بازدید 31640
یوزها با شش امتیاز صدرنشین مطلق گروه A مقدماتی جام جهانی

ایران ۳ - عراق صفر | برق از چشم آسیا پرید / دفاع خشن ادووکات لت و پار شد

تیم ملی فوتبال ایران با ستاره‌های بین الملی خود، برای دومین بار طی سه ماه، سرسخت‌ترین حریف چنددهه اخیرش را مغلوب و این بار دروازه عراق پرادعا را گلباران کرد تا سایر حریفان هم حساب کار دست‌شان بیاید. مهاجمان لژیونر ما آموزش گلزنی مقابل خط دفاع عراق را که در خانه کره جنوبی گلی نخورده بود، برگزار کردند.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱ 08 September 2021

بازی خشن و درگیرانه ادووکات هلندی و بازیکنان عصبانی عراق هم مقابل نمایش هنرمندانه ستاره‌های تیم ملی به بن بست خورد و شاگردان اسکوچیچ شش امتیازی شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ در پایان روزی که بزرگان قاره آسیا برای شکست تیم‌های نظیر ویتنام و لبنان به مشکل خوردند، خط حمله قدرتمند و اروپایی ما دروازه همسایه همیشه مدعی را به آتش کشیدند. استرالیا امروز فقط یک گل به ویتنام زد و کره جنوبی به زحمت یک بار دروازه لبنان را گشود. حتی عمان شگفتی ساز هم تنها یک مرتبه مقابل عربستان دروازه اش باز شد اما تیم ملی ایران با زدن سه گل به تیم خشن عراق، معدل گل این هفته مقدماتی جام جهانی را تا حدی نجات داد چرا که اغلب بازی ها با نتیجه یک بر صفر به پایان رسیده بود.

ایران ۳ عراق صفر | برق از چشم آسیا پرید / دفاع خشن ادووکات لت و پار شد

تیم ملی فوتبال ایران با ستاره‌های بین الملی خود، برای دومین بار طی سه ماه، سرسخت‌ترین حریف چنددهه اخیرش را مغلوب و این بار دروازه عراق پرادعا را گلباران کرد تا سایر حریفان هم حساب کار دست‌شان بیاید. مهاجمان لژیونر ما آموزش گلزنی مقابل خط دفاع عراق را که در خانه کره جنوبی گلی نخورده بود، برگزار کردند.

ترکیب عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم خلف، علی فائز عطیه، صفا هادی (۷۸ - علاء عبدالزهرا)، ایمن حسین، طارق همام (۷۱ - محمد قاسم)، بشار رسن (۲۸ - جاستین حکمت عزیز)، امجد عطوان، ضرغام اسماعیل، امیر فواد (۴۶ - مهند علی) و شیرکو کریم (۴۶ - فرانس پطرس).

سرمربی: دیک ادووکات

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت‌اللهی (۵۷ - سامان قدوس)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (۸۷ - علی قلی‌زاده)، امید نورافکن، مهدی طارمی (۸۷ - کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

داور: ماء نینگ

ایران ۳ عراق صفر | برق از چشم آسیا پرید / دفاع خشن ادووکات لت و پار شد

تیم ملی امشب در دومین دیدار خود در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ سه‌شنبه شب در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه به مصاف عراق رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۲، مهدی طارمی در دقیقه ۶۸ و علی قلی‌زاده در دقیقه ۹۰ موفق به باز کردن دروازه عراق شدند تا برتری مرحله قبل برابر عراقی‌ها این بار هم تکرار شود.

تیم ایران با کسب نهمین پیروزی پیاپی با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ و دومین پیروزی در این مرحله، در جدول رده‌بندی گروه A با ۶ امتیاز صدرنشین شد و به صدر جدول بازگشت. کره جنوبی با ۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد و پس از آن‌ها امارات ۲ امتیازی و سوریه، لبنان و عراق یک امتیازی به ترتیب رتبه‌های سوم تا ششم را در اختیار دارند.

 

شرح گل ها

گل نخست/ دقیقه ۲: مهدی طارمی با پاس عمقی امید نورافکن صاحب توپ شد و از سمت چپ ارسالی روی تیر دوم دروازه عراق داشت تا علیرضا جهانبخش با پروازی بلند و ضربه سر تمام کننده خود، دروازه تیم میزبان را باز کند.

گل دوم / دقیقه ۶۹: سردار آزمون روی توپی که از احمد نوراللهی دریافت کرده بود، مهدی طارمی را صاحب توپ کرد تا این بازیکن پس از یک کنترل خوب دروازه عراق را برای بار دوم باز کند.

گل سوم/ دقیقه ۹۰: علی قلی‌زاده در محوطه جریمه دروازه عراق با پاس خوب کریم انصاری‌فرد صاحب توپ شد و پس از کنترل و فریب مدافع عراق، دروازه این تیم را برای سومین بار باز کرد.

 

ایران ۳ عراق صفر | برق از چشم آسیا پرید / دفاع خشن ادووکات لت و پار شد

لحظات حساس بازی

دقیقه 11: امجد عطوان هافبک محوری و میانه میدان عراق با خطای شدید روی طارمی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 12: در یک رفت و برگشت، مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه فنی او را دروازه‌بان عراق مهار کرد.

دقیقه 15: عراقی‌ها در یک موقعیت مناسب صاحب توپ شدند و توپی که به محوطه جریمه آمده بود می‌توانست خطرساز شود، اما ابتدا پوشش شجاع خلیل‌زاده و سپس امید نورافکن این موقعیت را از عراق گرفت، هرچند پس از عبور توپ کمک داور مسابقه پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برد.

دقیقه 28: این بار ارسالی از سمت راست روی دروازه عراق صورت گرفت که سردار آزمون، قصد باز کردن دروازه این تیم را داشت، اما ضربه سر او از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 33: احمد نوراللهی از سمت راست پاس خوبی را برای سردار آزمون ارسال کرد که فهد طالب، اجازه گل شدن ضربه مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان را نداد.

دقیقه 37: سعید عزت‌اللهی از تیم ایران از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 39: احمد ابراهیم دیگر بازیکنی بود که با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

نیمه دوم


دقیقه 47:
ارسال از روی ضربه ایستگاهی روی دروازه ایران با ضربه سر ایمن حسین و سپس مهند علی به تور دروازه ایران رسید، اما ضربه نهایی عراقی‌ها در شرایط آفساید نواخته شد تا این گل مردود اعلام شود.

دقیقه 63: علیرضا جهانبخش با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

دقیقه 67: ارسال سامان قدوس به روی دروازه عراق که با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به موقعیتی خوب تبدیل شده بود، توسط دروازه‌بان عراق مهار شد تا این موقعیت از دست برود.

دقیقه 74: مهدی طارمی درون محوطه جریمه پاسی را به سردار آزمون داد، اما صفا هادی با یک تکل مانع از گلزنی مهاجم ایران شد.

تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی بعدی که یک ماه دیگر خواهد بود، پانزدهم مهرماه در امارات به مصاف این تیم خواهد رفت و روز بیستم مهرماه در خانه میزبان کره جنوبی است.

ایران ۳ عراق صفر | برق از چشم آسیا پرید / دفاع خشن ادووکات لت و پار شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
تبریک به همه ایرانیان
پاینده باشی سرزمین شیران

( تسلیت به اعراب )
تا مدتها عراق یادش نمی ره این شکست سنگین و مفتضح را.

قدردان تیم ملی ایران هستیم
خسته نباشید
خانم‌ها، آقایان، این شما و این هم بهترین بازیکن میدان:
امید نورافکن
ایران عااااااااااااااالی بود
همه سرداران تیم ملی ایران ستاره بودند ؛ تولد کهکشان ایران مبارک باد
ایران ؛ برزیل آسیا

تقریبا میتوان گفت حذف عراق از جام جهانی حتمی است
این تیم عراق نیز مانند بقیه اعراب شایسته حضور در جام جهانی نیست و ممکن است به اعتبار آسیا ضربه بزند
خط حمله اروپائی !!!!!!؟ خدا شفات بده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
خب همشون اروپا بازی میکنن دیگه ، چیش ایراد داره این جمله؟
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
جوابت رو از منفی ها گرفتی رفیق
بلی خط حمله اروپایی
آیا پرتقال و روسیه جزء اروپا نیست؟
آیا طارمی و آزمون جزء بهترین های خط حمله لیگ فوتبال این کشورها نیستند؟
نقشه رو نگاه کن
خدا وکیلی اگه مورینیو هم سرمربی عراق بود نتیجه بازی همین بود
حالا که تیم ملی این همه ستاره و لژیونر دارد باید کره جنوبی را هم با اقتدار ببریم.تازه عراق شانس آورد تیم ملی هماهنگ نبود در آزادی باید ۶گل بهشون بزنیم
خدایا هزاران هزار بار‌شکر که در این ناراحتیهای کرونا و غیره ما ایرانیارو شاد کردی
والا شما غیر از کری خوندن برای تیم های درپیت و درجه 3 آسیایی هیچی بلد نیستید

شما اگر برای عراق و بحرین و ویتنام و کامبوج (!) و لبنان لاتید برای فوتبال اروپا شکلاتید


چند بار تا حالا قهرمان آسیا شدید؟! چند بار تا حالا به دور دوم جام جهانی صعود کردید؟! چند بار مقابل تیم های اروپایی پیروز شدید ؟!


شدیم لات کوچه خلوت ، مقابل عراق و هنگ کنگ و کامبوج گودزیلاییم مقایل اسپانیا و پرتغال موشیم


با اسپانیا و پرتغال که بازی میکنیم یه اتوبوس مقابل دروازه پارک میکنیم 11 نفره دفاع میکنیم که گلی نخوریم مقابل عراق و سوریه جنگ زده که بازی میکنیم مفتخریم که این تیم هارو شکست دادیم. همیشه به عنوان اولین تیم آسیا به جام جهانی صعود میکنیم و میریم در جام جهانی با یک نمایش مفتضحانه حذف میشیم!


عزیزان این فوتبال نیست ، فوتبال اونیه که بتونید از پس تیم های درجه یک اروپایی و اونایی که حرفی برای گفتن دارن بر بیاید اونم با یک بازی زیبا و تهاجمی نه اینطوری که یه اتوبوس دم دروازه پارک کنید بعد با افتخار بگید ما از تیم اسپانیا فقط یک گل خوردیم. والا تیم ملی افغانستان هم بیاد مقابل برزیل بازی کنه و 11 نفره دم دروازه وایسن بیشتر از یکی دو گل نمیخورن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
شما حرص نخور عزیزم
درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
چشم حتما این دفعه بیست هیچ برزیل رو می بریم استاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
درک می کنم تیمت باخته بد هم باخته فشار اومده روت دری وری می بافی .
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
مراقب قلبت باش. خیلی الکی حرص میخوری. خودتحقیری نکن بابا جان
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
برادر عراقی
نردبان پله پله ...
در مورد والیبال هم یادمه این حرفارو میزدن ولی الان جزء بهترینهای دنیا هستیم
شما هم خوب میشه تیمتون ...تمرین کنید
خب حالا که چی به فرض عراق رو بردیم همه رو بردیم و اصلا اول شدیم توی گروه و رفتیم جام جهانی. بعدش قراره چی بشه؟؟

توی جام جهانی که دیگه عراق و سوریه و لبنان و کامبوج نیستن اونجا میخوریم به پست اسپانیا و آرژانتین و پرتغال و طبق معمول با یک بازی کاملا نچسب تدافعی توی همون مرحله گروهی حذف میشیم
پاسخ ها
امیرمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
شما چیزی بعنوان غرور وافتخار ملی شنیدی عزیز؟
نمی دونم چرا این تیم با این مربی هر چی بیشتر گل میزنه به جای خوب شدن و خوشحالی حالم بد میشه بیشتر به عمق روابط مافیائی همسو تو فوتبال آسیا فکر میکنم ،لطفا معادله رو بهم نریزیدبه خاطر بازگشت پولها از کره و بازی پیش رو بزارید همین طور تیم پیش بره یه شیش تا هم به کره بزنن
ما گفتیم که عراق تیم نیست زیادی گنده اش نکنید
حالا فهمیدن رئیس کیه
درود. مربی بی حاشیه و بازیکنانی وظیفه شناس و متحد. البته نقش کریم باقری هم در این موفقیت بسیار برجسته است.
ای جان:))))) عالی بود.
تا قبل بازی کاربران عراقی هر چه بی ادبی و رذالت در چنته داشتن رو کردن ولی به قول شما با لت و پار شدن تیمشون برن و از خجالت خودشون رو گم و گور کنن .
باتوجه به بازيكنان با كيفيت تيم ملي كه در باشگاههاي خارجي براي تيم هايشان يك وزنه محسوب مي شوند اين برد دور از انتظار نبود به هرحال تيم ايران اين دوره از بازي ها واقعا بازيكن هاي خيلي خوبي دارد كه بايد تمام بازي هاي پيش رو را همين شكلي پيروز شوند وتوانائي هاي خودشان را به رخ اسيا بكشند اين تيم بايد خيلي راحت به جام جهاني صعود كند ودر جام جهاني نيز بدرخشند چون تيم ايران الان در تمام پست ها بازيكن هاي خيلي باكيفيتي دارد كه هر كدام از اينها اگر در تركيب قرار بگيرند جوابگو هستند فقط بايد اين تيم وارد حايشه نشود ومورد حمايت قرار بگيرد واتحاد خودش را حفظ كند
آفرین
همیشه سربلند باشید.
ایرانی اگر تحت آموزش درست قرار بگیرد ثابت کرده است که با استعداد ژنتیک و خدادادیش در مبحث آموزش دیده پیشرفت خواهد کرد، نمونه اش والیبال و فوتبال که از مربی های خارجی کار بلد و حرفه ای استفاده شد.

باور کنید، باور کنید اگر تعصبات و ...ی را کنار بگذاریم، از دامان روسیه و چین خارج شویم ارتباط خوب با غرب برقرار کنیم، جوانانمان آموزش ببینند در یک بازه زمانی کمتر از 20 سال در دنیا حرفی برای گفتن در تمام زمینه ها از جمله تولید خواهیم داشت.

مقایسه کنید موفقیت ایرانیان مهاجرت کرده به غرب و ایرانیان مهاجرت کرده به شرق، کدام در تمام عرصه ها موفق تر بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
عزیزم آسوده تویی که مهاجرت نکردی شرق و غربشو بذار ما مهاجرین خودمون راحتتریم برای انتخابش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
همه این جوونا تو ایران آموزش دیدن سردار آزمون هم سالهاست تو روسیه بازی میکنه و همیشه مثمر ثمر نتیجه حرف مفت نزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
محمد جون 19:34
پس قربونت همون تو بغل روسیه بمون چون سردار آزمون موفقه تو فوتبال ، پس در نتیجه تو تکنولوژی و اقتصاد و سایر موارد هم با ارتباط با روسیه و چین موفق خواهیم بود.
امثال تو هستن که یه جایی داری مفت خوری می کنی فکر می کنی بقیه حرف مفت می زنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
تابناک عزیز جواب بنده رو اگه به محمد 19:34 ندهید دیگر هیچ نظری نخواهم گذاشت.
ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ای ول تابناک دارمت
تابناک در گزارش خود، همچنان نقشی برای اسکوچیچ در موفقیت ها در نظر نمی گیرد!
خدا قوت دمتون گرم انشاالله همیشه پیروز میدان باشید
عالی بود
بیخود مخالف و موافق بازی در نیارید تیم ایران خیلی با اطمینان و عالی بازی کرد و برد.دیگه حرف و حدیث نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی