اتمی «براکه» این کشور و آمادگی برای آزمایش نیروگاه برای آغاز به کار نهایی آن خبر داد.

عملیات ساخت نیروگاه هسته‌ای براکه از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شده بود. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها در مجموع ۴۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.

برخی کشور‌های منطقه و حتی شماری از انجمن‌های تخصصی نسبت به وضعیت ایمنی و امنیت این نیروگاه سوال‌های جدی دارند و حتی کشوری همچون قطر این نگرانی‌ها را به آژانس انرژی اتمی منعکس کرده است.

کارشناسان با بیان اینکه امارات باید در خصوص وضعیت امنیت و ایمنی این نیروگاه به کشور‌های منطقه پاسخگو باشد، گفت: کشور‌هایی که می‌خواهند از انرژی پیشرفته هسته‌ای بهره‌برداری کنند باید بتوانند استاندارد‌های پیشرفته ایمنی و امنیت آن را نیز رعایت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۲
ما حتی تونستیم یه لامپ با انرژی هسته ای روشن کنیم؟
اشتباه كردند!كار ساخت آن را مي دادند به روسيه تا با چند برابر قيمت و صرف وقت زياد انجام مي شد!به طوريكه در زمان بهره برداري ديگر به عنوان نيروگاه برق هسته اي به روز حساب نمي گرديد.
به تعامل با سازمانهاي مربوطه و جامعه جهاني هم كار ساخت را سريع و به موقع انجام دادند هم به لحاظ هزينه متعادل بوده است و هم اينكه كشورشان هم متحمل تحريمها نشدند!الان هم به راحتي از نيروگاه استفاده مي كنند و قطعي برق هم نخواهند داشت
بعد بی سوادا میگن انرزی هسته ای میخاهیم چیکار فکر میکنن تا ابد میتونن با گاز نفت و اب برق تولید کنند هزینه نیروگاه خورشیدی هم زیاد دوما پایدا نیست وگرنه فرانسه و امریکا بیشترین نیروگاه هسته ای نداشتن بخاطر خدا با لج بازی با نظام صحبت نکنید به فکر منافع ملی باشید نه خاتمی احمدی نزاد روحانی فلان بسان اینا میان میرن ای کشور که برای مردم میماند
ایران خیلی عقبه در توسعه نیروگاه ها -
اگر روسیه بود چطور میشد ؟ نیروگاه بوشهر برق داره ؟
اینجوری با دنیا تعامل میکنن و باعث پیشرفت مملکتشون و آسایش مردمشون میشن، نه مثل شماها که بخاطر هیچ یه جهنم برامون درست کردین
همینا میخواستید؟ شما باعث شدید.
و ما اندر خم یک کوچه ایم و بس
ما هم ادعا استفاده از نيروي اتمي رو داريم ،
هفت راکتور را امارات ساخت ـ ما هنوز اندر پی روسیه ایم
انرژی هسته ای به این می گویند ساکت و آرام و تند و سریع دانند و رفت نه مثل ما دهها ساله و ناقص؟پر سرو صدا
کل تولید برق ایران حدود ۸۰ هزار مگاوت است و به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات تولید و انتقال حداقل ده درصد و بنا به برخی منابع ۲۰ درصد تلفات وجود دارد همان ده درصد را ملاک بگیریم می شود ۸۰۰۰ مگاوات نیروگاه اتمی بوشهر با هزینه دهها میلیارد دلار که به خورد روسیه دادند فقط ۱۰۰۰ مگاوات برق تولید می کند و فعلا هم تعطیل است اگر پولی که صرف این برنامه هسته ای شد یک صدمش را صرف بهبود تولید و توزیع برق می کردیم و تلفات را از بین می بردیم کلی نفع داشتیم و مشکل برق هم نداشتیم و کلی سرمایه کشور هم خرج برنامه هسته ای بنیان برانداز نمی شد ببینید امارات چطور از تکنولوژی دنیا استفاده می کند کاش به اندازه یک مو از امیر امارات وطن پرستی و غیرت را یاد می گرفتند.
فقط خجالت براي ما
ما هم اگر کشور های دیگر را به حذف شدن از روی نقشه تهدید نیمکردیم الان انرژی هسته ای داشتیم
مثلا نیروگاه اتمی بوشهر خیلی ایمن هستش؟
این نیروگاه مثل چرونبیل فاجعه است یک بمب اتم است که هر لحظه امکان انفجار دارد
ما همچنان منتظریم تا "روسیه " برامون راکتور بسازه !!!
با سیاست درست تعامل با غرب روز بروز پیشرفت می کنند و ایران هم با دنبال کردن سیاست اشتباه خامنه ای در تعامل با دنیا روز بروز فقیر تر و عقب مانده تر می شود.
و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
بدون سروصدا و اسان
واقعا شرم آوره این همه هزینه کردیم یه نیروگاه درست حسابی درست نکردیم وبا دهها برابر هزینه هنوز از کار افتاده و بدون بازدهی هستن حالا ای هم انرژی اتمی امارات
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی