بازدید 10008
۲
لاوروف هشدار داد:

احتمال ربوده‌شدن ورزشکاران روس توسط آمریکا

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مورد امکان ربوده شدن ورزشکاران روس توسط آمریکا به بهانه استفاده از دارو‌های دوپینگی هشدار داد و چنین احتمالی را بعید ندانست.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 02 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴، لاوروف روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مقام‌های ورزشی و ورزشکاران استان سوردلوفسک روسیه گفت: من این احتمال را بعید نمی‌دانم همچنان که آمریکا تمام کسانی را که مشکوک به انجام اعمال خلاف در نقاط مختلف جهان می‌داند می‌رباید، در مورد ورزشکاران روس نیز چنین شیوه‌ای را بکار ببرد.

وی افزود: تمام اقدامات لازم را در سطح بین المللی برای حمایت حقوقی از ورزشکاران و مربیان روس و همه افرادی که برای آماده سازی تیم‌های ورزشی روسیه فعالیت می‌کنند، بکار می‌گیریم.

لاوروف گفت: تلاش می‌کنیم تا از هر گونه اعمال خودسرانه در مورد ورزشکاران روس ازجمله تصمیماتی که از سوی برخی کشور‌ها برای تحمیل نظر خود بر کل جهان گرفته می‌شود، جلوگیری کنیم.

در سال‌های اخیر، آمریکا و برخی متحدان این کشور بار‌ها ورزشکاران روس را به استفاده از دارو‌های ممنوع و دوپینگ متهم کرده اند و سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ «وادا»، هم شمار زیادی از ورزشکاران روس را به دلیل استفاده از دارو‌های ممنوعه از شرکت در مسابقات منع کرده و مدال‌های المپیک تعدادی از ورزشکاران روس را نیز از آن‌ها گرفته است.

مقام‌های روس در سال‌های اخیر بار‌ها از اقدامات غیرقانونی آمریکا در ربودن اتباع روس از کشور‌های دیگر و نیز حبس طولانی مدت شهروندان روس زندانی شده در آمریکا و بدرفتاری با آن‌ها متهم کرده و خواستار آزادی همه افراد ربوده شده ازسوی این کشور شده اند.

گریگوری لوکیانتسف نماینده وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دمکراسی به تازگی اعلام کرد که آدم ربایی آمریکا علیه اتباع روسیه ابعاد گسترده‌ای دارد و تاکنون به ۵۰ مورد رسیده است.

به گزارش ایرنا، لوکیانتسف که معاون اداره همکاری‌های انسانی و حقوق بشر وزارت خارجه روسیه است به ریانووستی گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۸ به ربودن اتباع روسیه در کشور‌های دیگر یا دستگیری آن‌ها توسط نهاد‌های امنیتی به منظور انتقال آن‌ها به آمریکا می‌پردازد.

مقام وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰ مورد ربودن اتباع روسیه یا دستگیری آن‌ها در کشور‌های دیگر به درخواست آمریکا گزارش شده است و این موارد همچنان در حال افزایش است.

لوکیانتسف با بیان اینکه زمانی که اتباع روس به آمریکا منتقل و در دادگاه حاضر می‌شوند، از سوی سازمان‌های امنیتی این کشور تحت فشار قرار می‌گیرند، افزود: مقام‌های آمریکایی تلاش می‌کنند تا اتباع روس را وادار به همکاری کنند و با آن‌ها توافق می‌کنند تا در ازای اعتراف به اتهامات ان‌ها را آزاد کنند.

به گفته این مقام روس، بسیاری از اتباع روسیه که در چنگال سیستم قضایی آمریکا گرفتار می‌شوند از پذیرفتن اتهام وارده خودداری می‌کنند، زیرا آن را بی اساس می‌خوانند.

نماینده وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دمکراسی همچنین از خودداری مقام‌های زندان آمریکا از ارائه خدمات پزشکی به اتباع روس بیمار و نیازمند کمک‌های درمانی به عنوان یک شیوه دیگر فشار بر زندانیان روس در آمریکا اشاره کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشر خواند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این مقامات روس صبح تا شب جز حرف مفت زدن کار دیگه ای بلد نیستن!
لاوروف از افعال معکوس استفاده کرده، میخواسته بگه نمیگذاریم پناهنده شوند!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل