بازدید 5402

نوشیدن آب کافی مانع نارسایی قلبی می‌شود

محققان انجمن کاردیولوژی اروپا دریافتند مصرف آب کافی در طول حیات موجب کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 27 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از ساینس، بر اساس این تحقیقات، نوشیدن آب کافی از بروز تغییرات در قلب که موجب نارسایی قلبی می شود، ممانعت می‌کند یا حداقل موجب کندی این نوع تغییرات می‌شود.

در این تحقیقات که با کمک ۱۵۷۹۲ داوطلب در یک بازه ۵۰ ساله انجام شد، میزان مصرف آب نوشیدنی داوطلبان و تعداد افرادی که در طول دوره نظارت دچار نارسایی قلبی شدند، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

برای این منظور از محققان میزان غلظت سرم سدیم که یک شاخص استاندارد و پایدار بوده و امکان ارزیابی میزان آب مصرفی شخص را در دوره‌های زمانی طولانی فراهم می‌کند، تحت نظر گرفتند. افزایش غلظت این سرم به معنای کمبود آب مصرفی و کاهش غلظت آن به معنای افزایش آب مصرفی شخص است.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد مصرف آب کافی در طول حیات موجب کاهش ریسک هیپرتروفی بطن چپ قلب شده و نارسایی را کاهش می‌دهد. در واقع به ازای هر یک میلی‌مول بر لیتر افزایش غلظت سرم سدیم، احتمال ابتلا به هیپرتروفی بطن چپ قلب و نارسایی قلبی به میزان ۱.۱۱ درصد افزایش می‌یابد.

نارسایی قلبی یا نارسایی مزمن قلب زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی‌تواند جریان خون کافی در اختیار اعضای بدن قرار دهد. با توجه به شیوع چاقی و زندگی کم‌تحرک، تعداد افراد مبتلا به نارسایی قلبی رو به افزایش است و متخصصان همواره به دنبال استراتژی‌های جدید برای کاهش این عارضه هستند و بر ترک سیگار، مدیریت فشار خون، کاهش وزن و رژیم غذایی سالم تکیه دارند.

عوامل ویروسی، سمی، فشار خون و حمله قلبی می‌توانند منجر به نارسایی قلبی شوند. در نارسایی قلبی ماهیچه‌های قلب آسیب می‌بینند و به اصطلاح سلول‌ها می‌میرند. محققان همواره به دنبال روش‌هایی برای افزایش قابلیت بازسازی سلول‌های قلب هستند.

میزان مصرف مایعات توصیه شده، روزانه از ۱.۶ تا ۲.۱ لیتر برای زنان و ۲ تا ۳ لیتر برای مردان متفاوت است، اما نظرسنجی‌های جهانی نشان داده که بسیاری از افراد حتی به میزان حداقل این مقدار نیز آب نمی نوشند.

گزارش کامل این تحقیقات در نشست سالانه انجمن کاردیولوژی اروپا ارائه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی