بازدید 5440

پیامک با موضوع مسدودی سیم کارت جعلی است

سامانه همیاب 24 نسبت به ارسال پیامک جعلی درخصوص مسدود سازی سیم کارت هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 05 September 2021

به گزارش برات نیوز، با توجه به بررسی های به عمل آمده اخیراً پیامکی مبنی بر اینکه "مشترک گرامی سیم کارت شما به سبب تخلف به زودی مسدود خواهد شد، برای جلوگیری ازمسدود سازی، از طریق نرم افزار همیاب24 پیگیری کنید" به برخی افراد ارسال شده است .

درادامه این پیامک نیز یک لینک جهت دانلود اپلیکیشن مذکور در ذیل این پیامک درج شده است.

براساس روابط عمومی سامانه همیاب 24، هموطنان عزیز باید هوشیار باشند و به هیچ وجه فریب این گونه پیامک‌ها را نخورند.

روابط عمومی این سامانه اعلام داشته که تنها  مرجع ثبت اطلاعات و اعلام سرقت کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت ، لپ تاب) در کشور سامانه همیاب 24 به آدرس https://hamyab24.ir در دسترس می باشد.

همچنین اپلیکیشن سامانه همیاب 24 تنها در مارکت های معتبر با نام همیاب 24 قابل دانلود می باشد، لذا هر پیامک و تبلیغاتی جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

براساس این گزارش، طبق اعلام رسمی پلیس فتا در سایت سایبرپلیس در چند روز اخیر پیامک‌‌هایی جعلی با سواستفاده از نام سامانه های کشوری برای عموم مردم ارسال شده است.

درهمین راستا، از همان ساعات‌ اولیه اطلاع‌رسانی در زمینه آگاه‌سازی عموم مردم انجام پذیرفته و روسای محترم پلیس فتا در استان‌های مختلف درباره این موضوع اطلاع‌رسانی‌هایی را انجام داده اند.

  اما با توجه به برخی بی‌دقتی‌ها در شیوه بازتاب برخی رسانه‌ها موجب القای نگرانی برای کاربران سامانه‌ همیاب 24  در کشور گردیده است.

در اخبار برخی از خبرگزاری ها از این سامانه به خطا به "عنوان اپلیکیشن جعلی یاد شده" که مرکز پشتیبانی سامانه را با هجمه وسیعی از تماس ها روبرو گرداند.

این درحالی است که همکاران ما در بخش پشتیبانی سامانه همیاب 24  هم اکنون در حال پاسخگویی به کاربران و رفع نگرانی احتمالی آنان می باشند.

براساس این گزارش، سامانه همیاب 24 از سال 1395 تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی در زمینه  اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال ( موبایل ،تبلت، لپ تاب...)  مفقودی و سرقتی در کشور به وجود آمده است.

 این سامانه تاکنون قدم های موثری در زمینه ردیابی کالاهای دیجیتال برداشته است و جزو شرکت های فناور پارک علم و فناوری خراسان رضوی می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس