بازدید 7923

انتشار جزئیات انفجار انتحاری فرودگاه کابل

برآورد کلی از کشته‌ها و زخمی ها متفاوت است و به گفته مقامات بهداشتی تا ۱۷۰ نفر کشته شده‌اند. مقام‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که عامل انتحاری تا آخرین لحظه ممکن منتظر بوده و سپس خود را منفجر کرده است».
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 29 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، نیویورک تایمز جزئیات انفجار انتحاری فرودگاه کابل را منتشر کرد.

 روزنامه نیویورک تایمز جزئیات انفجار انتحاری که طی آن ده‌ها نفر از جمله ۱۳ تن از نیروهای آمریکایی در خارج از فرودگاه کابل ، کشته شدند را منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: «برآورد کلی از کشته‌ها و زخمی ها متفاوت است و به گفته مقامات بهداشتی تا ۱۷۰ نفر کشته شده‌اند. مقام‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که عامل انتحاری تا آخرین لحظه ممکن منتظر بوده و سپس خود را منفجر کرده است».

به نوشته این روزنامه، جمعیتی برای رسیدن به فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در دروازه ابی، ورودی اصلی که توسط تفنگداران دریایی ایالات متحده و سایر نیروهای نظامی محافظت می‌شود ، جمع شدند. این در حالی است که نیروهای آمریکایی روز پیش از آن اطلاعاتی دریافت کردند که ممکن است این مکان مورد هدف قرار گیرد.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: «‌اداره امنیت فرودگاه دو دروازه را بست‌، اما تصمیم گرفت که دروازه ابی را باز بگذارد. نیروهای طالبان تلاش کردند که مردم را متفرق کنند اما جمعیت دوباره بازگشت».

این روزنامه فاش کرد که در ساعت پنج و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر ، عامل انتحاری که جلیقه انفجاری ۲۵ پوندی در زیر لباس خود پوشیده بود‌، وارد گروهی از آمریکایی ها شد که منتظر ورود به محوطه بودند. وی منتظر ماند و قبل از بازرسی توسط نیروهای آمریکایی بمب را منفجر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار