بازدید 40748
صدای پای کره‌ای‌ها به گوش می‌رسد

لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران بازمی‌گردند؟

در حالی که به گفته مسئولان وزارت صمت، احتیاجی به واردات لوازم خانگی نیست و در این صنعت با تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه به خودکفایی رسیده‌ایم، گمانه‌هایی از تلاش کره‌ای‌ها برای بازگشت به بازار ایران شنیده می‌شود؛ شرکت‌هایی که بدون در نظر گرفتن نیاز بازار ایران در پازل آمریکا بازی کردند.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 02 September 2021
لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران باز می‌گردند؟
به گزارش تابناک اقتصادی، صنعت لوازم خانگی ایران در سال‌های اخیر و به رغم محدودیت‌هایی که با آن دست به گریبان بود، به مرحله‌ای از سطح خودکفایی رسید که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده با توجه به وضعیت کنونی تولید، در بخش محصولات آماده لوازم خانگی نیازی به واردات نیست.

این خودکفایی، اما حاصل برنامه‌ریزی نبوده و پس از توفیق اجباری خروج شرکت‌های کره‌ای به دلیل تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده آمریکا به دست آمده است.

با خروج دو شرکت ال جی و سامسونگ از ایران، بستری برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد تا توانمندی‌های خود را در عرصه تولید لوازم خانگی به نمایش بگذارند و برای تأمین نیاز بازار داخل، تولیدات خود را افزایش دهند.

در این میان، متقاضیان لوازم خانگی که تا پیش از این، تنها به خرید محصولات کره‌ای عادت داشتند و محصولات ایرانی را قابل رقابت با محصولات کره‌ایی نمی‌دانستند، با بازاری مواجه شدند که تنوع محصولات آن نه تنها بیش از محصولات کره‌ای بود بلکه محصولات نیز حتی در مواردی با کیفیت بهتری نسبت به لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی تولید می‌شد.

آنچه با خروج سامسونگ و ال‌جی از کشور در ایران اتفاق افتاد، تحول بزرگی در صنعت لوازم خانگی بود که امروزه زمینه را برای رشد بیش از ۴۰ درصدی این صنعت فراهم کرد.

آمار‌ها چه می‌گویند؟

لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران باز می‌گردند؟

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هم اکنون ۵۰۰ واحد صنعتی بزرگ و متوسط تولید‌کننده لوازم خانگی با ظرفیت تولید ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه در کشور وجود دارد.

در سال ۹۶ میزان تولیدات لوازم خانگی در ایران طبق آمار وزارت صمت، معادل ده میلیون و ۹۲۷ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی بوده است که این رقم در سال ۹۷ و در پی نوسانات شدید ارزی با کاهش ۲ میلیون دستگاهی به ۸ میلیون و ۱۰ هزار دستگاه رسید. از سال ۹۷ که مصوبه ممنوعیت واردات ابلاغ شد، روند تولید لوازم خانگی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافت.
 
بنابراین، در سال ۹۸ میزان تولید لوازم خانگی با رشد ۷.۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۸ میلیون و ۶۹۳ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی رسید. در این راستا وزارت صمت، تولید یازده میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی را برای سال ۹۹ هدفگذاری کرد که طبق آمار ارائه شده در هشت ماهه سال ۹۹ معادل ۸ میلیون و ۵۹۴ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی بر اساس برنامه هدفگذاری شده، تولید شده است.

به عبارت دیگر در هشت ماه سال ۹۹ میانگین، ماهانه یک میلیون و ۷۴ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی تولید شده که اگر همین روند تا پایان سال ادامه داشته باشد، میزان تولید انواع لوازم خانگی تا پایان سال ۹۹ به بیش از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه رسیده است؛ در حالی که طبق آمار ارائه  شده از سوی مدیر کال صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان سال ۹۹ تولید انواع لوازم خانگی در مقایسه با سال ۹۷ رشد بیش از ۴۳ درصدی را تجربه کرده و به میزان ۱۵ میلیون و ۴۲۵ هزار دستگاه انواع لوازم خانگی رسیده است؛ رقمی که از میزان هدف‌گذاری شده برای سال ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه فراتر رفته است.

صدای پای کره‌ای‌ها به گوش می‌رسد

لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران باز می‌گردند؟

حالا پس از دو سال و با پا گرفتن نهال تولید در داخل کشور، زمزمه‌هایی از بازگشت شرکت‌های کره‌ای و به ویژه دو شرکت «ال‌جی» و «سامسونگ» به گوش می‌رسد؛ شرکت‌هایی که در بدترین شرایط ممکن، بدون در نظر گرفتن نیاز بازار ایران، یکباره از کشورمان خارج شدند و در پازل آمریکا بازی کردند. آن هم زمانی که تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند به خودکفایی دست پیدا کنند. البته این موضوع نافی رقابت نیست؛ اما حداقل کاری که می‌توان در حمایت از تولیدکنندگان انجام داد، ممنوعیت پنج ساله و کوتاه مدت برای قدرتمندتر شدن آنهاست؛ همان کاری که اغلب کشور‌ها با شرکت‌ها و صنایع مادر خود انجام دادند.

شرط و شروط آمریکا برای بازگشت کره‌ایی‌ها

سخنگوی انجمن صنفی لوازم خانگی ایران در مورد شایعات یا اخبار ورود دوباره محصولات این دو برند کره‌ای به ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی می‌گوید: آمریکا برای آزاد کردن بخشی از پول‌های ایران، مجوزی را به شرکت‌های کره‌ای داده که بر اساس آن این شرکت‌ها می‌توانند بدهی ایران را تنها از طریق واردات کالا به ایران پرداخت کنند. در این مجوز همچنین قید شده است، شرکت‌های جدید امکان صادرات محصولات خود به ایران را ندارند، بلکه همان شرکت‌های پیشین باید اقدام به صادرات محصولات خود به ایران کنند. آمریکا برای این مجوز نیز ضرب‌الاجل ۹۰ روزه تعیین کرده  است.

به گفته حمیدرضا غزنوی، این شروط نشان می‌دهد که برای ورود دوباره ال‌جی و سامسونگ به بازار ایران و دقیقا زمانی که ایران اعلام کرده در صنعت تولید لوازم خانگی به خودکفایی رسیده، طراحی دقیقی صورت گرفته است.

وی می‌افزاید: متاسفانه آمریکا به دنبال راهی برای شکستن استقامت ایران در بخش‌های مختلف است. صنعت لوازم خانگی به لطف خروج ال‌جی و سامسونگ از کشور، روی پای خود ایستاد و در سال ۹۹، در اوج تحریم‌ها و شرایطی که از نظر شیوع کرونا بر کشور حاکم بود، صنعت تولید لوازم خانگی رشد چشمگیری پیدا کرد؛ رقمی که در صنعت کشور بی‌سابقه و شگفت‌انگیز بوده است.

وی معتقد است که دشمنان ایران تلاش می‌کنند، با واردات دوباره لوازم خانگی کره‌ای، صنعت کشور را زمین‌گیر کنند و در این میان متاسفانه برخی از افراد و مسئولان نیز همسو با آن‌ها حرکت می‌کنند.

لابی‌گری‌های زیرپوستی

غزنوی با اشاره به عواقب بازگشت این دو برند و تبعات آن بر تولید داخل می‌گوید: بر پایه اطلاعات موثقی که در دست داریم، دو شرکت کره‌ای به ویژه سامسونگ در حال لابی‌گری برای بازگشت به ایران هستند و در این راستا نیز تمام تلاش خود را صرف تبلیغات به ویژه در حوزه فرهنگی کرده‌اند. این دو برند در حال حاضر، مشغول مقدمه‌چینی برای ورود دوباره به بازار ایران و به صورت کاملا زیرپوستی مشغول لابی با مسئولان و برخی چهره‌های فرهنگی هستند.

به گفته وی این نگرانی وجود دارد که در جریان لابی‌گری کره‌ای‌ها، افراد تاثیرگذار صنعت لوازم خانگی کشور، با این برند‌ها همسو شوند. در این صورت منافع تولیدکنندگان به خطر خواهد افتاد و نه تنها شعار سال محقق نمی‌شود، بلکه تولید لوازم خانگی در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرد.

غزنوی بر این باور است که اگر تولیدکنندگان ایرانی محصول بی‌کیفیت و بدون گارانتی تولید کنند، می‌توان دلیل موجهی برای ورود برند‌های خارجی به کشور داشت، اما در شرایطی که تولیدات لوازم خانگی ایران در حال حاضر به اروپا صادر می‌شود و قابل رقابت در بازار‌های جهانی است، ورود دوباره برند‌های خارجی، در واقع تیشه محکمی به ریشه تولید می‌زند.

راه‌اندازی کمپین «نه به واردات»


سخنگوی انجمن صنفی لوازم خانگی ایران می‌افزاید: متاسفانه هم اکنون حتی برخی فروشندگان لوازم خانگی اقدام به تخلیه مغازه خود کرده و آماده شده‌اند تا با رفع ممنوعیت واردات محصولات ال‌جی و سامسونگ، این محصولات را عرضه کنند.

به گفته وی، در این راستا فعالان صنعت لوازم خانگی و دلسوزان این صنعت، با راه‌اندازی کمپین «نه به واردات» سعی کرده‌اند تا در شرایطی که ما در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی رسیده‌ایم، مانعی بر سر راه واردات لوازم خانگی باشند. ما امیدواریم دولت سیزدهم با توجه به وضعیت حساس کنونی و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تحقق شعار سال، مانعی جدی بر سر واردات هدف‌دار محصولات کره‌ای به ایران باشد.


لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران باز می‌گردند؟

ورود کره‌ایی‌ها، صنعت ایران را زمین‌گیر می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به اینکه احتمال ورود دوباره محصولات کره‌ای به ایران دور از انتظار نیست، می‌گوید: امکان دارد اگر آمریکا وارد برجام شده و تحریم‌ها لغو شود، واردات محصولات کره‌ای نیز آزاد شود.

به گفته اکبر پازوکی، اکنون زمان واردات لوازم خانگی به ایران نیست، چون ما در چهار سال گذشته، در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم و لغو ممنوعیت واردات، تنها موجب زمین‌گیر شدن و ضربه زدن به تولید داخل می‌شود.

وی با اشاره به سوء مدیریت دولت دوازدهم و عدم حمایت از تولیدکنندگان می‌افزاید: متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم نه تنها از صنعت لوازم خانگی حمایت نکرد، بلکه هیچ گاه بهایی برای اتحادیه‌ها و فعالان صنف لوازم خانگی نیز قائل نبود. این در حالی است که برای واردات یک محصول یا یک کالا، اتحادیه‌ها و اصناف بهترین مرجع برای پاسخگویی به میزان نیاز بازار هستند تا بر اساس آن نوع و میزان واردات کالا مشخص شود.

وی بر این باور است، امروز صنایع کشور به جای واردات کالا، نیازمند ورود تکنولوژی و دانش فنی هستند؛ هرچند اکنون توانسته‌ایم در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی برسیم و از تخصص و توانمندی متخصصان ایرانی استفاده کنیم، با این حال خطوط تولید ما همچنان با تکنولوژی چند سال گذشته فعال است، در حالی که تکنولوژی در صنعت باید هر ساله به روز رسانی شود.

ضرورت ممانعت از ورود لوازم خانگی کره‌ای

پازوکی اضافه می‌کند: در چهار سال گذشته، متخصصان و نیروی کار جوان وارد صنعت شدند، دانشگاه‌ها، نخبگان خود را به کارخانه‌ها معرفی کردند و شرکت‌های دانش‌بنیان دست در دست صنایع گذاشتند تا امروز صنعت لوازم خانگی توانسته به جایگاه واقعی خود در کشور دست پیدا کند. حال اگر قرار باشد با واردات محصولات ال‌جی و سامسونگ، خللی در این روند ایجاد شود، وظیفه مردم و صنعتگران است که مانع تحقق اهداف دشمنان شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به نقاظ ضعف موجود در صنعت لوازم خانگی ادامه می‌دهد: نبود نقشه راه مشخص، سوء مدیریت یا مدیریت ناکارآمد و نبود زیرساخت‌های لازم موجب شده تا به رغم تلاش بی‌وقفه صنعتگران، این صنعت مسیر مشخص و چشم‌انداز روشنی نداشته باشد.

اگر قرار است خودکفایی در صنعت لوازم خانگی را حفظ کنیم و به صادرات و بازار‌های بین‌المللی بیندیشیم، در وهله نخست باید نقاط ضعف موجود را برطرف کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۵
بله در نبود رقابت با خارجی ها تولیدکنندگان داخلی اجناسشون را براحتی با هر قیمتی بخان عرضه میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
باید لوازم خانگی خارجی با قیمت مناسب هم وارد شود تا هم کیفیت تولید داخل بالا برود و هم قیمتها متعادل شود. اما به این کره ای ها نباید اعتماد کرد. اینها در سختترین موقعیت به مردم ایران خیانت کردند و حالا باید تاوان بدهند. نباید به راحتی بازار در اختیار آنها قرار بگیرد. از لوازم خانگی برندهای معتبر اروپایی وارد کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اگه ملت نخواهند این آشغال ها که به اسم تولید وطنی به ناف ملت بسته میشه بخرند باید کی را ببینن !!!
اگه لگن های ایرا خودرو را نخواهند باید چکار کنن؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
با این قیمت دلار مگر کسی میتواند بخرد؟؟؟
تفاخر مجدد عده ای
نباید وارد شود مگر اینکه دولتی ها برای جبران کسری بودجه وارد کنند
محمد جهانی - سایپا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
بهتره بگیم اجتاس بی کیفیت
رضا مدیاتک
| United States of America |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
انصافا شرکتهای داخلی هم محصولات خوبی تولید می کنند حتی یکی از برندهای مشهور چند محصول خود را به بازار داخلی نداده بلکه به شهرهای مرزی می فروشد و آنها با تغییر برند همان محصول را دوباره به مردم می فروشند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
این همه خیانت از کشور کره در اوج تحریم ها بس نبود و حالا اگر جنس ایرانی بخری که کارگر ایرانی اخراج نشود و به اسم رقابت خیانت کره ای ها را نادیده بگیرید دوباره آنها خیانت خواهند کرد بایست فهماند به کره ای ها که خیانت بهای سنگینی داره در ثانی قیمت کالاهای کره ای در بازار همجنان خیلی بالاست و آنها پول برندشان را می خورند نه کیفیت برترشان را
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
فعلا کاری به راست و دروغ بودن این خبر ندارم ولی شماها تا یکماه این خبر را توی بوق بزنید قول می دهم تمام محتکرین اجناس خودشان را از توی پستو حیاط خلوتها می ریزن تو بازار و قدری مردم را خوشحال می کنید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
فقط به شکل پرداخته اندوخبری از گارانتی های. درست و حسابی نیست؟؟؟ و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
ملت همیشه در صحنه اماده قروش کشور هستند به بهانه پایین بودن کیفیت محصولات ایرانی. ولی ژاپنی ها محصولات بی کیفیت خود را خریدند تا منجر به تولید بهترین محصولات در دنیا شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
متاسفم برای برخی تولید کنندگان داخلی که محصولات چینی رو با کمترین کیفیت بعنوان تولید داخل معرفی میکنن .چه اصراری دارید وقتی دانش تولید محصولی رو با قیمت مناسب ندارید به اصرار تولید داخل معرفی کنید.
برند صنام ایکس ویژن تی سی ال و ... همه از لوازم چینی بی کیفیت استفاده میکنن بعنوان محصول داخلی
مردم متوجه هستند چه چیزی میخرند ولی چاره ای ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
متاسفانه اکثر محصولات داخلی خانگی ، در حقیقت

مونتاز بی کیفیت قطعات نامرغوب چینی است

دقیقا همان اجحافی که در بازار خودرو به مردم میگردد
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
جالبه، عزیزانی که امریکا زندگی می کنند، اعتقاد و ایمان بیشتری بهمحصولات و ظرفیتهای داخلی ایران دارند تا عزیزانی که ایران هستند. چرا مردم داخل ایران فکر میکنند محصولای خارجی معجزه و بینظیرند؟؟،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
اجاق گاز فردار ایرانی خریدم بعد از 10 روز مدار بعضی از شعله ها خراب و فاقد جرقه است و در تولیدات جدید، گاورنر تنظیم فشار را حذف کرده اند در نبود رقابت ، تولید کننده ایرانی بر اساس خصلت ذاتی ایرانیها مشتری مدار نخواهد بود و مصرف کننده بازنده اصلی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
این قسمت متن بالا را بخوانید"شرکت‌هایی که در بدترین شرایط ممکن، بدون در نظر گرفتن نیاز بازار ایران، یکباره از کشورمان خارج شدند و در پازل آمریکا بازی کردند." آنچه گفته شده در مورد شرکتهی خارجی الجی و سامسونگ بوده ولی واقعیت دیگر این است که شرکت‌ها داخلی که در بدترین شرایط ممکن، بدون در نظر گرفتن نیاز و شرایط مصرف کنندگان داخلی قیمت های محصولات تولید داخل خود را حتی بیش از نرخ رشد دلار افزایش قیمت دادند و فضا را کسب سود مناسب دیدن چه انتظاری از حمایت مصرف کننده داخلی از تولیدات این شرکت ها دارند اگر شما در ان شرایط سخت گوشه چشمی به مصرفکننده داخلی داشتید حالا نیازی نبود که به فشار قانون و ... بخواهید جلو خرید محصولات خارجی توسط مصرف کننده داخلی را بگیرید شما انچه کاشته اید را درو خواهید کرد حمایت نکردید حمایت نخواهیم کردیک لباسشویی 2 میلیونی را 16 میلیون و یک یخچال 3 میلیونی را 27 میلیون قیمت داده اید
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
آقای ناشناس 17:06به نظرم درسته لگنه ولی منوشما موقعیکه برای خریدش صف میبندیم ازلگن بدترشو بهمون میدن جنس خارجی به مقدارکم فقط باید برای رقابت واردمملکت بشه ومردم ما هم باید توان اینو داشته باشن که ازمسئولین طلب کنند این اجناس باید کیفیت خوب داشته باشه وازهمه مهمترسازمان استاندارد باید کنترل کیفیت را به نحواحسن انجام بده ودرنتیجه هم تولید کننده وهم مصرف کننده راضی باشن وهمچنین ایجادشغل درمملکت میشه وازدولت آقای رئیسی جدا"خواهش میکنیم ازورود اجناس خارجی که باعث تعطیلی صنایع خودمون میشه جلوگیری کنند وازطرف دیگه ازطریق سازمان استانداردیا هرسازمانی کیفیت تولید جنس داخلی را کنترل کنند
خودش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
آقای ازقدی یه سخنرانی خوبی داره که غربیها یه اندیشه ای به جهان سومیهاتلقین کرده اند که عرضه هیچکاری را ندارند من تویه اداره دولتی کارمیکنم موقعیکه همکارم میگه ما استعداد تولید آفتابه ولگن رانداریم یعنی خیلی ببخشین خود کم بین ،دراینصورت چه انتظاری ازدلال وآقازاده هاوتاجراداریم که دنبال فرصت هستندبا القاءاین فکر جنس خارجی حتی بی کیفیتش را هم واردمملکت کنندو جیب خودشونوپرکنند ودرنهایت صنایع داخلی ورشکست وبیچاره کارگران وکارمندان همون کارخانجات بیکارمیشوندپس اول باید این اندیشه راداشته باشیم که ما میتونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
متاسفانه بعضی از لوازم خانگی مثل لباسشویی یا مارکایی اومده تا بحال نشنیدیم اگر سال بعد شرکت کلا یه محصول دیگه تولید کرد به دلیل نبود قطعات باید بندازی دور

من باید جیزیه بخرم اینقدر مارک های متفرقه هستن که ادم فک میکنه این شرکتا دوروزه ایجاد شدن و سال بعد نیستن ادم شک میکنه و با دلهره خرید میکنه
بنده هم قبلا فکر می کردم خوب است خارجی ها از صنعت لوازم خانگی بروند. ولی متاسفانه با رفتن آنها، تولید کنندگان داخلی تا توانستند سوء استفاده کردند.
رفتن خارجی ها از بازار لوازم خانگی باعث می شود تولیدکنندگان داخلی به ایران خودرو و سایپاهای دیگری تبدیل شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
تکنولوژی و برند کالای خانگی از کشورهای اروپایی وارد کنید مثل محصولات کشور آلمان تا رقابت ایجاد شود و بهترین کیفیت مردم خریداری کنندمطمئن باشید مردم در صورت کیفیت مطلوب و قیمت هم از کالای ایرانی حمایت خواهند کرد
یاد آور میشوم در کشور ما تحت هر شرایطی بازار باید رقابتی شود تا بهترین محصول تولید شود
مثل شرکت دوخودرو سازی ایران خودرو و سایپا که صنعت خودرو را انحصاری کردند و به هر قیمتی ارابه هاشون به خلق الله غالب میکنند
دور این دو برند کشور کره خط بکشید یادمان نرفته به ما خیانت کردند و از پشت خنجر زدند
شبلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
با سلام.
نویسنده محترم مقاله! و روسای بالاتر! کامنتها را میخوانید؟ جو حاکم را متوجه میشوید؟ این قلم را به هر بهایی به مافیای سرمایه داری نفروشید!!! مردم را عصبی نکنید. نهایت سوء استفاده( بجای حسن استفاده) از خروج برندهای خارجی، توسط مافیای سرمایه داری، از مردم و در هر زمینه ای انجام میپذیرد.اجناس بنجل ایرانی، نه با نرخ افزایش قیمت دلار، بلکه با افرایشی افسار گریخته به مردم عرضه شده است. اما بعد از گذر از پیچی، دوباره آمارگیری برای شیوه جدید دوشیدن مردم، توسط قلم به دستان بیخبر(اگر نگویم خود فروخته) از سر گرفته میشود.... با این مقاله چه آماری برای مافیای سرمایه داری میگیرید؟ بررسی میکنید جو حاکم چقدر برای واردات آماده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
اجاق گاز ایرانی صفحه ای دیجیتال خریدم یک ماه بعد تایمر ان سوخت و با هزینه خودم تعویض شد دو بار پس از مدتی خراب شد و مجبور شدم تایمر را قطع کنم این است هزینه های چند برابری که از جیب مصرف کنند پرداخت می شود پول کالای با کیفیت خارجی می گیرند و در نهایت هزینه تعمیر و نگهداری بر عهد خودت هست در نهایت باید از اجاق گاز عهد بوق استفاده کنید چون هیچ یک از ابشن های ان کار نمی کند
آقا اگه کیفیت محصولات ایرانی و قیمت تمام شده متناسب با این کیفیت اینقدر خوبه. خب چرا صادرشون نمی کنید؟؟؟

قیمت کارگر که مفته، قیمت مواد اولیه هم که مفته. پس حتما پول و سود خوبی در صادرات این محصولات با کیفیت وجود داره. بسم الله !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
با اینکه دستمزد کارگر و مواد اولیه و انرژی به گفته مسئولان در ایران خیلی ارزان است من نمیدونم چرا قیمت نهایی محصولات اینها از محصولات بسیار با کیفیت خارجی گرانتر است؟؟؟ شما میدانید چرا؟
ولی مشکل این است که تولید کنندگان داخلی بدون داشتن رقیب در کیفیت و قیمت کالاهای بی کیفیت را با قیمت بسیار گزاف به مردم تحمیل میکنند و به این ترتیب قطعا از آندن شرکتهای کره ای ممانعت مینمایند. یک یخچال دویست هزارتومانی الان بالی پنج میلیون قیمت دارد و واقعا بی کیفیت نیز هست.
دقیقا کدوم برندها منظورتونه؟!!!! همون چینی هایی که در قالب تولید داخل میدن بخورد مردم؟!!!!!
از ورود سرمایه گذاران خارجی باید استقبال کرد. چون به معنای شکستن تحریم هاست. دیگر این که کالاهای سامسونگ و ال جی، به جای این که با قاچاق وارد کشور بشوند، به صورت رسمی وارد می شوند. به علاوه باید از این شرکت ها خواست که کارخانه تولیدی خود را در ایران دایر کنند و از ایران برای صادرات به کشورهای منطقه استفاده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
آفرین. بهترین نظر این بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اگر کره ای ها حاضر شدند در ابران کارخانه احداث کنند حاضریم ار پول بلوکه کرده توسط دولت مردورشان را به این کار اختصاص دهیم
محصولات گران و بي كيفيت ايراني كه روز به روز گران ميشن ،و مصرف كننده بد بخت كه از سر ناچاري مجبور به خريد انهاست ، پس چه كسي قراره از حقوق مصرف كننده دفاع كنه ؟
همه اش ناله! یه صنعت خودروسازی دیگه تو این کشور درست کنید. برای همین است که پیشرفت نمی کنیم و آخرش مردم چوب این حمایت ها را می خورند
اول از همه بگویم بنده طرفدار تولید داخل هستم اما ، کدام کیفیت؟ تعداد زیادی از تولید کنندگان ایرانی بدون توجه به کیفیت، تنها به تولید فکر میکنند، یک سر به سایت فروش اینترنتی معروف بزنید و در مورد جارو برقی ها نظرات را بخوانید، ببینید مصرف کنندگان چه میگویند. از سر اجبار خرید صورت میگیرد، واقع بین باشیم. یکسری قطعات را از خارج وارد کرده و در داخل سرهم میکنند و به اسم تولید داخل میفروشند.
گمرکیش رو هم صفر کنید. بزارید مردم درست زندگی کنند
توان رقابت ندارید ببندید کارخانه هایتان را
هم وام میگیرد. هم ارز دولتی. هم کارگر مفت . بعد جنسی که عرضه میکنید ۱۰ درصد با جنسی که ۱۰ هزار کیلومتر با کشتی و توی کانتینر با گمرکی و جریمه اومده تو بازار نه توان رقابت داره و نه کیفیتش و مصرف برقش
طلبکار هم هستید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
دایی ناصر خشته، انگلیس ایجوریه که می گی؟ ؟
چیزی به اسم خودکفایی نداریم بلکه خوداتکایی دارم ، ضمنا با بستن مرز ها و ممنوعیت ها نمی توان صادراتی انجام داد
تولید زیا د و بدون کیفیت و با قیمت بالاتر از اجناس خارجی دقیقا مثل پراید، حالام که میخوان با کارت اعتباری 30 میلیونی به اسم قرض الحسنه ولی 4 درصد سود_صاحب یک رانت بزرگ بشن. لوازم خانگی خارجی 20 سال کار میکنه ولی داخلی 3 تا 5 سال بره هنر کرده بخصوص یخچال و تلویزیونش. فقط لباسشویی و اجاق گاز که قطعات خارجی دارن خوبن
مشکل نداره
اجازه بدین بیان ولی:
اول اون دزدی پنج میلیارد دلاری که تو حق گمرکی نداده بودن رو بدن بیاد، اون هم نقدی نه واگذار کنن به آینده
بعد هم حق گمرکی درست و حسابی براشون بذارین، (تا یه مدت خاص البته)، که اگه دوباره از این نامردی ها کردن، (که البته قطعا تکرار میشه)، خیلی ضرر نکنیم.
سازندگان لوازم خانگی ایرانی فرصت برای تثبیت و نشان دادن خودش رو داشت.
توی زمان تحریم ها، نه تنها کنار مردم مردم نیایستدند، بلکه با بالا بردن قیمت اجناسشون، باعث بدبختی مردم شدن.
تشریف ببرید داخل بازار، عجیبه که قیمت لوازم خانگی ایرانی با خارجی تقربیا برابره.
یعنی لوازم خانگی هم بشه خودروی ملی ؟!
الان کیفیت لوازم خانگی خیلی بالاست یا فقط قیمتهاش دائم داره بالا میره ؟!
وقتی رقابت نباشه باید خودروی نیبم قرن پیش را به قیمت خودروی روز دنیا بخری !
صدای پای آقا زاده هاست
من نیدونم تتبناک چرا سنگ این کارخونه های بنجل ایرانی رو به ینه میزنه.
ما از این کارخانجان سازنده ایرانی، بعلاوه ایران خودرو و سایپا بدبختی زیادی کشیدیم.
گل بگیرید در این کارخونه هاب بنجل رو.
خوش خبر باشید. امیدوارم این دو تا شرکت دوست داشتنی هر چه زودتر قبول کنند که به بازار ایران برگردن بلکه از این لوازم خانگی بی کیفیت و گران ایرانی مردم خلاص بشن. هرچند که اینها هم ایرانی نیست و بالای 95 درصد قطعات از تولید کننده های متفرقه چینی خریداری میشه و میاد و اینجا سر هم میشه و به اسم کالای ایرانی با قیمت های غیر منطقی میکنن تو پاچه ملت بزرگوار!
داخلی به چه بهایی؟
آزاد کردن واردات لوازم خانگی اوج بی مسولیتی مدیران کشور خواهد بود. صنعت لوازم خانگی در کشور تازه پا گرفته و نیازمند حمایت است نه واردات. اگر موضوع رقابت مطرح است می توان از تولیدکنندگان اروپایی استفاده کرد. کره ای ها ایران را در موقع نیاز تنها گذاشتند دلیلی برای بازگشت دوباره آنها وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
اگر تولید داخل است چرا قیمت محصولات تولید داخل افزایش قیمت حتی بیشتر از رشد قیمت دلار داشته اند
شرکت های ایرانی در مدتی که ال جی و سامسونگ غایب بودند به شدت از وضعیت پیش اومده سو استفاده کردند و خون مردم رو تو شیشه کردن. یخچال ایرانی میخری صدای هلی کوپتر میده. جاروبرقیشو میخری بعد 6 ماه دیگه یه تار مو رو هم به زحمت از رو زمین بلند میکنه. تلویزیون تولید داخل میخری بعد یک سال تصویر کدر و مات میشه.
اختراع دوباره چرخ اشتباه بزرگی است که بدبختانه مسئولان ایران از آن حمایت میکنند

چه لزومی داره دوباره چرخ را اختراع کنید
خط مونتاژ وارد کنید بعدش کم کم تولید کننده میشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
اگر اشتباه چرا صدتا زبان برنامه ندیسی در امریکا ساخته شده
اگه هوشمندانه ونه متعصبانه از لوازم خانگی حمایت نشه،بنده اخیرا یخچال وفریزر وماشین ظرفشویی خریدم انصافا کیفیت وطراحی خوبی دارند ،البته حمایت ابدی نباید باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
اخیرا خریدی. بعد از یکی دو سال همین حرفتو دوبار تکرار کنی انشاالله
مصرف گننده باید بین کالای داخلی و حارجی حق انتحاب داشته باشه.اسیر که نگرفتین
خود کفایی در تولید؟
شاید مثل پراید و پژو میخواید پدر مردم رو در بیارید با لوازم خانگی های که به درد اشغالی میخوره؟ بسه دیگه شما رو به تولید و اشتغال ؟
ایجاد انحصار برای صنایع لوازم خانگی ایرانی به بهانه خودکفایی نتیجه‌ای به جز تنزل کیفیت و گران شدن بدون دلیل لوازم خانگی ندارد و این صنعت هم شبیه خودروسازی خواهد شد . اخه کی گفته که به بهانه ساخت در داخل ورود لوازم خارجی ممنوع باید بشه که اگه این روش موفقیت امیز بود که تمام کشورهای اینکار رو میکردند. چرا ما فکر میکنیم باید در همه صنایع خود کفا بشیم ؟ خودکفایی زمانی مثبت هست که با وجود رقبای خارجی باز هم سود اور باشه نه اینکه رقبا را به زور قانون از صحنه خارج کنیم و هر بلایی میخواهیم سر بازار بیاریم . کدام کشور اروپایی یا امریکایی یا روسیه و چین ..کدام یک از این کشورها به بهانه خودکفایی ورود کالای همسان را منع کرده‌اند؟ هیچکدام......اشتباهی که در خودرو سازی را کردیم تکرار نکنیم و به مردم حق انتخاب بدهیم و با اینکار صنایع خود را مجبور به ساخت با کیفیت کالا بکنیم تا بتوانند رقابت کنند ، ضمن اینکه هیچ دلیل عقلانی وجود ندارد که در همه زمینه ها خودکفا باشیم. گاهی تمرکز بر روی کالاهایی که به لحاظ مختلف ساخت آن در داخل توجیه دارد و اجازه ورود به کالاهای دیگر هوشمندانه است . همان کاری که همه کشورها میکنند .
واردات خودرو را ممنوع کردید تا ایرانخودرو و سایپا پیشرفت کنند؟ آیا پیشرفت کردند؟ در افزایش قیمت ها بله، در کیفیت نه!
لطفا نسخه شکست خورده صنعت خودرو را به صنعت لوازم خانگی تعمیم ندهید
باید برگردند تا رقابت باشد نه اینکه مثل خودرو سازی آشغال های داخلی بدند بزور دست ملت!
کدوم صنعت داخلی ؟!! خون مردم کردین تو شیشه یه مشت کالا مونتاژ چین آشغالی با قیمت بیشتر از باکیفیت خارجی به خورد مردم بدبخت مبدبن اتفاقا مافیا و انحصار و لابی گری تو اجناس مثلا !! ساخت ایران بیداد میکنه
وقتی تولیدات داخلی در شرایط بحرانی با کاهش کیفیت افزایش قیمتی بسیار بیشتر از تولیدات خارجی دارند حمایت از چنین تولیداتی ظلم به مصرف کننده است
شمایی که این مطلب را نوشتی؟ یخچال و فریزر و تلویزیون خانه ات ساخت ایران است؟؟؟؟؟ ما هنوز نتوانسته ایم فریزر بدون برفک درست کنیم. کلاس مصرف انرژی محصولات داخلی چیست؟ البته منظور از این نوشته موافقت با برگشت کره جنوبی به بازار محصولات برقی خانگی نیست ولی محصولات داخلی هم کیفیت چندانی ندارند و بیشتر در حد همان پراید وطنی هستند. تولید کننده ایرانی در صورت انحصار ، هیچ حرکتی در جهت بهبود محصول نکرده و همان تولید چهل سال پیش را قالب خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
گل گفتی.
تا دلار مفت بود واردات آزاد خارجیش رو خرید .
چه تولید؟؟ سرهم کردن قطعات درجه سه چینی....با قیمت بسیار بالا...
عمر و دوام لوازم خانگی مهم است...کسی را ندیده ام که از کیفیت و دوام جس کره ای شکایت داشته باشد.
.
به اندازه بدهی به جای لوازم خانگی خودرو از کره جنوبی وارد کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
دقیقادرست
صنعت خودرو سازی کره را وارد کنید
لوازم خانگی از کشورهای اروپایی
فقط باید رقابت بین داخلی هارو بیشتر کرد. صنعت لوازم خانگی یه صنعت زنده است و الان حتی با واردات از کره هم می تونه رقابت داشته باشه . ولی بهتره که به داخلی ها بها داد و رقابت بین اونهارو بیشتر کرد
کیفیت این داخلی ها چطوره؟ مثل اینکه همه میخواهتد تجربه خودروسازان را داشته باشند(جنس بی کیفیت و ادعای زیاد و قیمیت بالا)
سلام و عرض ادب
لازم است بعرض مسئولین محترم برسانم که اعتماد یک طرفه به تولید کنندگان داخلی فاجعه بار است .در این مدت کم بلا و مصیبت سر مردم نیاوردند. تمام محصولات را چند برابر فروختند ، احتکار کردند ، به کارگر ها حقوق ندادند و... چطور همش از اونها حمایت می کنید اکثر آنها کلاهبردار اقتصادی هستند خیلی هاشون وام هایی بسیار کلان گرفتند یک سوله ای درست کردند و و پول های هنگفت را بردن سمت زمین ، طلا- سکه - دلار
بخدا می شناسم که می گم یارو اومده یه زمین گرفته سوله زده وام سنگین گرفته و چند تا کارگر گذاشته شده تولید کننده این همه مدافع تولید کننده داخلی هستید باز یسری بعنوان تولید کننده که از همه به اصطلاح زرنگ تر که من می گم بی انصاف و سود جووارد گود می شن و پول یا مفت
تولید کننده های داخلی چطور قابلیت دفاع دارند که در هر شهری ثروتشان به اندازه ی است که به راحتی یک شهر را می خرند و پول ها خرج در سفر های خارجی و ... می کنند اما موقع حقوق به کارگر همیشه طفره میرند بخدا دیدم که می گم
یه نفر می شناسم مه سنگ های کنار رودخانه راجمع می کرد و می فروخت با پارتی و بازی یه معدن در شمال کشور گرفته به کارگرهاش حقوق سر موعد نمی ده اما همه درآمدشو خرج خوشگذرانی و ساخت کاخ می کنه و منابع طبیعی که حق همه مردم ایرانه را به باد می ده
مخلص کلام بگذارید در رقابت باز باشه هر که با کیفیت تر و قیمت مناسب داده مردم بخرند والله اینها تولید کننده با انصافی نیستند نمونه هاشو که سالهای سال داریم به اصطلاح صنعت فشل خودرو سازی هست ترا خدا بسه دیگه حیف این همه منابع و فولاد و.. که حیف خودرو های داخلی می شه واردات آزاد - رقابت سالم = آسیش مردم
اگر واقعا اقتصاد دان باشین باید مانع ورود کره ای بشین حداقل باید پنج سال به شرکتهای داخلی فرصت داد تا خودشون پیدا کنن مردم هم در نبود ال جی و سامسونگ هیچ ضربه ای نمیخورن،در ثانی اگر قرار روزی واردات بشرط رقابت محصولات داخلی آزاد بشه بنظر من نباید این مجور شامل محصولات کره ای بشه باید بدانن همکاری با آمریکا تو تحریم براشون هزینه داره
"تنوع محصولات آن نه تنها بیش از محصولات کره‌ای بود بلکه محصولات نیز حتی در مواردی با کیفیت بهتری نسبت به لوازم خانگی سامسونگ و ال‌جی تولید می‌شد."
"در شرایطی که تولیدات لوازم خانگی ایران در حال حاضر به اروپا صادر می‌شود."
اما با این حال خطوط تولید ما همچنان با تکنولوژی چند سال گذشته فعال است در حالی که تکنولوژی در صنعت باید هر ساله به روز رسانی شود.


جملات اول و دوم را با جمله سوم مقایسه کنید در تناقض با هم هستند! اگر تولیدات ما به اروپا صادر می شود یعنی کیفیت بالایی دارد پس نباید بترسید! اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است کیفیت محصولات داخلی با محصولات خارجی قابل مقایسه نیست. نمونه بارز آن انحصار در صنعت خودرو است و امروز با محصولاتی مواجهیم که با هزینه یک خودروی لوکس و با کیفیت اروپایی، ژاپنی و یا کره ایی یک خودرو بی اندازه بی کیفیت داخلی می خریم.
وقتی کیفیت ساخت بعضی لوازم ایرانی بالاست مردم روی خوش یه محصولات مشابه خارجی نشان نمیدهند.ولی برعکس بعضی لوازم مثل تلوزیون ویخچال کیفیت پائین دارن مردم به سمت لوازم خارجی علاقه نشان میدهند
"اگر قرار است خودکفایی در صنعت لوازم خانگی را حفظ کنیم و به صادرات و بازار‌های بین‌المللی بیاندیشیم" اتفاقا اول باید واردات آزاد بشه تا رقابت سالم شکل بگیره، نه مثل خودروسازی و اون لگن هایی که به اسم ماشین به مردم میندازید.
کدوم صنعت لوازم خانگی ؟؟ چقدر صادرات داشتید ؟ چرا با انحصار پدر مردم را درمیاورید ؟؟ صنایع خانگی هم مانند خودروساری مشغول اتلاف انرژی و مواد اولیه و تولید اجناس غیر استاندارد ..اگر یه دونه یخچال یا گازتان را توانستید به اتحادیه اروپا صادر کنید اسمش را بگذارید تولید ؟ چرا به بهانه خودکفایی مردم را از تکنولوژی روز محروم میکنید ؟ ملت حق دارند بابت پولی که خرج میکنند اجناس با کیفیت بدست بیاورند ....
واقعا یخچال آشغال ساید داخلی با 50 میلیون تومان قیمت با برندهای خارجی قابل مقایسه است؟ درکی از قیمت ها دارید که می گید تولید کننده موفق داخلی؟ 50 میلیون تومان بخچال؟؟؟ معلومه اگر هرکسی در سایه رانت ممنوعیت کالا هر آشغالی را به 5، 6 برابر فیمت واقعی بفروشد موفق می شود....
لباسشویی ایرانی(چینی مونتاژ) رو دارن به قیمت سامسونگ میفروشن!! انحصاری کردن صنایع اون ها رو به زوال می بره نمونه صنعت فشل خودرو انحصاری در ایران
اگر صنایع داخلی رقیب خارجی نداشته باشند. بازار از رقابت خارج میشه. مانند بازار خودرو داخلی که چون رقیب ندارند هر اشغالی را به هر قیمتی به مردم میدند.
چه لابی گری
برو اگه راست میگی جنس ایرانی بگیر بعد حرف بزن
۱۰ تومن دادم برا تلویزیون دو هفته کار نکرد
بهترین ماشین ظرفشویی همه جای دنیا ۵۰۰ دلاره
با دلار ۲۳ تومن که به تولیدکننده میدن میشه ۱۱ میلیون با این انرژی ارزون نیروی کار ارزون برو ببین بنجل ترین ماشین ظرفشویی ایرونی چند
الان لابی ها دس به کار شدن تا لوازم خانگی رو مثل خودرو انحصاری کنن، مگر خودرو سازی رو قرار نبود 5 سال انحصاری باشه ، بعد 35 سال باز انحصاریه
قطعات همه مونتاژ هستش چه خودکفایی،
چگونه است برای خودکفایی خودرو ۵۰ سال عملا از این صنعت حمایت شد ولی برای محصولات خانگی اراده بر حمایت نیست؟ آن هم برای ورود شرکت هایی که در زمین دشمن بازی کردند
پاسخ ها
رسول
| United States of America |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
چگونه است شرکت های داخلی نهایت سو استفاده رو از وضعیت موجود کردند و خیانت کردند و محصولی رو که یک میلیون هزینه نداشته به سه میلیون می فروشند و همین محصولات ال جی با کلی دردسر و قاچاق میاد باز از این مونتازهای چینی که به اسم تولید داخل میفروشند ارزانتر درمیاد.چیزی به اسن تولید داخل نداریم همه چینی هستند چطور در عرض یکسال اینهمه شرکت تولید کننده لوازم خانگی شدند .چطور خیلی از تولیدات به اسم داخلی از مرزها بصورت قاچاق میاد مگر تولید داخل نیستند؟>
دیگه روحانی هم رفته ببینیم چه میکنن حاکمان جدید
همانند صنعت خودرو به بهانه تولید داخل، امنیت و رفاه و همه چی مردم را بباد دادید والان صنعت لوازم خانگی.
اگر تولیدات ما در زمان تحریم با قیمت های نجومی نبودند میشد گفت صنعت مردمی ولی مردم جز تورم و قیمت بالا چیزی ندیدند.
این حق هر شهروندیه که با پولی که داره بهترین کالا و خدمات رو دریافت کنه ، میخواد خارجی باشه یا ایرانی ... بنابرین بهتره برای ایجاد رقابت و بالا بردن توان تولید داخل به همراه کیفیت درباره ورود سامسونگ و الجی افراط و تفریط نشه و شرط ورود محصولات سامسونگ و الجی آوردن تکنولوژی و زیرساخت های فنی تو کشور باشه
انرژی ریالی و کارگر ریالی و فروش دلاری و طلبکاری نوبره
کدوم خودکفایی؟ کدوم تولید داخل؟ موتورش از چین میاد! برد از تایوان! شاید 10 میلیون بسازیم اما نباید مصرف کننده رو از تولیدات دیگر برندها محروم کنیم.نباید انحصار بوجود بیاریم که آفته! خدا کنه از همه برندهای دنیا کالا وارد بشه و خود مصرف کننده انتخاب کنه چی بخره.
کدوم خودکفایی؟ کدوم تولید داخل؟ موتورش از چین میاد! برد از تایوان! شاید 10 میلیون بسازیم اما نباید مصرف کننده رو از تولیدات دیگر برندها محروم کنیم.نباید انحصار بوجود بیاریم که آفته! خدا کنه از همه برندهای دنیا کالا وارد بشه و خود مصرف کننده انتخاب کنه چی بخره.
حتما باید بیاید بیاید رقابت باشد
با حذف رقایت، شرکت های داخلی هر قیمتی که بخوان میذارن، هنوز از فاجعه خودروسازی درس نگرفتید ؟
ای آقایان مسئول ، ای آقایان تولید کننده ما دوست نداریم خارجی ها بیایند ، باشه فقط شما باشید ولی لااقل به فکر کیفیت و قیمت محصولات هم باشید ، تا می بینید مردم مجبور هستند بخرند هر روز یک قطعه از اون رو می زنند
و جزو ابشن میذارید مثل زه بغل پراید !!!!!!!!!!!!!!!
بابا بس است دیگر
مگر ما کمپرسور با کیفیت یخچال و فریزر تولید میکنیم؟ مگر قطعات الکترونیکی و بردهای کنترل لوازم را از چین وارد نمیکنیم؟!
بهتر است سامسونگ ویا هر شرکت دیگری را برای ورود ملزم به سرمایه گذاری و تولید در داخل کشور بکنند تا اولا انتقال تکنولوژی صورت پذیرد و ثانیا با هر بهانه کوچکی نتوانند جمع کنند و بروند.
اين توليد كننده ها كه قيمت لوازم خانگي اروپايي در قلب اروپا به مردم تحميل ميكنند معتقدند جنسشون از اين دو تا برند بهتره پس مشكلي نيست آقا صادر كنيد اگر ميتونيد صادر كنيد كشورهاي جنگ زده فقير هم خريدشون از شما اندازه فروش يك مغازه تو جمهوري نيست!
... سامسونگ وال جی باتوهین به مردم ایران خودخواسته رفتند الان جایی درایران ندارند ونباید برگردند
وجود شرکتهای معتبر امتیاز بزرگی است. 40سال انحصار نتوانست صنعت ایران را متحول کند .در رقابت اگردانا باشیم می مانیم اگرناتوان باشیم حذف می شویم .دراینصورت اگرحذف شویم بهتراست.کشور نیاز به محصولات کیفی دارد .مردم حق دارند لذت ببرند نه از محصولات تحمیلی داخلی زجربکشند
صنعت لوازم خانگی خخخخخخ کدام صنعت ؟ وارادات از چین و اسمبل و سرهمبندی در ایران و فروش کالای با کیفیت پایین و قیمت گزاف به مردم صنعت است؟ تا وقتی که بر روی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نشود صنعتی نخواهیم داشت چینی ها ظاهر محصولات خانگی بوش و سامسونگ و ال جی را کپی می کنند و به اسم تولید ایرانی عده ای به مردم می فروشد کدام پنل تلویزیون در ایران تولید می شود به ما اطلاع بدهید تا ما هم متوجه بشویم تلویزیون از نظر کیفیت رنگ و ساخت یک ریال نمی ارزد قیمت بالای 20 میلیون به مردم عرضه می شود حداقل اگر 20 میلیون میدهیم کالای با کیفیت بخریم و مونتاژ کاران داخلی هم متوجه شوند نمی تواند به کلاه گذاشتن بر سر مردم ادامه دهند...
آقا ما باید کی رو ببینیم که شماها برای ما تصمیم نگیرید ؟؟؟ ما جنس ایرانی نمی خواهییم و نمی خریم جمع کنید این بساط صنعت بی کیفیتی و بی خاصیتتون رو ؟
وضعیت لوازم خانگی بی شباهت به بازار خودرو و سایر بازارها نیست با وجود انحصار برندهای بی کیفیت داخلی مردم یا باید مهاجرت کنند یا باید با همین جی پلاس و ایکس ویژن بی کیفیت بسازند
چهل ساله گول این حرف ها را خورده ایم و کلاه گشادی سرومن رفته. به شرطی ما راحتیم با نیامدن خارجی که (از تولید داخلی ذبح نشویم و قتل عالم نشویم) این تولید داخلی ها ما را به سلّابه کشانده اند و به دار آویخته اند این چه افتخاری داره . ول کن بینیم بابا چه تولید داخلی!!!!!!
منظورتون كدوم صنعت لوازم خانگي ست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
جو گير شديد ها....................
کدام تولید قطعات تماما چینی و تنها در ایران سر هم میشوند خودمان را گول نزنیم تولید با مونتاژ تفاوت دارلطفا رقابت ایجاد کنید تا کیفیت بالا رود و الا سرنوشت خودرو مونتاژ داخلی و بی کیفیت و تاریخ مصرف گذشته در انتظار مردم است
سامسونگ هزار در صد
نمونه خرید از محصول ایرانی: سال 97 یخچال بدون برفک از مارک ایرانی که تو مشهد تولید میشه گرفتم برا پدرم : شکستن چند باره دستگیره در، وجود نقص در بدنه داخلی یخچال که در شرکت ترمیم و سمباده کاری شده . پیگیری کردم محل ندادن. شکایت کردم و کارشناس گرفتم که محکوم شدن به تعویض ولی پدرم نذاشت عوض کنم .
یخچال با مارک ماکره ای که گروه فلان تو کیش تولید میکنه
پاسخ ها
مهیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
ادامه پیام قبلی:
یخچال با مارک کره ای که گروه فلان تو کیش تولید میکنه رو خریدم مثلا" بدون برفکه ولی فریزرش قشنگ
قندیل درست میکنه و زیر طبقش برفک میبنده و تازه یک قسمت از محفظه داخلی درش هم تو محل خم برش خورده
می خواهند سایپا و ایران خودرو دیگر درست گنند رانت رانت رانت و دودش به چشم مردم مظلوم می رود ولی کو گوش شنوا ،
تا آنجا که اطلاع دارم ال جی و سامسونگ در ایران چندین کارخانه تولید لوازم خانگی دارند. در هرکدام تعداد بسیاری کارگر و مهندس کار میگردند و تنها قطعات اصلی وارد میشد و به صورت عمدتا موناژ ولی با لیسانس و نظارت مسئولین دو شرکت تولید میگردید. لوازم خانگی غیر تولییدی در ارتباط با لوازم خانگی بسیار اندک بوده.. همین کار را شرکتهای دیگر داخلی انجام میدادند با این تفاوت که عمده قطعات از چین وارد میشد و با کیفیت بسیار نازل تر از دو شرکت تولید میکردند. در دورانی که ال جی و سامسونگ تولید نداشتند و از بازار خارج شده بودند شرکتهای داخلی از این خلا استفاده کرده و به طرز وحشتناکی محصولات کم کیفیت خود را میفروختند. درکنار این مارکهای ال جی و سامسونگ به صورت ساخته شده و قاچاق عمدتا ز کردستان وارد کشور شده و بدون ضمانت با قیمتهای بالا فروخته میشد.
در حال حاضر صنعت چین دمار صنعت ایران را درآورده است بماند که الان اکثر برندهای نعروف دنیا با قطعات چینی ساخته می شود اما یک برند استانداردهای خودش را به هر تولید کننده تحمیل می کند اما در کشور ما یک مشت برندهای خود ساختع و رانتی نه تنعا از قطعات با کیفیت استفاده نمی کنند بلکه با قیمت بیشتری تولید خود را به مصرف کننده تحمیل کردع اند بخصوص که بعضی از این تولید کنندگان شبه این دارد که توسط ارکان نظامی دولتی تولید می گردد .عدم وجود دقابت در هر رشته تولیدی جز فساد و خسارت برای تولید ملی پیری عاید کشور نخواهد داشت بهترین شیوه تولید برندهای جهانی در کشور است هم تولید خوب دارید هم قیمت و هم ایجاد شغل و صحنه رقابت برای ارتقا کیفیت محصول داخلی نیز فراهم می گردد اگر رانت خواران بگدارند
اسم حمایت از تولید داخل که میاد، چهار ستون بدن آدم میلرزه. به اندازه کافی از ایران خودرو و سایپا کشیدیم. لوازم خانگی تولید داخل تنها چیزی که دارن قیمته، نه کیفیت دارن نه زیبایی نه ظرافت نه خدمات پس از فروش، یعنی هیچی ندارن جز یه زبون دراز، دقیقا مثل خودروسازان داخلی. خون مردم رو کردن تو شیشه
من جنس ایرانی نمیخام توی خونم باشه مگه زوره؟من از جنس بی کیفیت شما خوشم نمیاد.اینم شد قضیه آشغال هایی که به اسم ماشین مردم رو باهاش به کشتن میدین؟
شما حالتون خوبه
مگه با تغییر نام در ایران نیستند؟
ای کاش ال جی وسامسونگ برگردند تا بازار رقابتی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
بنظرت کره ای ها میذارن پاکشوما به کره برود چقد به فکر خارجید تا کشور تاکاگرا فردا فرزند نوت نمیخان تو کشور نون در بیارن
دشمنان ایران تلاش می‌کنند، با واردات دوباره لوازم خانگی کره‌ای، صنعت کشور را زمین‌گیر کنند و در این میان متاسفانه برخی از افراد و مسئولان نیز همسو با آن‌ها حرکت می‌کنند.
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
دوست عزیز با رفتن ال جی وسامسونگ هیچ تفاوتی ندارد شدیدا به چین وابسته شده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
شما فعلا از زیر آن بیرق بیا بیرون بعد در مورد ایران صحبت کن
کدوم تولید داخل ؟ یه گاز خریدیم مثلا بهترین برند ایرانی بود سیستم برقیش هراب شد شش بار اومدن تعمیر کردن باز خراب شد میگم چرا عوض نمیکنی میگه قطعش خارجیه ، خوب تولید نکن دروشو تخته کن ، دیگه خوب نیست خودمون به خودمون دروغ بگیم همش مونتاژ است ، تازه اینهمه جنب و جوش داخلی واسه اینه عده ای سود میبرن و خوب میدونن با اومدن ال جی سامسونگ بوش ...کسی ازینا نمیخره و نمیتونن قیمت دلخواه بدن
تولید در ایران بخاطر بعضی از اخلاقها که رعایت نمیشه و بخاطر افکار نادرست فقط رانت است چه خودرو چه لوازم خانگی
فكر كردين چ شخصي توان واردات اين محصولات و تو حجمهاي زياد داره.....
همون موقع كه بر طبل توليد ملي مي زديد و مثلا خوشحال بوديد از اين تحريم و مي گفتيد كه 2 برابر تيراژ قبل از تحريم توليد مي كنيم......من ي كامنت گذاشتم كه به محض اينكه امكان واردات از اين دو شركت و موارد مشابه باشه براي واردات سر و دست خواهند شكست(عوامل نورچشمي) كه شما كامنت من را غيرقابل انتشار زديد و غيره.....
ديديم و خواهيم ديد كه اين نظر درست بود و آسمان ريسمون بافتن نداره و اتفاق خواهد افتاد.....
واقعا اگه ایرانی بود ادم دلش نمی سوخت می گفت پولش میره برای هموطنش و پیشرفت مملکتش، اینا که همه چیش چینی هست و تو چین به صورت زیرزمینی ساخته میشه ت. ایران به اسم جنس ایرانی عرضخ میشه تا کی می خواهیم سر خودمون و هموطنهامون. را کلاه بگذاریم وبرای چین کار کنیم
عادت کردید برای همه چیز مردم تصمیم بگیرید!
حد اعلای این تفکر شما شده خودرویی که تولید میکنید پس این نسخه رو به اسم مردم و حق مردم نپیچید!
یه کمی خجالت بکشید. وقت خودتون رو با نوشتن ندزدید و وقت مردم رو هم با خوندن این مطالب. کدام وسیله برقی خانگی ایرانی طراحی ایران است؟ اونایی که ایرانی بودند که برشکست شدند و رفتند مثل ارج. اینا هم همشون دارن همون تولیدات هفت هشت سال پیش ال جی و سامسونگ و چینی ها رو میخرند و اینجا سر هم می کنند. جدیدا زیاد هم شدند. دست از سر ما مردم بردارید. اگه نخواهیم ازمون حمایت کنید باید کجا بریم؟
الهی قربون همه هم میهن های زیبا پرست و کمال طلب خودم برم که می خوان بهترین ها رو داشته باشند.
فقط جسارتا یه چند نکته ای سوای این قربون صدقه باهاتون دارم٬
- مطالعه بفرمایید٬ تمام کشور های پیشرفته اصیل ( نه مثل سنگاپور و ... ساخته و پرداخته غرب و ژاپن) بدون استثنا تا کیفیت تولیدات خودشان به حد قابل فروش در کشورهای دیگر نشد٬ با تعرفه ها و ترفندها راه را بر جنس خارجی بسته نگه داشتند. حتی انگلستان و فرانسه و ژاپن و کره.
- ارتقاء کیفیت بدون فروش کافی میسر نیست
- فروش کافی کمتر از یک رقم تیراژ زیاد ( بگوییم مرز بحرانی تیراژ) میسر نیست
- گذر از مرز بحرانی تیراژ با لحاظ کردن ابتدا به ساکن کیفیت رقابتی میسور نیست
- هر چه تنوع قطعه در محصول بیشتر باشد رسیدن به تیراژ و کیفیت مطلوب و رقابت پذیر بصورت نمایی دیر تر قابل دستیابی است
- رسیدن به نقطه تعادلی پایدار در تولید محصول با تیراژ و کیفیت رقابت پذیر متضمن گسترش فن آوری در سطح و عمق جامعه تولید گر اعم از کارگر و تکنسین و کارفرما و مدیران است
- پیش نیاز گسترش فن آوری در عمق جامعه تولید گر٬ رسیدن به تیراژ کافی ( بگوییم تیراژ بحرانی) نهاد های خرد و کلان دانش بنیان است
- پیش نیاز گذر از تیراژ بحرانی نهاد ها دانش بنیان٬ عبور از تیراژ بحرانی تحصیل کردگان دانشگاهی است
- همه اینها در غیاب آشتی و درک متقابل بازرگانان و تولیدگران و وفاق روی مراتب فوق ٬تعلیق به محال می گردد

حال خداوکیلی قضاوت کنید اگر از یکی مانده به اخر تا اول وارسی کنیم ٬ ما انصافا در مسیر درست قرار نگرفته ایم؟
پاسخ بنده آری است. البته بهتر از این میتوانستیم باشیم . اما خیلی از مسیر ایده آل زاویه نداریم.
بیاد داشته باشیم "هیچ جریان ملی و درونزای تولید انبوه با کیفیت و مرغوب در هیچ کشور پیشرفته اصیل بدون گذر از دره بنجل سازی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد حتی در ایالات متحده و المان"
پاسخ ها
علی 12
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
از اونجایی که دیدم مطالبی گفتید که ممکنه چند نفر رو به اشتباه بندازه، لازم دیدم که جوابتون رو مورد به مورد بدم.
منطقی حرف زدن، اما بدون درنظر گرفتن شواهد و مدارک، یا از تعصبه، یا پای منافع در میان هست.
- مطالعه کردیم، به جز ژاپن چنین موردی رو مشاهده نکردیم. هیچ کشوری (حتی ژاپن) با بستن واردات ، در تولید موفق نشده.
- اگر نمیتونن بدون فروش کافی ارتقا بدن، بهتره تعطیل کنن یا برن دنبال کاری که توش تخصص دارن. نمونه نقض مثال شما، نه تسلا و ... بلکه لوازم خانگی حایر هست.
- مصرف کننده نباید تاوان ارتقا کیفیت مثلا تولیدکننده رو بده.
- پنج سال فرصت داشتن و با قیمت بسیار بالاتر از اجناس وارداتی فروختن. الان باید روی پای خودشون وایسن.
- الجی و سامسونگ در منع واردات رشد نکردن، بلکه رشدشون همزمان با واردات لوازم خانگی از سایر نقاط جهان به کره بود. در ضمن الان تقریبا تمام قطعات از چین وارد میشن و هیچ بخش تحقیق و توسعه فعالی در صنایع کشور وجود نداره. پس حرف شما مغلطه محض هست.
- اگر شما فناوری تولیدی در ایران دیدید، ما هم دیدیم.
- خودروسازی در ایران بطور واضح نشون داد که تا وقتی رقابت نباشه و دید رقابتی نباشه، حتی اگر وام بلاعوض بگیری و پول مشتری رو بگیری و خدمات صفر داشته باشی و کیفیت نداشته باشی، گسترش فناوری وجود ندارد و نخواهد داشت.
- وقتی دانشی وجود نداره و قطعات منفصل وارد میشه، نیازی هم به تیراژ بحرانی وجود نداره. اصلا چه تکنولوژی شما دیدید که ما ندیدیم؟
- بازگانان هوشیار هستند، اگر ببینند لوازم ایرانی کیفیت دارد، حتما اقدام به صادرات میکنند. شما نیاز نیست دستور خاصی بدهید.

به یاد داشته باشید که صنعت خودروی ایران با تمام شعارها و مواردی که شرایط مطالب شما در موردش صادق هست، بعد از تحریم نتونست بیشتر از 60 هزار خودرو در سال تحویل بده.
...
اميدوار
| United States of America |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
كاملا با نظرات علمي و منطقي شما موافق هستم.
كساني كه سن شان بالاي ٧٠ - ٦٠ باشد بخوبي بخاطر دارند كه در دوران خردسالي انها جنس ژاپني دقيقا معني بنجل را ميداد. بعدا با حمايت دولت ژاپن و تلاش صنعتگران واقعي و با ايمان توانستند دوران سخت و تاريك را پشت سر بگذارند و با عبور از تيراژ بحراني و رسيد به كيفيت مطلوب بازارهاي جهاني را قبضه كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
علی 12 آقای گرامی
از آنجایی که فهمیدم پاسخی دادید که بر اساس آن چند دهه است که ملتی را به اشتباه انداخت بد نیست بی پاسخ نمانید
چون منفعتی ندارم پس متعصب هستم. بنده روی منافع ملی و استقلا ل راهبردی اقتصادی متعصبم
- رفتار نو محافظه کاری آمریکا نشان داد حذف تعرفه ها و تجارت جهانی فقط یک تاکتیک در مرحله رقابت ناپذیری یک جریان صنعتی مسلط است. د غیر اینصورت تحت هر شرایط همه کشور ها ثابت کرده اند هر گاه واردات فروش داخلی آنها را تحتا لشعاع قرار داده و ترازشان ( مبتنی بر فروش محصول فرآوری شده) را منفی
کند در بستن راه واردات درنگ نمی کنند
- بعد از اشتباه بزرگ فوق الاشاهره مبنی بر محور قرار دادن تجارت بجای تولید قبل از نائل شدن به ایجاد شبکه محصول درنوزای قابل صادرات٬ اطاله تحریم ها و تنازعات سیاسی بوده که رشد کیفی محصولات را بیش از حد تحمل جریان بازگانی با تاخیر انداخته نه نیت و توان تولید گران داخلی
-اگر بیاد بیاورید جی در نام برند ال جی همان گلد استار است که در ایران برای تولید تلویزیون حضور داشت شاید متوجه بشوید این آل در نام برند بوده است که راز روکش طلایی خیابان های سئول است نه جی
- برای بنده که شغلم بازرگانی نبوده بلکه تکنولوژی بوده است اینکه یک گیربکس روی خودرو داخلی با کیفیت متوسط کار کند که یک قطعه اش در مشهد ٬ قطعه دیگری در تبریز و قطعات دیگر د تهران تولید شده باشد طراز از فن آوری را خبر می دهد که در طول انقلاب صنعتی حدود 50 سال زمان برده است و و برای تکرار آن در ایران مجددا باید ربع قرن وقت صرف کرد
-تا وقتی خودرو سازی دچار آفت بازرگانی زود رس نشده بود رتبه دوازدهم جهان حتی بالاتر از ترکیه را کسب کرده بود. مشکلات خودرو سازی آن قدر که به آفت بازرگانی زودرس مربوط است به صنعت خودرو سازی مربوط نیست
- فن آوری یک پ.یه زمان بر بطءی متشکل از هزاران فاکتور است . آنچه شما به منزله فنی آوری در سایر جوامع مشاهده میکنید فقط نوک کوه یخ است. برای
درک بخش نادیده آن باید به کارخانه ساخت توربین در مپنا سری بزنید
- قطعا بازرگانان ما هوشیار هستند. اما متاسفانه هشیاری طبیعی و ذاتی تجارت را که لحظه ای و آنی است را دارند. در حالی که تمام جوامع توسعه نیافته به شدت به هوشیاری راهبردی بازرگانان توام با خستگی ناپذیری در یافتن باار برای تولید داخلی اعم از بنجل و با کیفیت دارند همانطور که در صد سال گذشت بازرگانان خارجی موفق با بازاریابی محصولات بنجل و غیر بنجل خود در بازار ما بوده اند
یادر آور می شود صنعت خودروی ایران قبل از آفت زدگی فعلی رده 12 جهانی را کسب کرده بود در حالی که پر تیراژترین محصولش به بالای ۸۰ درصد تولید داخل را ب از روی عمد و با هدف آفت زدگی بعدا تابوت مرگ نام گذاری کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
جناب امیدوار از نظر علمی توضیح بدن چرا خودروسازها بعد از 40 سال هنوز از تیراژ بحرانی عبور نکردن؟
و در ضمن، ایشون بگن چرا اون موقع لوازم خانگی ژاپنی (مثلا آشغال) میومده ایران و همه هم میخریدن؟ حتما مزیتی داشته!.
اولا که این فکر رو از سرتون بیرون کنید که قبلا ژاپن لوازم آشغال تولید میکرده. هنوز هم توی مغازه های قدیمی پنکه های 50 ساله ژاپنی دارن مثل روز اولشون کار میکنن. همچنین میشه رادیوهای 50 سال به بالای قدیمی ژاپنی رو مثال زد. پس هر حرفی رو که شنیدید، تکرار نکنید.
در ثانی، اگر میگید ژاپن آشغال تولید میکرده و صادر میکرده، شما هم جنس خوبتون رو به دیگر کشورها صادر کنید. اگر میتوانید.

هر چقدر حرف بزنید و دلیل و توجیه علمی بیارید، مردم کور نیستن و میتونن تفاوت کیفیت و خدمات جنس ایرانی با اجناس خارجی رو مشاهده کنن.
بنده هم تنها لوازم خانگی ساخت داخلی که خریداری کردم، یخچال بوده و به شدت ناراضی هستم. از عجایبش اینه که هیچ چیزی رو سرد نمیکنه ولی ته یخچال یخ میزنه، اونم با چه سرعت و کیفیتی!!! مثلا یخچال بدون برفک هم هست.
و از اون بدتر، شاسی بدنه کج شده و یخچال یکطرفه کج میشه، باید با دست هلش بدی و بعد درش رو ببندی.
جناب امیدوار!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
اتفاقا در انتهای مدیریت آقای منطقی٬ تیراژ در آستانه حصول به تیراژ بحرانی گردید. در همان دوره که کمپانی رنو-سیتروئن آماده شد قرار داد پلاتفورم ال نو را با ایران . این اگر نه بهترین قرار داد ساخت خودرو با مشارکت خارجی بوده حتما یکی از بهترین ها بوده است
این کمپانی فقط با ملاحظه حرکت پیش رونده خودرو سازی ایران تن به آن قرار داد داد. اما بعد از آنکه خاطرش ااز فروکش پیشرفت راحت شد حتی حاضر به عقد قرار داد برا مونتاژ قطعه آماده هم نشد
توجه کنید صنعت ژاپن از اواخر قرن نوزده رشد خود را ِاز کرد و در ربع چهرام قرن بیستم کم کم به کیفیا قابل رقابت رسید
کیفیت بخشی از برند های قبلی و فعلی داخلی از سوی مصرف مننده های منصف ایرانی چندان هم نامرغوب نیستند. یک نمونه خوب آن تلویزیوت پارس گروندیک بود که تجارت زدگی زودرس آن را جوانمرگ کرد
بنه اکنون بیستمین سالی است که از یخچال آزمایشم استفاده میکنم واز کار آن راضی هستم
در خاتمه اینکه ما لایق بهترین ها هستیم بعد از آن که بهترین تلاش ها و سخت کوشی ها و تحمل ها را داشته باشیم نه زود تر از آن
علی 12
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
آقای امیدوار

هر کسی که طرفدار نظر شما نیست، لزوما غربگرا و خائن و وطن فروش هم نیست. بنده هم علاقمندم کشورم بهترین تجهیزات، تولیدات و تکنولوژیها رو در دنیا داشته باشه، ولی واقعیت فرسنگ ها با وضعیت موجود فاصله داره.
بنده به عنوان یک عوام که کارم تکنولوژی نیست و تابحال نفع و سودی هم از شرکتهای دانش بنیان و فناوری هسته ای و نانوتکنولوژی تولید داخل ندیده ام، حق دارم جنس خوب با کیفیت مطلوب و پشتیبانی عالی خریداری کنم.
تابحال 5 سال از خارج شدن آمریکا از برجام گذشته است. در این 5 سال چرا کارخانجات تولید لوازم خانگی نتوانسته اند از تیراژ بحرانی عبور کنند؟ چرا هزینه یک تلویزیون 43 اینچ ایرانی (که هیچگونه هزینه تحقیقاتی هم برای آن صورت نگرفته است)، بیشتر از تلویزیون 50 اینچی کره ای است؟
من حق دارم بدبین باشم. کارخانه توربین سازی مپنا را مثال زدید، آیا یک حلقه از زنجیر می تواند جبران خاموشی های گسترده ایران را بکند؟ همین مثال شما نشان میدهد که توسعه صنعت برق کاملا نامتوازن و بدون برنامه بوده است.
برگردیم به صنعت لوازم خانگی...
مگر نمیگویید کیفیت عالی است و قس علی هذا
آقاجان صادر کنید. از تیراژ بحرانی عبور کنید. چرا من نوعی خرج این صنعت را بدهم؟ 40 سال است که با شعار خودکفایی ما را از بسیاری موارد محروم کرده اید.
بد نیست جواب این دوستی که زیر مطلب شما جواب گذاشته اند را هم بدهید. چرا باید جنس ایرانی این همه اشکال داشته باشد؟
بنده عرض کردم عوام هستم و معنی و منظور شما از این کلمات قلمبه سلمبه را متوجه نشدم.
ولی میدانم بنده هم به کشورم عرق و علاقه دارم و مطمئنم که با بگیر و ببند چیزی درست نشده و نمیشود.

البته منظور شما رو از طراز فناوری متوجه نشدم. آیا خواستید بگیر هر چی خارجی ها میسازن، ما هم باید بسازیم؟ کپی از اونها؟ هر چقدر هم زمان ببره؟

...
اوضاع صنعت خود رو در انتظار لوازم خانگی و کلا به ضرر مردم
این خیانت به مصرف کنند ه است
جنس گران بی کیفیت
اشخاص و تشکیلاتی که به دنبال ممنوعیت واردات و ایجاد انحصار در صنعت لوازم خانگی هستند باید توجه داشته باشند انحصار در تولید خودرو نه تنها باعث شکوفایی و رشد صنعت خودروسازی کشور نشد، بلکه باعث ایجاد چنان شکاف عمیقی بین کیفیت خودرو های داخلی و خارجی شد که پرکردن آن -حد اقل در آینده قابل پیش بینی - غیر ممکن به نظر می رسد!
نهالشان پایه گرفت اما به قیمت دادن محصولات بی کیفیت ومهندسی معکوس بدون دقت ووابسته به کشور چین وخالی کردن جیب مردم به هرقیمتی وقبول نکردن اشتباه خود وما تا کی باید تاوان بپردازیم
کدوم تولید کننده داخلی ؟ کسی که وقتی سامسونگ و ال جی رفتند قبل از هر گرانی محصولش رو تا چندین برایر گران کرد و بدون رقیب دقیقا هم قیمت برند خارجی عرضه کرده بیشتر از این دو تا کمپانی به اقتصاد ضربه زده. این تولید کننده داخلی خودش باعث تورم شده. اقتصاد سالم زمانی است که محصول در کنار رقبا بتواند قابلیت عرضه داشته باشد.
من یک یخچال فیلکو دارم که از پدر مرحومم به ارث رسیده مال بالای ۵۰ سال پیشه در مدت ۲۵ سالی که دست منه هنوز احتیاج به تعمیر پیدا نکرده
عمده افرادی که نظر مخالف در دفاع از تولید ملی میزنن کارمندانی هستند که با عدم بهره وری عکس ی بودجه عامل تورم کشور شده اند. برای این حقوق بگیران بی عمل دریافت مزد از تولید و دسترنج کارگر معنی ندارد. بازگشت برندهای خارجی یعنی خروج ارز، خالی شدن سفره کارگر ایرانی و وابستگی،. ای کاش بودجه سازمان‌های دولتی هم مانند کارخانجات تولیدی بر عملکرد بود نه بر هزینه!
متاسفانه ما ايراني ها عموما در اظهار نظر و دادن " كامنت " دچار افراط و تفريط ميشويم. يك وقت ميخواهيم همه چيز را در داخل مملكت توليد كنيم و زماني تحت عنوان كمپين هاي رنگ وا رنگ دست به تحريم توليدات داخل ميزنيم. يك نمونه اش كمپين غير اصولي و غير قابل توجيه بر عليه صنعت ريشه دار و قديمي خودروسازي خودمان بود كه خوشبختانه با حمايت و درايت وزير صنايع وقت شكست خورد. اينكه در طول چند سال اخير و با تشديد تحريم ها توليد كنندگان داخلي با فرصت طلبي توليدات خود را با احتكار و گران فروشي به بازار عرضه كرده باشيد جرمي أست نا بخشودني و بايستي مسؤلين ذيربط بصورت ضربتي و نه نمايشي به اين خلاف بزرگ رسيدگي بكنند و حقوق پايمال شده مصرف كنندگان را به ايشان برگردانند. ولي اينكه به استناد سوء استفاده معدودي از توليد كنندگان داخلي اصل موضوع حمايت از صنايع و توليدات داخلي زير سؤال برده شود دقيقا ريختن اب در اسياب دلالان و وارد كنندگان كالاهاى خارجي اعم از وسايل خانگي، خود رو، وسايل الكتريكي و الكترونيكي، مواد غذايي اعم از چاي و برنج و بطور خلاصه صدها نمونه توليدات داخلي ديگر است كه بهر حال ممكن است كيفيت انها قدري پايين تر از مشابه خارجي باشد ولي عقل و منطق حكم ميكند كه مجموعه دولت محترم براي ايجاد اشتغال و شكوفايي اقتصادي با وضع تعرفه هاي گمركي، سود بازرگاني و استفاده از ابزارهاي مالي نظير تخصيص وام هاي كم بهره و طولاني مدت ( صد البته با نظارت قاطع و بدون اغماض دستگاه ذيربط براي جلوگيري از انحرافات رايج در هزينه كردن وام ها براي اهداف غير مرتبط ) با شجاعت و جسارت از صنايع و توليدات داخلي بصورت برنامه ريزي شده ( واردات حساب شده نه بي در و پيشرفت ) حمايت كنند تا اين صنايع نوپا بتوانند با حضور در بازارهاي بين المللي ( صادرات به كشورهاى همسايه ) بنيه لازم براي رقابت با شركت هاي چند مليتي خارجي را بدست بياورند. در يك جمله : عدم حمايت از صنايع داخلي توسط دولت در عرصه تجارت جهاني و حضور شركت هاي چند مليتي بهم تنيده به مثابه نابودي صنايع داخلي و بحران اقتصادي ناشئ از ان بدليل از بين رفتن اشتغال واقعي كه منجر به ارزش افزوده ميشوند و به تبع ان ظهور شغل هاي كاذب و تورم غير قابل كنترل خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
عزیز جان، ایرانی تا کی باید تاوان بده؟ شاید شما پولتو دوست نداشته باشی، ولی ما برای پولمون زحمت میکشیم و حاضر نیستیم باهاش زباله بخریم.
اگر کیفیت محصولات ایرانی خوبه، چرا صادر نمیکنید؟ به افغانستان و ونزوئلا هم صادر کنید، ما راضی هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
در پاسخ به ناشناس۱۵:۳۳
عزیز جانی٬ وقتی وصف "پولمون وحاصل زحمتمون " قابل اطلاق به داراییمون هست که طی یک فرایند نهایتا منجر به تراز مثبت پرداخت ملی بدون فروش مواد خام متعلق به آیندگان حاصل شده باشد. مازاد بر آن را نمی توان "پول حاصل زحمتمون" شمرده شود که انتظار داشته باشیم هر طور وست داشته باشیم خرج کنیم
بنایراین تا مادامیکه "حاصل زحمتهامون" طی یک سال منجر به ایجاد تراز مثبت پرداختهای ارزی با خارج نگردد ( مجددا عرض می شود بدون خام فروشی) باید به خرید "زباله های" خودمان رضایت بدهیم
اینجانب با خوشبینی یخچال دوقلو برند ایرانی را خریداری کردم .چه بگویم که در دوران گارانتی دو بار یخچال خراب شد که برای بار دوم مدت چهل روز تعمیر ان طول کشید در پاسخ به اعتراض اینجانب که تابستان چگونه بدون یخجال می شود زندگی کرد پاسخ شنیدم که از یخچال همسایه استفاده کنید . هم اکنون هم از آب سردکن یخچال بعنوان جا تخم مرغی استفاده می کنم بدلیل کیفیت بد و طراحی غلط اب سرد کن که در صورت استفاده از ان اب از در یخچال ریزش می کند. حالا بدون رغیب خارجی چگونه محصولات ایرانی به بلوغ میرسند ؟ لازم به یاد اوری است که هزینه پرداختی بیشتر از محصولات خارجی هم شده است.
این ایده که برای حمایت از تولید داخلی واردات را ممنوع کنیم همن مشکل ایجاد میکنه که درباره واکسن دیدیم، درباره لوازمخانگی هم همینه. اصرار داریم با رانت برای یکعده ، بیشتر مردم را از حق خودشون محروم کنیم
از اون سر دنیا لوازم خانگی وارد میشه، لوازمی که با هزینه های بالا نظیر حقوق کارگران بالا، حامل های انرژی نرخ بالا و هزینه باربری و ... به مصرف کننده عرضه میشه مثلا به قیمت 10 میلیون بعد توی ایران مشابه همین جنس با کیفیت پایینتر و هزینه های تولید بسیار پایین تولید میشه و به مصرف کننده با هزار منّت فروخته میشه به همون قیمت یا با اختلاف بسیار پایین.
تولید کننده داخلی در نبود رقیب خارجی یه جورایی کلاهبرداری میکنند. و از این شرایط سوء استفاده رو میبرنند.
اگه قراره لوازم خانگی ایرانی رو به قیمت لوازم خانگی کره ای تهیه کنم ترجیح میدم اون کره ای رو تهیه کنم که قطعا کیفیتش بیشتر از چینی های مونتاژ ایرانه!
خوب هیتاچی و پاناسونیک و شارپ بیارین
ژاپنی تازه بهتر هم هستن.
با کشورشون هم دوستیم.
دوستی خوبه (^_^)
متاسفانه تولیدات داخلی بسیار گران و بی کیفیت هستند و کارخانه های داخلی با وجود تمام رانتها و حمایتها اصلا برای بهبود کیفیت و بهره وری تلاش نمی کنند و همیشه مردم هستند که ضرر میکنند که کالای بی کیفیت و گران میخرند
متاسفانه تولید کنندگان لوازم خانگی با صحبت از خودکفایی و بازار وطنی و تولید وطنی و اشتغال و جلوگیری از خروج ارز میخواهند همان مسیر خودروسازان را طی کنند که این موضوع هم باعث ضرر مردم و سواستفاده تولیدکنندگان خواهد شد
کاشکی هیوندایی و کیا هم بر میگشتن، تا یه خورده از گرانفروشی و توهین ایرانخودرو و سایپا به ملت شریف ایران هم کم میشد.
"ویل ال للمتففین" وای بر کم فروشان
پولی که ما برای جنس بونجل تو ایران میدیم در کشور همسایه بهترین برند را میشه خرید کارخانه ها بجایی بالا بردن کیفیت چون رقیب ندارند هر روز قیمتها را افزایش میدند یخچال ایرانی خریدم دوماه گازش تمام شد گارانتی هم قبول نمیکنند بازار همه جا باید رقابتی باشه تا کیفیت محصول بهتر بشه و قیمتها هم کاهش پیدا کنه. اخه تولید کنندها چه خبرتونه چه خبرتوووووووووووننه با این قیمتههههها یکم فکر مردم باشید نه فکر جیییب خود@
این حجم از خود تحقیری و وطن فروشی رو نمیفهمم.
فقط سیاه نمایی و خود تحقیری
مغز ملت رو یه جوری بار آوردن انگار که دنیا و سلطه عاشق ماست.
امروز فقط خود این مملکت باید روی پای خودش وایسته که ان شاء الله وایمیسته و هیچ کشوری هم دلش به حال ما نمی سوزه. فقط نمیدونم چرا بعضی از این مردم نمی فهمند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
طرف میگه یخچال ایرانیم خراب شده.
این به نظر شما خود تحریمی و وطن فروشیه؟
سلام و عرض ادب
امریکا و سایر کشور ها دولت ها رو تحریم میکنند
و بهترین راهکار و پیش شرط برای واردات هر محصول. این است که دولت با شرکت مذکور توافق کند که در مقابل واردات. ایرانی ها سهامدار شرکت اصلی در بازار های بورس و سرمایه همان شرکت در کشور. اصلی بشوند
یعنی. ایران. به جای مطالبه دارایی های بلوکه شده. تدابیری را اتخاذ کنه تا عوض پول نقد ملت ایران سهامدار کارخانجات ی بشن که قرار هست به ایران. کالا وارد کنند به این شکل ایرانی ها در سود و منفعت کالا در ابتدا شریک هستند و عملا کارخانه خارجی تولید ملی میکند چه بسا این راهکار شرکت های بزرگ را مجاب به ساخت کارخانه در ایران کند
مونتاژ تولید نیست خودتان گول نزنید
انشالله که نگذارند وارد ایران بشن چون واقعاً شرکتهای ایرانی آنقدر زیاد هستن که خودشون رقابتی کار کنن به نظر من فقط باید به شرکتهای ایران شرکتهای دانش بنیان هم کمک کنند برای بهبود تکنولوژی سیستمها و طراحی بهتر و از این که کمک کنند برای واردات تکنولوژی های بروز دنیا برای ارتغاع محصول ما مردم ایرانم میتونیم با عتماد به کالای ایرانی هم اشتغال هم به شرکتها جرئت برای تولید بیشتر و عتماد به بازار بدیم تولید کننده اگه بدون بازار طقاضا وجد داشته باشه دست به معجزه میزنه
من طرفدار برندهای ال جی وسامسونک وسونی هستم متاسفانه محصولات ایرانی هیچ کدام به پای محصولات کره ای وژاپنی نمیرسدبه عقیده من این نهایت خودخواهی است که مشتری را وادار کنند حتما جنس ایرانی بخرند به اعتقاد من مشتری بایددرانتخاب خریدکالا دستش ازادوبازباشد
هزینه تعمیر سزبه فلک زده ماکه سردرنمیاریم تعمیر کار هرقیمتی دوستداره میگه هرعیبی هم بخواد میزاره رو دستگاه قشنگ توجنگلیم
جرا درک نمی کنید بستن مرزها و این جور حمایت کردن از تولید داخلی فقط به مصرف کننده ضربه می زنه..مصرف کننده باید آزاد باشه هرجی می خواد بخره به من و شما ارتباطی نداره..تولید کنند ه هم اکه خیلی توانمنده محصولاتشو صادر کنه .. در ضمن جرا انتظار بی جا دارید که شرکت های خارجی وقتی تحریمیم خودشونو به خاطر ما به آب و آتش بزنن اصلا دلیل منطقی نداره
همش کار دشمنه شما جنس اشعال نده به ملت دشمن بهانه خوبیه واسه کم کاری وانداختن جنس بنجل به مردم شاید یکی دلش نخواد یخچال ایرانی بخره ساخت ماشینتون رو هم دیدیم از شرکت بنز گرونتر میدین این ماشینارو
گدام لوازم ایرانی ، لوازم قاچاق که به اسم لوکبری وارد شده ویا لوازم بی کیفیت چینی
می خواهید باز هم از کره جنوبی لوازم خانگی واردکنید که پولتان رابلوکه کند خوب کشورهای گرهستند تاکره جنوبی ادب شود
زمانی که مدیرت پول را از ما گرفتند تا هر کالایی رو وارد ایران کنند بهتر نیست قطع رابطه با کره کنیم در صنعت لوازم خانگی تا این نهال نوپای بتونه رشد کند
معلومه الان کلا دو سه تا تولید کننده بزرگ داریم که اونا هم مونتاژ کار چین و کره هستن. به اسم تولید خون مردم رو توشیشه میکنن. دقیقا به همین اسم کشور رو از واردات خودرو محروم کردن و کلی ادم رو در نمایندگی های خدمات و فروش از کار بیکار کردن.
مگه حمایت از اشتغال فقط مختص چند کارخونه س؟
بهر حال برای پس گرفتن پول کشور از هر طریق باید بزارن لوازم خانگی و خودرو وارد بشه .
باسلام باید از ورود برنده‌ی سامسونگ وال جی جلوگیری شود آنها مطیع امر آمریکا هستند هروقت بخواهد می آیند ومیروند محصولات خودمان اگر نظارت بیشتری شود بهتره
دیگه اونقد بدبختیم نیستمی میتونیم ماشین لباس شویی ضرف شویی یخچال تولید کنیم انقد خودمون دست کم نگیریم
نگاه انحصار طلبانه باعث عقب ماندگی و فساد میشود . خودروسازان نمونه عینی و مشهود هستند. دربهترین حالت تعداد بیش از حد پرسنل غیر مفید و بی استفاده که حقوق از ملت میگیرند و بودجه عمومی صرف تامین معاش آنها میشود زیان هنگفتی است . البته بینش تجارت پیشگان سازمان یافته که از طریق رانت افزایش قیمت محصولات خارجی تامین سرمایه میکنند نیز مانع بزرگی برای اقتصاد سالم است.
از کره و فرانسه و ژاپن گله کردن کار درستی نیست و آنها در جهت تامین منافع ملت هایشان عمل نموده اند
مانه به واردات راقبول داریم به شرط آن که کیفیت وقیمت کالای ایرانی اگربهترازکره ای نیست بآ آن برابری بکند ومثل خودرونباشدکه درجابزندباهرقیمت وکیغیت به خورد مردم بدهند ولاغیر
این در همه کشورها هست و برای حمایت از صنایع داخلی تعرفه واردات رو برای اجناسی که تولید داخلی دارن شدیدا بالا میبرن اونها هم باید وارد بشن ولی به قیمت بالا
در صمن سامسونگ موبایل هم داره
صنعت لوازم خانگی در دو سالی که دو برند الجی و سامسونگ کشورمان را ترک کردند به نقطه مطلوبی رسیده و 200 میلیون دلار در سال هم صادرات داریم، حیف نیست این دستاورد بزرگ را با بیکاری کارگران و خدمت به کره‌ای ها عوض کنیم؟
بایدتجارت کلاازادباشدهمه جنسی ماایرانیاکارمون احتکارهست بایدواردات ازادباشه مردم هربرندی دوست داشتن بخرن باید رقابت باشه تاگرانفروشی نباشه وجنس بی کیفیت بدن مردم
صنعت لوازم خانگی؟؟
خودکفایی؟؟
کیفیت بهتر از شرکت های کره ای؟؟
خخ
نویسنده این کیست؟
این کره ای های ...را به این مملکت راه ندهید
شخصا تولید کننده داخلی ندیدم
فقط مونتاژکار داخلی که قطعات بی کیفیت چینی را با قیمت بالا عرضه میکنه دیدم!
به نظر بنده اول روی تولید دسته بیل- اسباب بازی-بدنه کارت ملی و ... خودکفا بشین بعد به چیز های دیگه فکر کنید
یه چیزی که خوشم میاد خواندن کامنت های مردمه. خوبه که ایده هامونو به هم میگیم.
به نظر من هم واردات باید یک سقفی داشته باشه تا علاوه بر ایجاد رقابت، از تولید داخلی هم حمایت بشه تا مردم متقاعد به خرید کالای ایرانی بشن و در این صورت پیشرفت بهتری هم نسیب تولید کننده داخل و هم مردم میشه.

مثلاً همین پیشرفت تکنولوژی شما ببینید همین الان ارزان ترین مدل گوشی برابری می‌کنه با گوشی های پرچم دار ۵سال پیش. همین شیائومی یک زمانی میگفتن چینیه آشغاله الان پرفروش ترین شده و چه بسا در سطح جهانی هم سامسونگ و حتی اپل رو کنار گذاشته و پرفروشترین برند جهانیه که نشان از یک رقابت کاملا سالم رو داره. از همین رو تا زمانی که رقیبی قدر وجود داشته باشه همیشه به نفع مردم تمام میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
خودت داری جواب خودتو میدی...بزرگترین بازار فروش اپل بعد از آمریکا چینه....
انحصار به جنس ایرانی، یعنی طهور ایران خودرو و سایپاها در لوازم خانگی، و پسرفت و بی کیفیتی و در نهایت قرعه کشی و گرانی
به نظرم باید در بازار رقابت وجود داشته باشه چون اولا باعث میشه شرکت های داخلی به فکر افزایش کیفیت لوازم خانگی باشند هم بی دلیل قیمتها رو بالا نبرند.ببنید الان مشکلی که در خودرو سازی داریم اینست که خودرو در ایران انحصاری در اختیار دو خودرو ساز است. که دو خودرو ساز از این فرصت استفاده کرده و کیفیت خودروهای داخلی کاهش وقیمت آنها افزایش دادن.وهر موقع خودشو در خطر میبینن میگن کارگرها بیکار میشن.تا چندین سال باید از این خودروهای تکراری وبی کیفیت استفاده کنیم.
اگر بیان به ریش ما میخندن چقد مردم خو د تحقیر شدن
لابی‌گری برای ضربه زدن به صنعت لوازم خانگی؛ آیا «ال‌جی» و «سامسونگ» به ایران بازمی‌گردند؟ :
چطور چند وقت بود که تولیدکنندگان بعد از گرفتن تمام امتیازات و گرانیهای پی در پی شعار میدادند دولت نباید در مسائل بخش خصوصی دخالت کند، حالا که همه فهمیدن تقریباً هیچیک از تولیدکنندگان به تعهدات خود نسبت به مردم و اقتصاد کشور هیچ گونه پای بندی ندارد باید برای این گرانیهای همه روزه و بی کیفیتی کالاهای داخلی و سودهای نجومی تولیدکنندگان باید فکری هم بحال مردم در مقابل زیاده خواهی کرد.
محصولات به اصطلاح تولید داخلی از بی کیفیت ترین محصولات می باشد با این همه سختی معیشت و کار چرا باید پول را پای محصول بی کیفیت چینی و به اصطلاح ایرانی بگذاریم عزیزان شعار محصول ایرانی برای ما بی ارزش است ما محصول با کیفیت میخواهیم محصول هر کجا باشد تولید کنندگان میتوانند تولید کنند نمیتوانند تخته کنند
حتما که نباید الجی و سامسونگ بیان اینهمه برند معروف و خوب هست. الجی و سامسونگ نباید بیان چون پشتمونو خالی کردن
ایا واقعا فکر میکنید کالاهایی تولید داخل صد در صد ساخت ایران؟خیر.اینطور نیست.توسط رانت قطعات وارد میشه و مونتاژ میشه.عاقبت این کار هم میشه مثل پراید.بعد چهل سال ایرانی باید پول تویوتا رو پرداخت کنه ولی جنس بی کیفیت ایرانی رو استفاده کنه.اسمش هم هست حمایت از کالای ملی.عمر ما تموم شد ولی باسم حمایت ملی گردن یک سری کلفت شد.
وجدان کاری کارخانه دارهای خارجی خیلی بیشتر از کارخانه دارهای ایرانیست.
دوست عزیز ، برادرم ، سرورم و.... منننننننننن دوست دارم پولمو بدم کالای با کیفیت بخرم چرا به خودتون این حقو میدین که جای من تصمیم بگیرید اگه راست میگی بیا همین کالای بی کیفیتی رو که می سازی رو ارزونتر بده دست مردم ، چرا من ضرر کنم تو ضرر کن تو به سود کمتر قانع شو تو از تولید خودت حمایت کن
بس نیست اینهمه سال تاوان حمایت از ایران خودرو و سایپا رو داریم می دیم مطمئنا ده سال دیگه باید تو صف پیش فروش و فروش فوق العاده یخچال و تلویزیون و .... باشیم
این شرکتهای خارجی نبودند که در تحریم ها ملت ایران را تنها گذاشتند!!!.... کارخانجات و تولیدکننده های داخلی بودند که هر روز از کیفیت کم کردند و قیمت ها را افزایش دادند..... الان وقت آن است که با واردات معلوم شود مردم مجبور بودند کالای بی کیفیت با قیمت بالا بخرند یا نه کالاهای داخلی توان رقابت دارند.... به فکر سرمایه مردم هم باشید که با کالای بی کیفیت از بین می رود...
خرید محصول با کیفیت پایین و متوسط به چند برابر قیمت واقعی نتیجه عدم رقابت است. فشار شدید بر روی مردم و انحصاری بودن کالاهای غیر سرمایه ای نه به نفع مردم است نه به نفع تولید کننده و نه به نفع کشور.
بحث گوشمالی شرکتهای سامسونگ و ال جی باید با قدرت پیگیری شود. اما بازار بدون رقابت همان قضیه خودروسازی و بند و بست داخلی ها برای بیچاره کردن مردم می‌شود. در این چند سال دلار حدود دو برابر شد. ولی لوازم خانگی چنان گران شده که هیچکس حتی داخلیش را هم نمی تواند بخرد و مغازه های لوازم خانگی و نصابان در حال ورشکست شدن هستند چون خرید در حد اقل ممکن است. یخچال داخلی 40 ملیون تومان!
من ۲۶ سال پیش یک یخچال ساخت ایتالیا خریده ام که هنوز بعد از ۲۶ سال به خوبی دارد کار می کند طوری که گاهی به فکر می افتم با یک چکش به جانش بیفتم و داغونش کنم تا مجبور بشوم بروم یک یخچال نو بخرم. به این می گویند کیفیت. یعنی محصولات تولیدی داخل ایران واقعا دارای چنین کیفیتی هستند؟ اگر هستند که واقعا خیانت است آنها را با واردات از کشورهای دیگر از بین ببریم اما اگر نیستند چرا باید جلوی ورود محصولات با کیفیت خوب را گرفت؟
اینها همش بازی،برای فروش آشغالهای ایرانی،اجناس ایرانی مفت هم گرونه چه برسد با این قیمتهای نجومی.
ازحقوق مصرف کننده دفاع کنید
دولت های ما تا به قدرت می رسند اولین کاری که می کنند پای شرکت های الجی و سامسونگ و پژو را به این مملکت باز می کنند و آن شرکت ها هم تا تقی به توقی به خوره، به بهانه تحریم، از ایران می روند. چرا برای چندمین بار این کشور ها و شرکت هایشان را وارد بازار ایران می کنید؟ هم اموال و دارایی هایمان را بلوکه می کنند و هم هر وقت که بخواهند وارد بازار ایران می شوند و هر وقت هم که بخواهند می روند.
با عرض سلام
باید خدمتتون عرض کنم بنده خودم فروشنده لوازم خانگیم از وقتی که برند سامسونگ و ال جی رفتن و ما مجبورن برند داخلی رو داریم
میفروشیم به حدی خرابی اجناس داخلی زیاد که بعضی موقع ها خودمون خجالت میکشیم جواب مشتری رو بدیم بعضا بوده تلویزیون فروختیم دو روز بعد خراب شده خیلی بی کیفیت و با خرابی زیاد محصولات ایرانی من که دعا میکنم هر چه زودتر برندهای
کره ای وارد ایران شوند
ما چیزی بنام تولید نداریم .تماما تولیدات ما مونتاژ هستند .
انحصار یعنی فساد یعنی رانت یعنی کیفیت پایین یعنی اجحاف یعنی بدون رقیب هر کاری که دلم بخاد میکنم.
نمونه ی بارزش صنعت خودرو و اپارتورهای مخابرات.
تمام کشورهای پیشرفته دنیا پیشرفتهای کشورشونرو مدیون اقتصاد باز هستند.
بزرگترین وارد کننده ی دنیا آمریکاست. از پیچ عینک تا فضا پیما رو خودش تولید میکنه ولی درهای کشورش به روی تمام اجناس کشورهای دیگه بازه
در ایران اگر کسی گفت کالایی به خودکفایی رسیده بدونید پشتش یک رانت عظیمی خوابیده.
حالا کی از خبر ناراحت میشه ؟؟!!!!
کشوری که بطری اب معدنی و نوشابه و قوطی رب گرجه رو وارد میکنه ، واژه "لوازم خانگی تولید داخل" درش گلواژه ای بیش نیست...
انحصار طلبی باعث عقب ماندگی و بدبختی ملت و مملکت است
سلام.همه قطعات فلزی که توسط پرس داخل خود ایران تولید می شه. رول فلزی داخل خود ایران قالب پرس که باز......قطعات پلاستیکی... فقط بعضی از موتور یخچال و ماشین لباس شویی وارداتی

شما کاربران که می گی یخچال سای بای سای حداقل 40 میلیون مطمئن باش ال جی و سامسونگ زیر 60 میلیون نمی تونن یخچال بزنن پول ایران بی ارزش
با سلام معتقدم شرکت یا دولتی که در شرایط بد به مردم و کشور ما پشت کرد رو باید کلن ورودش ممنوع کنن. با قاطعیت. تا شرکتها و دولتهای دیگر هم حساب کار دستشون بیا بدونن که اعمالشون بی پاسخ نمیمونه. معتقدم که وقتی بخشی از مردم خودمون از محل تولیدات این شرکتها امرار معاش میکنن پس هر ایرانی پشتیبانی کنه از محصولات تولید این فرزندان میهن. یاد گاندی افتادم که لباس تولید انگلیس رو در اتش انداخت. به خودمون و فرزندان میهن ببالیم که چرخ این صنعت رو به حرکت انداختن.
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
بله واقعادرست میفرمائید
امابایدنظارت هم روی قیمت تمام شده وفروش هم باشه سه ساله یخجال خونه صدای تراکتورمیده شایدقبلا میتونستم یخرم ولی حالادیکه نمیشه
بنجلهای وطنی
به نظرم دیگه نبایدکره ای هارو راه داد ولی رقابت بایدوجودداشته باشه وگرنه این کارخانه های ایرانی پوست مردم رومی کنن ولی نه ازکره ازژاپن آلمان ایتالیاترکیه وکشورهایی که تولیدات باکیفیتی دارن مردم بایددرانتخاب آزادباشن نه مثل ماشین که اکثرمردم مجبورن لگن وقوطی حلبی های سایپاوایران خودروروبخرن بامردم مثل گروگان رفتارنکنیدلطفااین پول هاروبابدبختی وسختی جمع می کنیم چرابایدپای محصولات بی کیفیت حروم بشن
انحصار لوازم خانگی یعنی تولیدات بی کیفیت و بی احترامی نظر مصرف کننده ...
تولیدات فاقد کیفیت و گران هستند ..
به احترام حقوق مصرف کننده باید بازار رقابتی باشه ، نه اینکه به بهانه حمایت از تولیدکننده زالو صفت و فرصت طلب ؛ مصرف کننده را نقره داغ کرد و کالای بنجل را به چند برابر قیمت به مشتری تحمیل کرد و ....... این نهایت بی انصافی و ظلم به مردم شریف و نجیب ایرانه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار