بازدید 6416

شرط وزیر بهداشت برای بازگشایی مدارس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی مدارس در مهرماه منوط به واکسیناسیون دانش آموزان است که به واکسن خاصی با دز پایین تری نیاز دارد.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 10 September 2021

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، افزود: درصدد وارد کردن واکسن کودکان و نوجوانان هستیم و فکر می کنیم تا دوهفته آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم و کودکان را واکسینه کنیم تا مدارس باز شود.

وی گفت: البته زمان بازگشایی مدارس به وزارت آموزش و پرورش باز می گردد و فعلا کار واکسیناسیون با ما است که برای معلمان انجام شده و والدین بچه ها را در برنامه داریم.

پایان واکسیناسیون کرونا در کشور در دهه فجر پیش بینی می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما دهه فجر را برای پایان واکسیناسیون در کشور قول داده ایم و تلاش خود را در این زمینه می کنیم.

عین اللهی در خصوص زمان پایان استفاده از ماسک، گفت: هم اینک نه تنها در کشور بلکه تمامی مردم دنیا منتظر هستند که ماسک را بردارند ولی تا وقتی که ویروس در دنیا فعالیت دارد و دچار جهش می شود باید از ماسک استفاه شود.

وی افزود: کشورهایی که واکسن زده و ماسک را برداشته اند دوباره دچار مشکل شده اند و میزان مرگ و میر آنها بالا رفته است بنابراین باید واکسن بزنیم و ماسک را هم نگهداریم تا مرگ و میر کم شود.

وی با اشاره به مشکلات و کمبودهای حوزه درمانی استان قزوین، گفت: با توجه به اینکه قزوین یک استان عبوری و در مسیر استان های دیگر است و از طرفی هم صنعتی محسوب می شود لازم است برای تقویت فضاهای بیمارستانی آن کار بیشتری انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار