بازدید 8401

روسیه جت‌های جنگنده به بلاروس اعزام کرد

وزارت دفاع بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه، جت‌های جنگنده سوخوی سو-۳۰ به غرب بلاروس اعزام کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 09 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، وزارت دفاع بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه به منظور ایجاد یک مرکز آموزش نظامی مشترک، انجام ماموریت‌های پروازی مشترک و گشت زنی در مرز‌های دو کشور، جت‌های جنگنده سوخوی سو-۳۰ به غرب بلاروس اعزام کرده است.

این خبر، دو روز قبل از آغاز رزمایشی در بلاروس و روسیه که باعث نگرانی در ائتلاف نظامی ناتو و برخی از کشور‌های غربی شده است، بیان شد. قرار است، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند. پیشتر، لوکاشنکو اعلام کرد روسیه به زودی یک محموله نظامی بزرگ شامل هواپیما، بالگرد و سامانه‌های دفاع هوایی به بلاروس تحویل خواهد داد.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد که جت‌های روس به منظور برقراری یک مرکز آموزشی مشترک برای نیرو‌های دفاع هوایی و نیروی هوایی بلاروس و روسیه وارد فرودگاه بارانوویچی شدند. در ادامه بیانیه آمده است: این جت ها، ماموریت رزمی مشترک ما را به منظور حفاظت از مرز‌های هوایی اتحادیه روسیه و بلاروس انجام خواهند داد.

این خبر در شرایطی بیان می‌شود که ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هفته گذشته از روسیه خواست برای انجام مانور‌های "زاپاد-۲۰۲۱" «شفافیت» داشته باشد. روسیه، بلاروس را یک سپر امنیتی در جبهه غربی خود در برابر ناتو و اتحادیه اروپا قلمداد می‌کند.

پیشتر؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود، غرب تلاش می‌کند با استفاده از کشور‌های دیگر - به خصوص بلاروس و مولداوی- یک کمربند بی ثباتی دور روسیه ایجاد کند.

وی تاکید کرده بود که غربی ها تلاش می‌کنند حضورشان را – از جمله حضور نظامی در نزدیک مرز‌های ما شامل آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی - گسترش دهند و ثبات سیاسی داخلی در روسیه را نیز تضعیف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی