بازدید 7597

ایتالیا اردوغان را به نشست گروه ۲۰ دعوت کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در ارتباط با تحولات منطقه و بویژه مسائل افغانستان گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۷۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 09 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در ارتباط با تحولات منطقه و مسائل افغانستان گفتگو کرد.

در بیانیه‌ای که در این ارتباط از سوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه منتشر شده، اردوغان خواستار حمایت ایتالیا از توسعه روابط دوجانبه با ترکیه شده است.

اردوغان در این گفتگو اعلام کرده است: حجم تجارت دوجانبه ترکیه و ایتالیا در ۷ ماهه نخست ۲۰۲۱ به ۱۳ میلیارد دلار رسید که از سطح قبل از همه گیری کرونا بیشتر است و اگر این سرعت افزایش یابد دو طرف می‌توانند به راحتی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری تجارت دوجانبه برسند.

اردوغان در این گفتگو همچنین تاکید کرده که به اعتقاد او حمایت اصولی ایتالیا از توسعه روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و روند عضویت آنکارا در این اتحادیه بیشتر از گذشته ادامه خواهد داشت.

اردوغان در گفتگو با نخست وزیر ایتالیا همچنین به مسائل افغانستان نیز پرداخت و در این ارتباط اظهار داشت: با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، وضعیت جدیدی به وجود آمده است و تعامل با طالبان در زمان تحویل کمک‌های بشردوستانه لازم است که ادامه یابد، در غیر این صورت مهاجرت بیش از گذشته ادامه خواهد داشت.

همچنین «دراگی»، نخست وزیر ایتالیا در این گفتگو رئیس جمهور ترکیه را به اجلاس رهبران گروه ۲۰ موسوم به جی ۲۰ که در ماه اکتبر در رم و به ریاست ایتالیا برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار