بازدید 5386

باکو،‌ارمنستان‌را‌به‌طرح‌بیانیه‌های‌انتقام‌جویانه‌متهم‌کرد

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به تازگی ارمنستان را به طرح بیانیه‌ها و رفتار‌های انتقام جویانه متهم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 02 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، "لیلا عبدالله اوا " سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در واکنش به گقت وگوی اخیر " آرارات میرزویان " وزیر امور خارجه ارمنستان به خبرگزاری "ریا نووستی " روسیه، گفت: ارمنستان با طرح بیانیه و رفتار‌های انتقام جویانه نشان می‌دهد که این کشور هنوز آمادگی سیاست همسایگی بر اساس اصول حقوق بین الملل را ندارد.

وی با یادآوری اینکه جمهوری آذربایجان خواستار برقراری روابط عادی بر اساس موازین حقوق بین المللی است، افزود: میرزویان در این گفتگو همچنان موضع دولت ایروان مغایر با حقوق بین المللی و ادعا‌های ارضی علیه جمهوری آذربایجان را به نمایش گذاشته است.

به عقیده عبدالله اوا، وزیر امور خارجه ارمنستان با تحریک جدایی طلبی تهاجمی در سرزمین‌های جمهوری آذربایجان، به وضوح نشان می‌دهد که سیاست تجاوزگری را رها نکرده است.

وزیر امور خارجه ارمنستان در گفتگو با خبرگزاری " ریا نووستی " افزود که این کشور تحقق حقوق مردم آرتساخ (منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی جمهوری اذربایجان) در زمینه تعیین سرنوشت خود و حق زندگی آزادانه و شایسته در میهن خود را به طور پیگیرانه پیش خواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با یادآوری اینکه تمامیت ارضی خود را بر اساس الزام‌های حقوق بین المللی تامین کرده است و زمان اجرای توافق‌های حاصله فرا رسیده است، افزود: درک این واقعیات به نفع ارمنستان است.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های نظامی ۴۴ روزه سال گذشته توانست سرزمین‌های خود در قره باغ را آزاد کند.

این درگیری‌های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی