بازدید 4620

رایزنی وزیر خارجه آلمان با فرمانده ارتش پاکستان

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز سه شنبه در جریان سفر رسمی خود به اسلام آباد با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان دیدار و درباره وضعیت امنیت منطقه‌ای و آخرین تحولات افغانستان گفتگو کرده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴ 31 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، این گفتگو پس از دیدار ماس با شاه محمود قریشی وزیر خارجه و «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان صورت گرفته‌است.

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در دیدار وزیر امور خارجه آلمان و فرمانده ارتش پاکستان موضوعات مورد علاقه دو کشور، وضعیت کلی امنیت منطقه از جمله آخرین تحولات در افغانستان و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت.

ژنرال باجوا تاکید کرد که پاکستان به روابط خود با آلمان اهمیت زیادی قائل و مشتاق به تقویت این مناسبات در زمینه‌های گوناگون است.

نخست وزیر پاکستان نیز دیدار با هایکو ماس با اشاره به اوضاع افغانستان تاکید کرد که صلح و ثبات پایدار در این کشور برای پاکستان و منطقه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی اظهار داشت: برای تثبیت وضعیت امنیتی، رفع نیاز‌های بشردوستانه و اطمینان از ثبات اقتصادی در افغانستان، اقدامات فوری لازم است.

گفتنی است، وزیر امور خارجه آلمان امروز پس از دیدار با همتای پاکستانی خود طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در اسلام‌آباد با اعلام حمایت برلین از کشور‌های منطقه که مایل به پذیرش مهاجران افغان هستند، اذعان کرد که دخالت‌های نظامی در افغانستان موفقیت آمیز نبوده و این چیزی است که ما از گذشته آموخته‌ایم.

این دومین سفر وزیر خارجه آلمان به پاکستان در سال جاری محسوب می‌شود. وزیر امور خارجه پاکستان نیز اواخر فروردین امسال سفر رسمی به آلمان داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار