بازدید 4446
۲

واکسن آلوده مدرنا در ژاپن باز هم قربانی گرفت

وزارت بهداشت ژاپن می گوید که مردی ۴۰ ساله پس از دریافت واکسن مدرنا جان باخته است. واکسنی که به او زده شده بود از همان محموله ای بود که پس از تشخیص ذرات خارجی در آن، ژاپن تصمیم به جمع آوری آن گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 07 September 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تلویزیون ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد: این مرد ۲۰ مرداد این واکسن را دریافت کرد و روز بعد از آن درگذشت. او به نوعی گندم سیاه حساسیت داشت. وزارت بهداشت در حال بررسی علت مرگ این مرد است.

در اویل مرداد ماه ذرات خارجی در شیشه های بازنشده واکسن مدرنا در چند مرکز واکسیناسیون در سراسر ژاپن یافت شد.

وزارت بهداشت و شرکت داروسازی تاکدا که توزیع کننده این واکسن در ژاپن است، در حال جمع آوری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ دوز واکسنی هستند که در ۹۰۰ محل واکسیناسیون در کشور توزیع شده است.

مقامات می گویند واکسنی که مرد مذکور دریافت کرده بود در میان شماره سریال های آلوده اعلام شده نبوده است، اما جزو واکسن هایی بوده است که در همان دوره زمانی که این آلودگی در واکسن مدرنا تشخیص داده شده بود در همان کارخانه تولید شده بود.

وزارت بهداشت همچنین در حال بررسی علت مرگ دو مرد دیگر است که سن آنها ۳۰ تا ۳۹ سال بود و آنها هم واکسن مدرنا دریافت کرده بودند. واکسنی که به آنها تزریق شده بود هم در میان شماره سریال های این مورد مرگ اخیر بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آقا بنده کاری به ، بیست و سی،کیهان،و... ندارم، لطفا یکی از همین واکسن‌هایی که میگید بده را به بنده بزنید،مسئولیت آن ،هم با خودم،خلاص.
خبر خیلی جالب و عبرت انگیز در مقابل تلفات چند نفری یک میلیون و ششصد هزار دز واکسن جمع اوری می شود این یعنی مسئولیت پذیری دولت در برابر ملت .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی