بازدید 6453
۱

روحانیت و مسئولان باید مقید به مکارم اخلاق باشند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برای اینکه مردم در مسیر رفتارهای اسلامی قرار گیرند، در وهله اول روحانیت و مسوولان خود باید مقید به مکارم اخلاق باشند
کد خبر: ۱۰۷۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 03 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آیت الله رضا رمضانی پنج شنبه شب در آیین پایانی یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس در بستر فضای مجازی اظهارداشت: مساله اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه به تاکید قرآن به محاسن اخلاقی اشاره کرد و ادامه داد: محاسن اخلاقی افراد اگر برخواسته از دین اسلام باشد، می تواند به همه حوزه ها توجه داد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین به تاکید امام سجاد(ع) بر خودپنداری و خودسازی اشاره کرد و ادامه داد: انسان هم در حوزه اخلاق فردی، اخلاق اجتماعی و هم اخلاق الهی( ارتباط انسان با خدا) باید به اندازه ظرفیت خود به خودش بپردازد.

آیت الله رمضانی در این باره با اشاره به این جمله که اگر حوزه اخلاق و معنویت هم در حوزه فردی، اجتماعی و هم حوزه الهی مورد توجه انسان ها قرار بگیرد، ایجاد مسوولیت پذیری می شود و اگر شناخت انسان از خود به صورت صحیح به دست بیاید به خودیابی و خدایابی منجر می شود.

وی گفت: نکته های تربیتی از نکته های حساسی است که امام سجاد(ع) در مکارم الاخلاق بر توجه به آن توصیه کرده و برای اینکه رحمت الهی در جامعه بشری منتقل شود، ارتباطات های مسالمت آمیز انسان ها به ویژه از مسلمانان و مومنین زیبنده تر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد:مردم از روحانیت و مسوولان چنین توقعی دارند و برای اینکه مردم در مسیر رفتارهای اسلامی قرار بگیرند، روحانیت و مسوولان خود باید مقید به مکارم اخلاق باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
عسل را خورد و گفت شیرین است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی