بازدید 12126
۱
بازتاب

جنجال عجیب کرونایی با قطع بازی برزیل و آرژانتین!

این اتفاق در دقیقه 5 بازی و زمانی رخ داد که مقامات برزیلی قصد دستگیری 4 بازیکن تیم ملی آرژانتین را داشتند که ظاهراً با جعل سند، توانسته بودند بدون سپری کردن قرنطینه 14 روزه اجباری به دلیل سکونت در انگلیس وارد خاک برزیل شوند.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 06 September 2021

تصمیم مقامات سازمان بهداشت و پلیس برزیل برای هجوم بردن به زمین مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور و آرژانتین در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در دیداری که در شهر سائوپائولو برگزار شد، نه تنها اعضای دو تیم، بلکه تمام اهالی فوتبال را شوکه کرد.

این اتفاق در دقیقه 5 بازی و زمانی رخ داد که مقامات برزیلی قصد دستگیری 4 بازیکن تیم ملی آرژانتین را داشتند که ظاهراً با جعل سند، توانسته بودند بدون سپری کردن قرنطینه 14 روزه اجباری به دلیل سکونت در انگلیس (یکی از کشورهای لیست قرمز کرونایی برزیلی) وارد خاک برزیل شوند.

جنجال عجیب کرونایی با قطع بازی برزیل و آرژانتین!

نکته جالب اما این بود که این اتفاق حتی بدون هماهنگی با مسئولان فوتبال برزیل رخ داد و در شرایطی بوده که کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی منعی برای حضور 4 بازیکن آلبی‌سلسته ندیده بود.

مطابق انتظار این حادثه واکنش‌هایی را به همراه داشت. مهمترین آنها مربوط به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است. این سازمان با انتشار توئیتی اعلام کرده که در روزهای آتی درباره حادثه رخ داده تصمیم‌گیری و حکم صادر خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال برزیل نیز با انتشار بیانیه‌ای بابت اتفاقات رخ داده عمیقاً ابراز تأسف و حرکت مسئولان سازمان بهداشت این کشور را زیر سؤال برده است. در بیانیه این سازمان آمده؛ اگرچه اجرای پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و لازم‌الاجرا است اما شیوه غیرمنتظره اجرای مقررات در حالی که امکان تحقق آن در ساعات و حتی روزهای قبل از بازی وجود داشت را مورد انتقاد قرار داده است. فدراسیون فوتبال برزیل در پایان از کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا خواسته که درباره این مسئله تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

در این بین بازیکنان تیم ملی آرژانتین که پس از ورود پلیس به زمین بازی به رختکن برگشتند، تا چند ساعت پس از تعلیق بازی در همان مکان باقی ماندند و ضمن توضیح خواستن بابت اتفاق رخ داده، تقاضای دریافت ضمانت برای بازگشت همه آنها به کشورشان را داشتند.

اتحادیه فوتبال آرژانتین نیز با انتشار بیانیه‌ای ادعای برزیلی‌ها مبنی بر جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط 4 بازیکن آلبی‌سلسته را تکذیب کرده است. کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین هم گفت: امروز یک منظره شرم‌آور را شاهد بودیم که چهار نفر سرزده وارد زمین بازی شدند. ناظر کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی از بازیکنان ما خواست که به رختکن بروند. او گفت در صورت مداخله هر فردی خارج از عوامل مسابقه، بازی باید تعلیق شود. ما هم به آرژانتین برمی‌گردیم و با یک پرواز چارتر بازیکنان‌مان را برمی‌گردانیم.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین هم در واکنش به اتفاق رخ داده به خبرنگاران گفت: دوست دارم که مردم آرژانتین درک کنند که به عنوان سرمربی تیم من باید از بازیکنانم دفاع کنم. بنابراین زمانی که افرادی تصمیم می‌گیرند که وارد زمین شوند و بازیکنان مرا دستگیر و آنها را دیپورت کنند، امکان ندارد اجازه چنین کار را بدهیم، چون آنها آنها هرگز به ما هشدار نداده بودند که این 4 نفر اجازه بازی کردن ندارند. ناظر کنفدراسیون به ما گفت که به رختکن برویم. در این ماجرا ما قربانی شدیم. ما می‌خواستیم بازی را انجام دهیم. برزیلی‌ها هم می‌خواستند بازی کنند. واقعاً‌ متأسفم. من دنبال مقصر نمی‌گردم. اتفاقی که افتاد ناراحت کننده است. هر اقدامی که می‌بایست انجام می‌شد، الان زمانش نبود. این بازی باید یک جشن فوتبالی می‌بود اما این‌گونه تمام شد. نمی‌دانم چه باید بگویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در کشور هم هم همچون سوابقی برای سایر جاها بوده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار