بازدید 8384

حکم وزیر کشور برای انتصاب پانزدهمین شهردار تهران

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در حکمی «علیرضا زاکانی» را به عنوان پانزدهمین شهردار تهران منصوب کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 02 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع سانی وزارت کشور، در حکم «احمد وحیدی» برای انتصاب شهردار تهران خطاب به «علیرضا زاکانی» آمده است: به موجب این حکم و در اجرای صدر تبصره ۳ ذیل بند یک ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خردادماه ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن و براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران، جنابعالی را به سمت شهردار تهران منصوب می‌کنم.

وزیر کشور افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، شایسته است با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه ریزی دقیق، اهداف و سیاست‌های ذیل را محقق کنید.

وی در ادامه این حکم درباره اهداف و سیاست‌هایی تعیین شده برای شهرداری تهران عنوان کرد: پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نماد‌های دین و اخلاق، هویت بخشی به سیما و منظر شهر‌ها و استحکام بناها، رعایت ملاک‌های امانت، دینداری، کفایت و کارآمدی، شفافیت فرآیند‌ها و شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن از جمله اهداف تعیین شده است.

وحیدی، تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری را از دیگر اهداف تعیین شده برشمرد و گفت: رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری، توجه اساسی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان نیز برای اهداف شهردار تهران تعیین شده است.

وزیر کشور اهتمام جدی و مسوولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقاء فضای سبز شهری را از دیگر سیاست‌های تعیین شده برای زاکانی عنوان کرد و افزود: افزایش نشاط و فضیلت‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی، توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجار‌های اسلامی، تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی، جلب مشارکت‌های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات و همکاری متقابل با مسوولان ملی و محلی به منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد نیز در این اهداف و سیاست‌ها دیده شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی پس از روی کار آمدن شورای شهر ششم، در دومین جلسه پس از ارائه برنامه‌های خود، با حداکثر آرا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

براساس قانون، صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای فعالیت در این مسئولیت باید به تایید وزارت کشور نیز برسد تا وی بتواند بر سکان شهرداری در خیابان بهشت پایتخت تکیه بزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی