بازدید 3709

واکنش خشمگینانه فیس بوک در برابر رگولاتوری انگلیس

فیس بوک در برابر درخواست رگولاتوری انگلیس برای فروش شرکت گیفی برای رفع نگرانی های انحصارطلبانه در این کشور واکنش تند و خشمگینانه ای نشان داد.
کد خبر: ۱۰۷۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 09 September 2021

 

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، فیس بوک در بهار امسال شرکت گیفی را با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار خرید تا ضمن مالکیت بر انبوه فایل های گیف این شرکت بتواند آن را در اینستاگرام ادغام کند.

رگولاتوری انگلیس این خرید را انحصارطلبانه تشخیص داده و خواستار واگذاری وب سایت گیف های این شرکت شده تا دسترسی عمومی به این فایل های گیف ممکن شود و نگرانی های ضدرقابتی طرف انگلیسی برطرف شود.

در مقابل فیس بوک خواستار عدم صدور چنین حکمی در مورد گیفی شده و افزوده که قابلیت اجرای چنین دستوری برای وگذاری گیفی زیر سوال است و نمی توان گفت که آیا چنین دستوری می تواند موثر باشد یا نه.

رگولاتوری انگلیس ماه گذشته هشدار داد که فیس بوک ممکن است مجبور به فروش شرکت گیفی شود، زیرا این خرید ممکن است به رفتار انحصارطلبانه فیس بوک بر علیه رقبا کمک کرده و این رفتار را تسهیل کند.

فیس بوک در واکنش یافته های رگولاتوری انگلیس را حاوی خطاهای اساسی دانسته و افزوده که رگولاتوری انگلیس نتوانسته راه حل های جایگزینی ارائه دهد که به همان اندازه موثر و کمتر مزاحمت آفرین باشند. به نظر می رسد مقاومت فیس بوک در برابر خواست رگولاتوری انگلیس ادامه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار