بازدید 8362

نخست‌وزیر ژاپن از مقام خود کناره‌گیری می‌کند

نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه اعلام کرد که در انتخابات ماه سپتامبر حزب متبوع خود شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 03 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در مقام رهبر حزب متبوع خود در انتخابات ماه سپتامبر شرکت نخواهد کرد و بدینوسیله پایان دوره نخست وزیری خود را اعلام کرد.

گفتنی است، آقای سوگا درست یک سال پیش و در پی استعفای «شینزو آبه» از سمت نخست وزیری ژاپن جانشین وی شد.

اعلام خبر شوکه کننده این کناره گیری در حالی منتشر می‌شود که این روزها میزان محبوبیت آقای سوگا به پایین‌ترین میزان خود در یکسال اخیر رسیده است.

ژاپن که هنوز در وضعیت اضطراری قرار دارد، اکنون با بدترین موج ابتلا به کووید -۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند. این کشور با بیش از ۱.۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا شاهد روند کُند واکسیناسیون است.

در این میان، تصمیم مقامات ژاپن به میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در اوج پاندمی کرونا با انتقاد و مخالفت‌های فراوانی روبرو شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دبیرکل حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن که آقای سوگا ریاست آن را برعهده دارد، نوشت: «امروز در نشست هیأت رئیسه، آقای سوگا گفت که می‌خواهد تلاش‌هایش را بر تدابیر لازم جهت مقابله با کرونا متمرکز کند و در انتخابات برای کسب رهبری (حزب) شرکت نخواهد کرد».

وی در ادامه افزود: «صادقانه بگویم، غافلگیر شدم. این بسیار مایه تأسف است. وی بهترین اقدامات ممکن را انجام داد اما پس از تأملی دقیق تصمیم خود را گرفت».

گفتنی است که حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن قرار است در روز ۲۹ سپتامبر سال جاری انتخاباتی برای تعیین رئیس این حزب برگزار کند. پیش بینی می‌شود که برنده این رقابت به دلیل آنکه اکثریت کرسی‌های پارلمان در اختیار حزب لیبرال دموکراتیک است، نخست وزیر بعدی ژاپن باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار