بازدید 5462

پلیس فتا: دستگیری پزشک قلابی با گردش مالی میلیاردی

متهم اصلی معروف به دکتر به اتهام وارده مبنی بر جعل محلول رویش مو، داشتن گردش مالی بیش از 4 میلیاردی طی یک سال از این طریق، اعتراف نمود و سرانجام، پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 02 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ‌فتا، رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری گروهی به سرکردگی متهم اصلی پرونده ملقب به دکتر که با تشکیل شبکه فروش اقدام به توزیع محصول تقلبی رویش مو می‌کردند، خبر داد.

 سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: طی پايش فضاي مجازي، تیم رصد این پلیس با صفحه اينستاگرامی برخورد کردند که گردانندگان آن اقدام به تبليغ و فروش شبکه‌ای دارو با عنوان محلول رويش مو با مارک خارجی مي کردند که موضوع بدلیل سلامت هموطنان در دستور کار ویژه افسران سایبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان سایبری بلافاصله با جمع آوری مستندات لازم و انجام شیوه‌های فنی و پلیسی متوجه شدند که گرداننده این شبکه اقدام به تشکيل باند گسترده فروش محلول مزبور نموده و با انتشار آگهي گسترده در سايت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی و معرفي خود بعنوان دکتر اقدام به جذب بازارياب نموده و با آموزش بازاريابان در گروه واتس اپ، اقدام به فروش و ارسال محلول به خريداران مي نمايد.

سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: تیم عملیاتی پلیس فتا متهمان اصلی پرونده را که دو نفر آقا و یک نفر خانم بودند را شناسایی، دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند که در همان ابتدای بازجویی متهم اصلی معروف به دکتر به اتهام وارده مبنی بر جعل محلول رویش مو، داشتن گردش مالی بیش از 4 میلیاردی طی یک سال از این طریق و همچنین در اختیار داشتن 58 صفحه اينستاگرامی و 2 کانال تلگرامي با بيش از 1200 پست، اعتراف نمود و سرانجام، پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: هموطنان توجه داشته باشند که مجرمین سایبری با استفاده از ظروف و مارک و مواد ناسالم اقدام به بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و بعضا پزشکی کرده و ضمن حراج آن ها در شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی، جان آنها را به خطر می اندازند که باید در این خصوص هوشیار بوده و جهت تهیه مواد مورد نیاز خود حتما از داروخانه ها و فروشگاه‌ها مجاز اقدام نمایند.

 

این مقام انتظامي گفت: کاربران می توانند برای ارائه گزارشات خود در خصوص این گونه صفحات و کانال های غیرمجاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در ارتباط باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر