بازدید 10019
۴
اردوغان از نخستین گفت‌وگو خبر داد؛

طالبان از ترکیه خواست اداره فرودگاه کابل را بر عهده بگیرد

رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد، آنکارا نخستین گفتگو با طالبان را در کابل انجام داد و در حال ارزیابی پیشنهاد طالبان به ترکیه برای اداره فرودگاه کابل است.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 27 August 2021

 

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در نشستی با خبرنگاران گفت: ما برای نخستین بار گفتگویی با طالبان در کابل، افغانستان داشتیم که سه ساعت و نیم به طول انجامید.

وی ادامه داد، ترکیه درخواستی از جانب طالبان دریافت کرد مبنی بر اینکه آنکارا کنترل فرودگاه کابل را بر عهده بگیرد.

اردوغان ادامه داد: آنها گفتند که مسئول امنیت فرودگاه هستند درحالیکه ما هم می‌توانیم در این امر دخیل باشیم. ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم چون خروج شهروندان ترکیه‌ای و نیروهای ارتش ما در اولویت قرار دارد.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما باید تصویری کلی از افغانستان داشته باشیم چون هنوز دولتی در این کشور در راس امور نیست. ما این مساله را هر زمان که همه چیز برایمان آشکار شد، بررسی می‌کنیم.

این خبر در حالی منتشر شد که روز پنجشنبه در حملاتی تروریستی از سوی داعش در خارج از فرودگاه کابل، بیش از ۱۰۰ تن کشته شدند که ۱۳ نیروی ارتش آمریکا نیز در میان کشته‌ها دیده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
بفرمایید... رسما دارن صاحب های طالبان یکی یکی خودشون رو نشون میدن... فقط ما بودیم که افغانستان رو دو دستی تحویل طالبان دادیم.... مبارک عربستان باشه
بدبختیا و مهاجرینشون به گردن ماست، منافعش برای کشورهای دیگه. وقتش رسیده ایران هم عاقل باشه و در جهت منافع خودش قدم برداره و این میهمانان ناخوانده رو از سرزمینمون بیرون کنه و بیشتر از این سنگینی بار این مهاجرین رو به گردن مردم ایران نندازه.
ترکیه و افغانستان
ترکیه و آذربایجان
ترکیه و عراق
ترکیه و سوریه
کجاست این عمق استراتژیک تون آقایون؟
احتمالا به ایران پیشنهاد حفاظت از بقعه محمد حسن را میدهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار